ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا: هیچ کس بدون کمک ما به مریخ نخواهد رفت

اولویت اصلی ناسا همچنان بردن انسان ها به مریخ است و کمپانی های خصوصی که می خواهند این کار را انجام دهند، بدون کمک ناسا از پس کار برنخواهند آمد. چارلز بولدن، مدیر کل ناسا ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

اولویت اصلی ناسا همچنان بردن انسان ها به مریخ است و کمپانی های خصوصی که می خواهند این کار را انجام دهند، بدون کمک ناسا از پس کار برنخواهند آمد. چارلز بولدن، مدیر کل ناسا امروز به کمیته بودجه آمریکا گفت: "هدف نهایی ما سفر به مریخ است و هر چیزی که به آن مرتبط شود."

این آژانس قصد داره در فاصله سال های 2030 تا 2040 بالاخره پای انسان را به این سیاره باز کند. سفر انسان به مریخ می تواند واقعا تاثیر گذار باشد، چرا که گویا این سیاره زمانی قابل سکونت بوده و دانشمندان می توانند پی ببرند باید جلوی چه اتفاقاتی را بگیرند تا اتفاق مشابهی برای زمین رخ ندهد.

بولدن می گوید انسان باید زمین را رها کرده و مریخ بیشترین شباهت را به زمین دارد. وی معتقد است قدم اول در رسیدن به این هدف، ماموریت ARM است که طبق زمان بندی در سال 2020 انجام می شود.

طی ماموریت آرم، فضانوردان حتی می توانند یک بار روی کره ماه فرود آیند و از آنجا به عنوان ایستگاهی موقتی جهت رسیدن به مریخ استفاده کنند. بولدن می گوید در هر صورت، نه کمپانی Mars One و نه SpaceX بدون کمک ناسا قادر نخواهند بود که به مریخ سفر کنند: "هیچ شرکت تجاری بدون پشتیبانی ناسا و دولت قرار نیست به مریخ برود."

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • omid3963
    omid3963 | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

    اگر دانشمندان ایرانی نبودند ناسا هیچ غلطی نمیتونست بکنه...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی