ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

6 نکته مهم برای شراکت

در ابتدای هر کاری مواقعی پیش می آید که میان شراکت و ادامه کار به تنهایی دچار تردید می شوید. در چنین شرایطی احتمال می رود که به خاطر پاره ای مشکلات مالی داشتن شریک ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

در ابتدای هر کاری مواقعی پیش می آید که میان شراکت و ادامه کار به تنهایی دچار تردید می شوید. در چنین شرایطی احتمال می رود که به خاطر پاره ای مشکلات مالی داشتن شریک را به تنها بودن ترجیح دهید یا اینکه صرفا به خاطر تجربه فرد مورد نظر، چنین تصمیمی را اتخاذ نمایید.

تصمیم نهایی شما باید در هر صورت با چشمانی باز گرفته شود و در نظر داشته باشید که اگر صداقت و شفافیت کافی در ارتباطات شما و شریک تان وجود داشته باشد، چه بسا با این تصمیم کسب و کارتان هم به شکوفایی لازم برسد.

اما متخصصین و کارشناسان حوزه کسب و کار تاکید دارند که پیش از هر گونه اقدامی در این راستا 6 نکته مهم و اساسی را در نظر بگیرید و اگر هم از قبل با فردی وارد شراکت شده اید بهتر است که موارد زیر را با وی در میان بگذارید و نظرش را جویا شوید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

1- امور مالی تان را چگونه مدیریت می کنید؟

خلاقیت-5390

چگونه امور مالی شخصی شما و شریکتان بر کسب و کارتان اثر می گذارد؟ اگر سبک زندگی یکی از شما به گونه ایست که به پول بیشتری نیاز دارد احتمالا برای کسب درآمد بیشتر از شراکت دچار تنش هایی خواهید شد. بهتر است که درصد یا میزان پولی که هر کدامتان قرار است از شراکت بدست آورید را دقیقا و به صورت کاملا شفاف مشخص نمایید. به یاد داشته باشید تنها با افرادی وارد شراکت شوید که بر امور مالی شخصی خود کنترل دارند.

2- روابط شخصی و حرفه ای تان را مشخص نمایید

0525_office-gossip_540x380

در صورتی که هر گونه رابطه شخصی با شریک خود دارید در نظر داشته باشید که زندگی شخصی در تمامی جوانب کاری تان نیز اثر خواهد گذاشت و بهتر است که مرز میان این دو را از یکدیگر جدا کنید. در مواقع گفتگو با یکدیگر مشخص نمایید که چه زمان بحث شما کاریست و چه زمانی شخصی. هیچگاه زندگی شخصی خود را با کار ادغام نکنید.

3- آیا هر یک از شما قصد خروج از شراکت یا خریدن سهم دیگری را دارد؟

womanmoneystruggles

این مساله باید از ابتدا روشن شود. اگر یکی از طرفین قصد دارد که سهم دیگری را بخرد باید ارزش واقعی آن مشخص شود. روشن کنید که تحت چه شرایطی حاضر به فروش سهم تان خواهید شد. معمولا یکی از شرکا زمانی که دیگری تمایلی به فروش سهم خود ندارد در این رابطه ابراز علاقمندی می کند، پس بهتر است که شرایط مورد نظر او را جویا شوید. پس از توافق، مفاد آن را روی کاغذ نوشته و متعهد شوید که این مساله تاثیری بر کسب و کار و مراودات آتی شما به وجود نمی آورد. اگر قصد دارید از شراکت خارج شوید، پیش از هر گونه اقدام برنامه ریزی های لازم را انجام دهید.

4- انتظارات خود را مشخص نمایید.

negotiating

اینکه میزان درآمد مورد انتظارتان چقدر است یا چگونه در نظر دارید از شراکت خارج شوید تنها بخشی از انتظارات ناگفته ای هستند که باید در موردشان با شریک خود صحبت نمایید. برای این منظور باید کلیه موارد صحبت نشده را در نظر بگیرید که از آن جمله می توان به نقش هر کدام از شما در محیط کاری اشاره نمود. ممکن است سطح انرژی شما از همکارتان بیشتر باشد. آیا لازم است که تعداد ساعات کاری هر یک را معین کنید؟

5- دیدگاهتان برای آینده چیست؟

vision

برنامه ریزی برای موفقیت امری بسیار مهم در یک کسب و کار به شمار می رود. ما غالبا وارد کاری می شویم و در مورد اینکه اگر کسب و کار شرکت با شکست روبرو شد چه اتفاقی خواهد افتاد، حرفی به میان نمی آوریم. از این رو باید مطمئن شوید که شما و شریکتان چشم اندازی مشابه به یکدیگر را نسبت به آینده دارید. اگر یکی از شرکا قصد توسعه کسب و کار را داشته باشد و دیگری به شرایط موجود راضی باشد قطعا در آینده دچار مشکل خواهند شد.

6- زندگی هایتان به هم گره می خورد

در یک همکاری و شراکت سالم، طرفین به قدری با یکدیگر صمیمی و نزدیک می شوند که از این مساله به شگفت خواهند آمد. در واقع هر عملی که شما یا شریکتان انجام دهید بر دیگری اثر خواهد گذاشت. شراکت شما را به یکدیگر نزدیک می کند و دیگر از اینکه دچار ضرر شوید نگرانی به خود راه نمی دهید و می دانید که در پیروزی و شکست یک نفر دیگر هم با شماست و شریک کاری شما به عضوی از خانواده تان بدل می شود.

در پایان باید یادآور شویم که شراکت کردن یا نکردن انتخاب دشواری است و بهتر آنکه پیش از هر گونه اقدام همه چیز را روی کاغذ بیاورید. در هر صورت با چشمان باز دست به چنین کاری بزنید و مطمن باشید که کار و زندگی خصوصی به هیچ وجه به صورت کامل از هم جدا نیستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • صابر
    صابر | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

    سلام دوستان منم سوال داشتم:
    سیب زمین الان کیلو چنده؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی