ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تعرفه اینترنت موبایل افزایش نخواهد یافت

از ابتدای دی ماه سال 1393 مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات مبنی بر کاهش تعرفه مصرف آزاد اینترنت موبایل، توسط اپراتورهای تلفن همراه اجرا شد. بر اساس مصوبه یاد شده، تعرفه مصرف آزاد دیتای موبایل ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

از ابتدای دی ماه سال 1393 مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات مبنی بر کاهش تعرفه مصرف آزاد اینترنت موبایل، توسط اپراتورهای تلفن همراه اجرا شد.

بر اساس مصوبه یاد شده، تعرفه مصرف آزاد دیتای موبایل برای نسل های دوم تا چهارم تلفن همراه (4G - 3G - 2G) کیلوبایتی 0.5 ریال محسابه می گردد که این رقم پیش از این برای نسل دوم تلفن همراه کیوبایتی 14.8 ریال بود.

پس از اعمال این مصوبه، عکس العمل های متفاوتی نسبت به اجرای این مصوبه توسط اپراتورها صورت گرفت، اما نقطه مشترک مدیران این شرکت ها اعتقاد به کاهش درآمد اپراتورهای موبایل از محل مصرف آزاد اینترنت همراه بود.

در ادامه همراه دیجیاتو باشید.

البته اپراتور دوم تلفن همراه برای جبران این کاهش ابتدا بسته های اینترنتی متعددی به کاربران پیشنهاد کرده و 4 طرح از بسته های قدیمی خود را با افزایش دو برابری قیمت ارائه کرد. ایرانسل که با این کار کاربران زیادی را از دست داد، تصمیم گرفت از 22 بهمن قیمت بسیاری از بسته های خود را با 50 درصد تخفیف عرضه کند که این طرح هم اکنون نیز اجرا می شود.

از طرفی مدیران اپراتورهای اول و سوم نیز بی کار ننشتند و ضمن اعلام کاهش تعرفه ها و عدم افزایش قیمت بسته های اینترنتی، قصد داشتند وزارت ارتباطات را به کاهش درآمد و پایبند بودن خود به مقررات، متوجه سازند و پس از چند ماه، شایعه ارائه قیمت جدید مصرف آزاد اینترنت موبایل توسط کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات را به همراه اپراتور دیگر قوت بخشیدند.

این شایعات که با عدم اظهار نظر مسئولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و وزارت ارتباطات مواجه شد، برخی از کاربران تلفن همراه در کشور را با نگرانی مواجه کرده است.

سرانجام صادق عباسی شاهکوه این سکوت را شکست و اعلام کرد که هیچ افزایش در تعرفه مصرف آزاد اینترنت همراه در دستور کار رگولاتوری و کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات قرار ندارد.

معاون بررسی‌های فنی و اقتصادی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این باره اظهار کرد: تعرفه مصرف آزاد اینترنت همراه تغییر نمی‌کند؛ زیرا معتقدیم که این نرخ عادلانه است.

وی در مورد کاهش درآمد شرکت های ارائه کننده موبایل توضیح داد: اینکه در گام نخست درآمد دیتای اپراتورهای تلفن همراه کاهش پیدا کند، یک امر طبیعی است اما این روند پابرجا نمی ماند.

عباسی شاهکوه افزود: پیش‌بینی رگولاتوری این است که در ابتدای راه‌ اندازی نسل سوم، اپراتورهای موبایل سرمایه‌ گذاری عظیمی انجام می‌دهند و درآمدشان نیز کاهش پیدا می‌کند، اما با گذشت حدود 6 یا 7 ماه از تکمیل راه اندازی 3G، درآمد اینترنت این شرکت ها افزایش خواهد یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • Reza_K
    Reza_K | ۳۱ فروردین ۱۳۹۴

    1000 تومن 20 مگ با دوتا پیام تو واتساپ دادن تموم میشه!
    تجربه زندگی دیجیتال و اینترنت نو با اپراتور های ایران!

  • _Alish_
    _Alish_ | ۳۱ فروردین ۱۳۹۴

    اصن بحث اینترنت میشه روح روانم داغون میشه!
    اینترنت ایرانسل فورجی طرف ما توی ساعات خلوت تا ده مگابیت میره ولی امون از ساعات پرمصرف. از ساعت نه شب به بعد سرعت به شصت کیلوبیت میرسه! آخه شصت کیلوبیت رو کجای دلم جا بدم؟؟؟
    تازه شم تعرفه ی آزاد برای سیم کارتهای دائمی ایرانسل نیم ریاله ولی برای اعتباریش سه چهارم ریاله!
    اگه بخوایم نیمه پر لیوانم نگاه کنیم کلا کوبا و کره شمالی تو این موضوع بدتر از مان!

  • علی
    علی | ۳۱ فروردین ۱۳۹۴

    کیفیتش روز به روز به جای این که خوب بشه بد تر میشه باز میخوان گرون کنن.کجای دنیا اینترنت به این گرونی میدن.کشورای دیگه با سرعتای بالا ارائه میدن با قیمت خیلی نا چیز درامدشون هم خوبه.کاش به جای این که هی میان قیمت سوخت رو با دیگر کشورا مقایسه میکنن بیان قیمت و کیفیت اینترنت رو مقایسه کنن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی