ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نحوه فرود و افتادن موشک فالکون ۹ از SpaceX

در روزهای گذشته، خبر تلاش دوم SpaceX برای فرود آوردن موشک فالکون ۹ بر روی عرشه یک سطح شانور در دریا را به اطلاعتان رساندیم. تصاویر و ویدیو هایی که در آن روز منتشر شدند ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

در روزهای گذشته، خبر تلاش دوم SpaceX برای فرود آوردن موشک فالکون ۹ بر روی عرشه یک سطح شانور در دریا را به اطلاعتان رساندیم.

تصاویر و ویدیو هایی که در آن روز منتشر شدند یا قسمت نهایی یعنی افتادن موشک را به نمایش نمی گذاشتند و یا به طور کلی از کیفیت بسیار پایینی بهره می گرفتند. حال اما با دو ویدیو از زوایای مختلف، می خواهیم فرود آمدنی که می رفت تا تاریخ ساز شود را برایتان به نمایش بگذاریم. با دیجیاتو همراه باشید.

ایلان ماسک البته در توییتر رسمی خود گفته بود که پس از انتقال این سطح شناور به ساحل و در روزهای آینده، تصاویر با کیفیت از فرود این موشک از فاصله ی نزدیک منتشر خواهند شد. آقای ماسک البته در روزهای گذشته یک ویدیو را منتشر کرد که از فاصله ای دور نحوه فرود امدن فالکون را به نمایش می گذاشت؛ اما پس از نزدیک شدن موشک به سطح شناور، می توان گفت به دلیل وجود دود بسیار زیاد، دیگری نمی توان خود موشک را دید. گویا همچنان باید منتظر تصاویری بمانیم که آقای ماسک قولش را داده؛ ویدیوی رسمی ایلان ماسک را از فاصله ی دور می توانید در این قسمت مشاهده کنید.

Screen Shot 1394-01-30 at 11.13.56 AM

اما در روز گذشته شاهد فاش شدن یک کلیپ کوتاه بودیم که به خوبی نمایانگر نحوه نشستن و افتادن موشک بر روی سطح شناور است. این کلیپ کوتاه از روی خود عرشه فیلم برداری شده و نحوه فرود آمدن فالکون ۹ را از فاصله ی چند متری به شما نمایش می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • Navid as
    Navid as | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اینوتو یه استوانه فرود بیار خوووو چه کاریه این کار خطرناکه و ریسکش بالاست اگه منطقی و اصولی بود بایست یه بار هم که شده موفق میشد درصد خطاش خیلی زیاده عجب گیری دادنا بابا یه جور دیگه اینوفرود بیارین !!!من که از سفر به مریخ منصرف شدم

  • omid3963
    omid3963 | ۳۱ فروردین ۱۳۹۴

    من عاشق اینجور انفجارا هستم!

  • BuBo
    BuBo | ۳۱ فروردین ۱۳۹۴

    فرود برای این جسم باریک اونم به صورت عمودی کار خیلی سخیه، تعادل بالا میخوادیا همون حالت پاندولی انسان که جز والین قوانین ربات سازی هست.
    به نظر من بتونه موقع فرود از بنده پره های بازشونده بسازه تا مثل هایکوپر فرود بیاد بهتر تعادل حفظ میکنه، البت قطر پره ها میتونه کم متعدد باشه تا بتونه تو منافص باریک هم فرود بیاد.
    این به عقل ناقص من ریبد.

    • BuBo
      BuBo | ۳۱ فروردین ۱۳۹۴

      دوستان بخش ویرایش کامنت مشکل داره انگار، خودتون اون غلط دیکته های منو اصلاح کنید :D
      نمره هم نمیخواد بدید آبروم میره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی