ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل واقعیت مجازی را با Cardboard بسیار جدی گرفته است

اوایل تابستان سال گذشته بود که برای تان از ورود گوگل به فضای واقعیت مجازی گفتیم. در حالی که فیسبوک، سونی و والو در حال ساختن قطعه های الکترونیکی گران قیمت هستند و می خواهند ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

اوایل تابستان سال گذشته بود که برای تان از ورود گوگل به فضای واقعیت مجازی گفتیم. در حالی که فیسبوک، سونی و والو در حال ساختن قطعه های الکترونیکی گران قیمت هستند و می خواهند کاربران را به خرید آن ها مجبور کنند، گوگل می خواهد یک تکه مقوا را تحت عنوان عینک واقعیت مجازی به من و شما بفروشد.

در ابتدا بیشتر شبیه شوخی بود اما به نظر می رسد که گوگل آن را بسیار جدی گرفته و با برنامه Works with Google Cardboard قصد دارد اپلیکیشن ها را طبقه بندی کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پستی که امروز در بلاگ گوگل منتشر شد، نشان از شروع برنامه صدور مجوز Works with Google Cardboard را می دهد. با شروع عرضه عینک های واقعیت مجازی، فروشگاه گوگل پر خواهد شد از برنامه هایی که به این طریق کار می کنند و نشان Works with Google Cardboard به کاربر تضمین می دهد که اپلیکیشن مورد نظر، قابلیت اجرا روی عینک مقوایی گوگل را دارد.

برای حل مشکل کاربران اندرویدی که از تلفن های مختلفی استفاده می کنند، تیم Cardboard این نشان را طراحی کرده تا ابهامات به طور کلی برطرف شوند. گوگل حالا ابزاری به توسعه دهندگان ارائه می هد که به صورت اتوماتیک هدست و اپلیکیشن ها را برای تجربه های دیداری متفاوت کالیبره می کند.

کاربران کد QR روی هر هدست با نشان Works with Google Cardboard را اسکن می کنند و از آن نقطه به بعد، تمام اپلیکیشن ها به صورت اتوماتیک برای کاربر تنظیم می شود.

ابزارهای جدید همین حالا در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفته و گوگل همراه با امکانات جدید و نکات آموزشی، به سازندگان اپلیکیشن های واقعیت مجازی یادآور می کند که چه عواملی سبب خواهد شد کاربران احساس بدی داشته باشند.

از امروز به بعد، اپلیکیشن های VR را راحت تر می توانید در گوگل پلی پیدا کنید. همه اپ ها در چهار دسته بندی، موزیک، ویدیو، بازی ها و تجربه ها قرار گرفته اند.

همچنین، گوگل امروز اعلام نمود برای ارتقای کیفیت واقعیت مجازی اش، دو کمپانی را خریداری کرده. یکی از آن ها Thrive Audio نام دارد که قرار است در بخش صدا به تیم Cardboard کمک کند و دیگری Tilt Brush است. Titlt Brush یک بازی سه بعدی برای علاقه مندان به نقاشی در فضای واقعیت مجازی خواهد بود و همه این ها در کنار هم قرار است تجربه VR را برای ما لذت بخش تر کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • zivar kabiri
    zivar kabiri | ۳۰ شهریور ۱۳۹۵

    یا نکنه فقط رو هدستای ساخت گوگل کار میکنه این تیلت براش؟T^T

  • zivar kabiri
    zivar kabiri | ۳۰ شهریور ۱۳۹۵

    سلام دوستان.اینطور ک متوجه شدم گوگل اپلیکیشنشو کلا واسه هدستای واقعیت مجازی درست کرده یعنی به هر هدستی میخوره نه؟تنها چیزی ک بجز هدست لازمه همون قلم هوشمندشه؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی