ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساعت اپل چگونه ضربان قلب را اندازه می گیرد؟

اپل واچ هم مانند سایر ساعت های هوشمند، قابلیت های بسیاری دارد که اندازه گیری ضربان قلب نیز یکی از همان مشخصه هاست. بسیاری از اسمارت واچ ها و یا حتی بند ساعت ها نیز از ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

اپل واچ هم مانند سایر ساعت های هوشمند، قابلیت های بسیاری دارد که اندازه گیری ضربان قلب نیز یکی از همان مشخصه هاست. بسیاری از اسمارت واچ ها و یا حتی بند ساعت ها نیز از این قابلیت برخوردار هستند اما نکته اینجاست که دقت آنها چندان بالا نیست و اپل این کار را در ساعتش به گونه ای دقیق تر انجام می دهد.

این شرکت تلاش نموده دقیق ترین میزان ضربان قلب را با سنسورهایی که در بخش پایین ساعت قرار داده به دست آورد. حال به واسطه اطلاعاتی که خود کمپانی یاد شده منتشر نموده، می توانیم آگاهی بیشتری در خصوص نحوه کارکرد این سنسورها داشته باشیم. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سنسور ضربان سنج در ساعت اپل از یک تکنولوژی به نام «فوتوپلتیسموگرافی» استفاده کرده و زمانی که بر روی مچ دستتان قرار دارد، هر ده دقیقه یک بار عملیات سنجش را به شکل خودکار انجام داده تا همواره اطلاعاتی کامل به کاربر ارائه کند.

gsmarena_002

اما تکنولوژی فوتوپلتیسموگرافی چگونه کار می کند؟ در بخش پایینی ساعت اپل دو LED سبز رنگ وجود دارد که هر ده دقیقه، با سرعت صدها بار در ثانیه خاموش و روشن می شوند. سپس دو دیود حساس به نور، با استفاده از نور LED جریان خون در مچ را اندازه گرفته و در نهایت ضربان قلب به شما اعلام می گردد. در این میان و جهت اطمینان، اینفرارد نیز یک بار دیگر و هر ۱۰ دقیقه یک بار ضربان قلب شما را اندازه می گیرد.

gsmarena_003

جهت دریافت نتیجه ای بهتر و داشتن سنسوری با دقت بالاتر، اپل می گوید که بهتر است ساعت را به شکلی تقریبا محکم و به صورتی که باعث ناراحتی نگردد، بر مچ دست خود ببندید. هرچند که در صورتی که ساعت با آزادی بیش از حدی بر روی مچ دست بسته شود، بازهم سنسورها کار خواهند کرد اما دقتشان را نمی توان تضمین نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • حسین
    حسین | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    این ها همش بزک و دوزک اونم از نوع غیر واقعی است. کلا سیستمها پزشکی سه راه برای اندازه گیری ضربان دارند. اول با استفاده از الکترودهای ECG یتپا همون نوار قلب که هر اکشن قلب رو با اختلاف پتانسیل به وجود اومده از طریق گره های هادی اندازه می گیرند.دوم از طرق پروب پالس اکسیمتری که دور انگشت قرار می گیرد و از یک طرف فتون می فرستد و طرف دیگر انگشت قطع و وصل نور رو محاسبه می کند که Pulse rate به دست میاد و اندکی با heart rate اختلاف داره ولی قابل قبوله. به نظر میرسه عملکرد این گجد با این تکنولوژی باشه که با این قیمت باید نوع بی کیفتش باشه چون کل قیمت اپل واچ و سایر گجت های مشابه به اندازه چیپ ترین از این نوع سنسور هاست. سومین راه هم به صورت تهاجمی و با استفاده از جا گذاری ترانتسیوسر در شریان است

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی