ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قطار مغناطیسی ژاپن رکورد سرعت جهانی خود را شکست

شرکت راه آهن مرکزی ژاپن (Central Japan Railway) گزارش داده که قطار مغناطیسی آن، روز پنجشنه گذشته رکورد سرعت 366 مایل بر ساعت را در جریان سفر آزمایشی اش در منطقه یاماناشی شکست. گفتنی است ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

شرکت راه آهن مرکزی ژاپن (Central Japan Railway) گزارش داده که قطار مغناطیسی آن، روز پنجشنه گذشته رکورد سرعت 366 مایل بر ساعت را در جریان سفر آزمایشی اش در منطقه یاماناشی شکست.

گفتنی است که ژاپن از سال 2003 میلادی تا کنون نام خود را به عنوان دارنده پرسرعت ترین قطار دنیا به ثبت رسانده و با ثبت این رکورد موفق شد که جایگاهش را همچنان حفظ نماید.

در جریان این حرکت آزمایشی 29 مهندس در داخل قطار حضور داشتند و پیش بینی شده که این قطار تا سه شنبه همین هفته رکورد سرعت 372 مایل بر ساعت (معادل 600 کیلومتر در ساعت) را به ثبت می رساند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

متاسفانه طبق اعلام شرکت راه آهن مرکزی ژاپن مسافران عادی هیچگاه این سرعت را تجربه نخواهند کرد مگر آنکه مشکلی در سیستم کنترلی قطار به وجود آید. این شرکت در نظر دارد که برای سفرهای معمولی سرعت قطار را در محدوده 313 مایل بر ساعت نگه دارد که این امر نیز تا سال 2027 میلادی محقق نخواهد شد.

اما حتی با همین سرعت هم، مسافران این قطار قادر خواهند بود در بازه زمانی تنها 40 دقیقه مسافت میان توکیو و ناگویا را بپیماند که کمتر از نصف مدت زمانی است که با قطارهای سریع السیر امروزی امکان پذیر خواهد بود.

این شرکت حتی در نظر دارد که تکنولوژی خود را به آمریکا صادر نماید و سریع ترین راه آهن این کشور را بین نیویورک و واشنگتن دی سی راه اندازی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • دانش پژوی کوچک
    دانش پژوی کوچک | ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

    بجای اظهار نظر سعی کنید به اینکه چطوری کار میکنه فکر کنید
    هیچ میدونستید این قطار روی هوا حرکت میکنه و روی هوا بودنش بخاطر مغناطیس های الکترونیکیه ??? ایرانیا !!!! بجنبید !!! داریم جا میمونیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی