ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اختلالات تلفن همراه
تکنولوژی

مدیر عامل همراه اول: سرعت بالای توسعه عامل اختلالات در شبکه بوده است

شهریور ماه 93 وقتی اپراتور اول تلفن همراه موفق به دریافت مجوز اجرای شبکه نسل سوم و بالاتر از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گردید، اختلالات آنتن دهی و تماس در این اپراتور افزایش یافت. ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

شهریور ماه 93 وقتی اپراتور اول تلفن همراه موفق به دریافت مجوز اجرای شبکه نسل سوم و بالاتر از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گردید، اختلالات آنتن دهی و تماس در این اپراتور افزایش یافت.

مشکلات شبکه همراه اول در فصل پاییز به اوج خود رسید و سامانه مشترکان این اپراتور به مدت 20 روز با مشکل مواجه شد که باعث گردید خدمات ثبت نام و تعویض سیم کارت در شبکه همراه اول، موقتا متوقف گردد.

مدیران این اپراتور وعده شان به وزیر ارتباطات و مسئولان رگولاتوری را عملی کردند و اختلالات شبکه اپراتور اول موبایل، از دهه فجر 93 به تدریج کاهش یافت.

در نهایت پایداری شبکه همراه اول نسبت به ماه های قبل افزایش یافت و همین مساله وزیر ارتباطات را برای اعطای پروانه ارائه خدمات نسل سوم و بالاتر تلفن همراه به شرکت ارتباطات سیار متقاعد نمود.

مشکلات به وجود آمده در شبکه همراه اول بسیار بیشتر از رقیب جوانترش یعنی ایرانسل بود و این امر فشار روانی و خبری زیادی را به شبکه نسل سوم همراه اول تحمیل کرد.

وحید صدوقی، مدیر عامل همراه اول روند توسعه این اپراتور برای ارائه نسل سوم تلفن همراه را تشریح کرده و در آن به دلایل اختلالات موجود در شبکه این اپراتور پرداخته است که می توانید با همراهی دیجیاتو در ادامه، از آنها مطلع گردید.

سرعت توسعه کم شد، شبکه به حالت عادی بازگشت

مدیرعامل همراه اول اعلام کرد: قطعا راه اندازی نسل سوم موبایل، تغییر یا تعویض تجهیزات و BTS‌ها برای مدتی، تغییراتی در شبکه یک اپراتور ایجاد می نماید؛ با توجه به سرعت بالای توسعه در ابتدای ارتقای شبکه به 3G، وزیر ارتباطات از ما خواست برای کم شدن اختلال، سرعت توسعه را کاهش دهیم که بر همین اساس از دی‌ ماه، سرعت توسعه را کم تر کردیم تا شبکه به حالت عادی بازگردد.

وحید صدوقی درباره روند توسعه شبکه نسل سوم توضیح داد: شهریورماه سال گذشته مجوز ارائه‌ آزمایشی خدمات نسل های سوم و چهارم به همراه اول داده شد که ما در آن زمان، در مناطق شمالی تهران، بالغ بر 900 سایت را تعویض نمودیم؛ بی‌ شک نوسازی روی کیفیت نیز تاثیر می گذاشت و مدتی زمان لازم بود تا وضعیت شبکه به حالت پایدار قبلی باز گردد.

وی ادامه داد: برای ارائه 3G لازم است تنظیماتی برای دیتای سیم‌ کارت صورت بگیرد، اما شبکه نسل سوم ما در ابتدا یکپارچه نبود و همین موضوع باعث قطع تماس می‌ گشت.

او در مورد وضعیت کنونی شبکه این اپراتور اضافه کرد: در حال حاضر، ما در کشور بیش از 4000 سایت ایجاد کرده ایم که بالغ بر 3300 عدد از آنها راه اندازی شده و از این میان 1100 واحد در تهران قرار دارد.

مدیر عامل همراه اول، در مورد اولویت های ابتدایی توسعه و نوسازی شبکه تلفن همراه این شرکت اظهار کرد: منطقه‌ هایی که در ابتدا نوسازی سایت ها در آنها صورت گرفت، محدوده یادگار امام، بلوار کشاورز و بزرگراه امام علی بودند چرا که بخش عمده ای از مراکز و سازمان ها در این محدوده قرار دارند. البته باید گفت نوسازی این مناطق نیز مسائل خاص خود را به دنبال داشت و چندان کار ساده ای نبود.

وحید صدوقی

وحید صدوقی

اغلب مدیران سیم‌کارت همراه اول دارند و کوچکترین تغییر در شبکه این اپراتور را مشاهده می کنند. حتی در زمان ثبت نام برای هدفمندی یارانه ها نیز 82 درصد شماره های اعلام شده متعلق به همراه اول بود.

وی افزود: با توجه به اینکه ضریب نفوذ اپراتور اول در میان مدیران تقریبا 100 درصد و در میان خانواده ها بالای 80 درصد است، قطعا تبعات نوسازی شبکه بیشتر برای این قشر نمایان می شود.

کیفیت خدمات همراه اول بهتر از سایر اپراتورهاست

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در مورد کیفیت سرویس شبکه همراه اول، اظهار داشت: بررسی های صورت گرفته توسط همکاران ما گویای آن است که حتی در ایام توسعه و ارتقاء به 3G، کیفیت خدمات ارائه شده در شبکه ما بهتر از اپراتورهای رقیب بوده.

وحید صدوقی اشاره کرد: اکنون شبکه ما کاملا پایدار شده و در ایام نوروز کوچکترین مشکلی در آن مشاهده نشد. همچنین بیش از 600 هزار مشترک اپراتورهای دیگر از خدمات رومینگ‌ ملی به میزبانی همراه اول بهره مند شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • علی
    علی | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    بزار MNP یا به قول ایرانی ها ترابرد پذیری ارائه بشه ، اونوقت ضریب نفوذ 100% مدیران و 80% خانواده ها رو می بینیم!
    اکثر کاربرا فقط به خاطر حفظ شماره تلفن قدیمیشون مجبورا از خدمات همراه اول استفاده کنند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی