ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلویزیون های UHD واقعی چه خصوصیاتی دارند؟

بازار تلویزیون از آن دست حوزه هایی است که مرتبا دستخوش پیشرفت و تغییر می شود و مرتبا در آن شاهد ارائه فناوری های تازه ای هستیم؛ از این رو، رقابت در این بازار بسیار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۶:۵۵

بازار تلویزیون از آن دست حوزه هایی است که مرتبا دستخوش پیشرفت و تغییر می شود و مرتبا در آن شاهد ارائه فناوری های تازه ای هستیم؛ از این رو، رقابت در این بازار بسیار داغ است و شرکت های سازنده هم تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا به مشتریان ثابت کنند که تکنولوژی ارائه شده توسط آنها برترین است.

یکی از جدیدترین تلویزیون های عرضه شده به بازار نوع UHD است که به سختی هم می توان نوع واقعی آن را از انواع غیر واقعی تشخیص داد. در ادامه توجه شما را به بیانیه رسمی سامسونگ در مورد تلویزیون های UHD جلب می کنیم که تصاویر را با کیفیت واقعی و هشت میلیون پیکسل به خانه های شما می آورند.

با دیجیاتو همراه باشید.

در وهله نخست، تلویزیون UHD باید از قابلیت نمایش کامل پیکسل‌های قرمز (R)، سبز (G) و آبی (B) برخوردار باشد و کیفیت تصویری که از طریق این رنگ‌ها ساخته می‌شود را به هشت میلیون پیکسل ارتقا دهد. امروزه، تلویزیون‌های UHD متنوعی وارد بازار می‌شوند، اما همه آن‌ها قابلیت پخش تمامی پیکسل‌ها، با ترکیب رنگ‌های کامل و کیفیت هشت میلیون پیکسل را ندارند.

به این منظور، انجمن لوازم الکترونیک (CEA) و دیجیتال اروپا (DE)، استاندارد ویژه‌ای را تعریف و آن را به تمامی شرکت‌های تلویزیون‌سازی ابلاغ کرده‌. به این ترتیب، همه تولیدکنندگان تلویزیون‌های UHD واقعی باید قابلیت پخش تصاویر با کیفیت هشت میلیون پیکسل واقعی و ترکیبی از پیکسل‌های واقعی قرمز (R)، سبز (G) و آبی (B) را لحاظ کنند تا بتواند تلویزیون‌های UHD خود را در کشورهای اروپایی و آمریکایی عرضه کنند. همچنین در طی یک یا دو سال آینده تمام شرکت‌های فیلم‌سازی محتوای UHD خود را بر اساس این استانداردها به مشتریان ارائه خواهند کرد.

نکته مهم آن‌که بسیاری از تولیدکنندگان، تلویزیون‌های UHD غیرواقعی را روانه بازار می‌کنند؛ یعنی جهت کاهش قیمت تمام‌شده تلویزیون‌، بخش زیادی از تصاویر، با پیکسل سفید (W) ساخته می‌شود که هیچ کیفیتی ندارد. در نتیجه، در این تلویزیون‌ها، تصاویر دیگر هشت میلیون پیکسل نخواهد داشت و کیفیت آن به میزان نیمی از این کیفیت تقلیل خواهد یافت.

شرکت سامسونگ از معدود شرکت‌هایی است که تلویزیون‌های UHD با قابلیت پخش تصاویر هشت میلیون پیکسلی، ترکیبی از سه رنگ کامل قرمز (R)، سبز (G) و آبی (B)، تولید می‌کند. به این ترتیب، تلویزیون‌های UHD سامسونگ، محتوای مورد نظر را از هر منبع و به هر طریقی (اتصال حافظه خارجی، دریافت از فرستنده‌های تلویزیونی، دریافت از سرویس‌های ویدیوی اینترنتی و...) که دریافت کنند، با کیفیت هشت میلیون پیکسل واقعی پخش خواهند کرد.

همچنین تلویزیون‌های سامسونگ به کمک تکنولوژی انحصاری چهار مرحله‌ای ارتقای تصویر (UPSCALING)، محتوای تصویری را که به‌صورت FHD دریافت می‌کنند، به هشت میلیون پیکسل واقعی ارتقا می‌دهند. اما برندهای بسیاری در بازار ایران هستند که تلویزیون‌های UHD غیرواقعی را که پیش‌تر توضیح داده شد، ارائه می‌کنند که قیمت‌ آن پایین‌تر از قیمت تلویزیون‌های UHD واقعی است[a1] . به همان میزان هم این تلویزیون‌ها قابلیت پخش کیفیت تصویر هشت میلیون پیکسل را ندارند و همچنین نمی‌توانند کیفیت تصویر FHD را که دریافت می‌کنند به هشت میلیون پیکسل ارتقا دهند.

نتیجه آن‌که مشتریان ایرانی نیز همانند تمام خریداران تلویزیون در سراسر جهان، هنگام خرید تلویزیون UHD باید از خرید تلویزیون‌های UHD ارزان‌قیمتی که از تکنولوژی چهار پیکسل رنگی (WRGB) استفاده می‌کنند بر حذر باشند؛ زیرا در این صورت، کیفیت تصویر بسیار پایین‌تری را از استاندارد جهانی UHD واقعی به خانه می‌برند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (51 مورد)
  • saeed
    saeed | ۳۱ فروردین ۱۳۹۴

    من تلویزیون 4k الجی رو دیدم عاااالیه خداییش پولش رو داشته باشم حتما میخرم

  • عباس
    عباس | ۳۰ فروردین ۱۳۹۴

    چقدر گرفتی این گزارش تبلیغاتی رو نوشتی .از ابتدا تا انتهاش معلومه که حرف گزاف تبلیغاتی زدی

  • محمد
    محمد | ۳۰ فروردین ۱۳۹۴

    من یکسال پیش ال ای دی سامسونگ f8880 خریدم قطعات کره و مونتاژ ویتنام با گارانتی رسمی.با رسیور فول اچ دی فیلمهای فول اچ دی کیفیت تصویر بی نظیری رو ارایه میده.کیفیتی که توی هر تلویزیونی نمیتونید دنبالش بگردید.

    • Mr reza
      Mr reza | ۳۰ فروردین ۱۳۹۴

      همین تلویزیونت مقایسش با w900 سونی در یوتیوب و آپارات هست ببین چقدر ضعیفتره از سونی.

  • Navid as
    Navid as | ۳۰ فروردین ۱۳۹۴

    خیلی دلم میخواست یکی از مسئولین سامسونگو یا سام سرویس اینو میخود که چرا شرکتی به اعتبار و بزرگی سامسونگ اجازه میده یه گروه متقلب وشیاد بنام سام سرویس با اعتبار و نام وکیفیت محصولات این شرکت بازی کنه بنده به دهها دلیل ثابت میکنم که تولیدات شرکت سام سرویس به مراتب از تولیدات سامسونگ مالزی و یا کره وحتی چین دارای کیفیت پاینتری هست-اوایل ین گونه نبود اما از سال 87به بعد شروع به تقلب وسود جویی کردن حتی تو محصولات های اند-بنده تلوزیون سری hمونتاژ داخل رو با همون تلوزیون مونتاژ مالزی کنار هم مقایسه کردم تفاوت زمین تا اسمونه-دوستان سام سرویسی میشه بفرماین چه دسته گلی تومونتاژ تلوزیونهای سری8و7سامی به اب دادین که کیت ارتقاع سخت افزاری فابریک شرکت رواگه به تلوزیونهای مونتاژ شما وصل کنیم هر دو باهم میسوزه واین اتقاق فقط تو یه کشور تو دنیا میفته واون ایرانه؟ فقط عاجزانه تقاضا دارم گوشیهای سامسونگ رو توایران مونتاژ نکنین مونتاز لوازم الکترونیک تو این کشور به سرنوشت مونتاژ رقت بار خودرودچار شده

  • reza
    reza | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

    تو ایران هیچ تلوزیون اصل نمیتونی پیدا کنی یا تو ایران مونتاژ میشه یا چین هرکی بگه کره و ژاپن است دروغ است

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی