ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

میلیاردرهای دنیای تکنولوژی چگونه در تلاش برای مقابله با «مرگ» هستند؟

حتی خوشبین ترین رهبرای دنیای امروز تکنولوژی نظیر Peter Thiel، Larry Ellison، سرگئی برین و لری پیج نیز می دانند که زندگی ابدی، هدفی تقریبا غیرممکن است؛ با این حال باز هم می خواهد «مرگ» را شکست ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

حتی خوشبین ترین رهبرای دنیای امروز تکنولوژی نظیر Peter Thiel، Larry Ellison، سرگئی برین و لری پیج نیز می دانند که زندگی ابدی، هدفی تقریبا غیرممکن است؛ با این حال باز هم می خواهد «مرگ» را شکست دهند یا دست کم، راهی بیابند تا آن را به تاخیر اندازند.

جستجو برای یافتن راه حلی جهت زندگی ابدی، از قرن ها پیش مورد توجه بوده، نکته هم البته در این است که تا کنون هیچ راه حلی یافت نشده. دست کم ولی از سال ۱۸۴۰ میلادی تا به حال، امید به زندگی از ۴۰ الی ۴۵ به ۸۰ سال ارتقا یافته و می توان گفت دوبرابر شده است. گویا حالا دو برابر دو قرن پیش عمر می کنیم، یا حداقل امید داریم که عمر کنیم.

سوال اصلی اینجا مطرح می شود: آیا می توان یک بار دیگر هم این میزان را تقریبا دو برابر کرد و به ۱۵۰ سال رساند؟ با دیجیاتو همراه باشید.

واشنگتن پست گزارش می دهد که در سال ۲۰۰۴، برخی از غول های دنیای تکنولوژی با دانشمندان برجسته یک میهمانی شام برگزار می کنند تا در خصوص همین مسئله گفتگو کنند.

آیا می توان امید به زندگی را به ۱۵۰ سال افزایش داد؟ 

خانم Ariana Eunjung Cha، نویسنده ی مقاله واشنگتن پست می نویسد که این میلیارد ها صرفا پول در اختیار ندارند، آنها با قدرت پول خود تا به حال توانسته اند به علم پزشکی مدرن، تغییرات ژنتیکی، برنامه ریزی بهتر مغز انسان و کامپیوترهایی پر قدرت که می توانند محاسباتی دیوانه وار را انجام دهند، دست پیدا کنند.

در زمانه فعلی، بیشتر از هر مقطع دیگری در تاریخ، در خصوص رمز و راز بدن انسان می دانیم؛ اطلاعاتی که تا یک دهه پیش وجود نداشته اند.

Cha می نویسد: «هدف آنها این است که از تکنولوژی خود -چیپ، نرم افزار و الگوریتم ها- تا حد امکان استفاده کنند تا بتوانند رمز و رازهای نهفته و نحوه کارکرد بدن پیچیده ترین موجود هستی، انسان را بیابند.»

حال بیایید برخی از اقدامات افراد رده اول دنیای تکنولوژی در زمینه مبارزه با مرگ و یا مقابله با بیماری های خطرناک را مورد بررسی قرار دهیم.

  • Larry Ellison، بنیانگذار اوراکل: وی تا کنون  ۴۳۰ میلیون دلار را در راه تحقیقاتی که از پیری جلوگیری می کنند اهدا نموده است. وی می گوید: «مرگ هیچگاه برایم معنی نداشته است؛ چطور یک شخص می تواند امروز باشد و فردا از دیدگانمان غیب شود؟»
  • در سال ۲۰۱۳، یکی از موسسان گوگل به نام لری پیج Calico را تاسیس کرد. شرکتی که آمده تا از پیر شدن جلوگیری به عمل آورد. بودجه ای که پیج برای این شرکت در نظر گرفته و در اختیار آن گذاشته نیز ۷۵۰ میلیون دلار است.
  • Peter Thiel (یکی از موسسان PayPal در کنار ایلان ماسک)، Breakout Labs را بنا نهاده تا به علوم پیشرفته تر از زمان فعلی و ایده هایی بلندپروازانه، جامه عمل بپوشاند. برای مثال در حال حاضر پروژه ای در دست تحقیق است که بتواند از طریق استخوان، دوباره بافت های ریشه ای تولید کند و در نهایت از آن در راه ترمیم بافت های سلولی که با افزایش سن رو به زوال می روند استفاده گردد.
  • زیست شناسی به نام «پاملا امیدیار» و همسر ایرانی اش، «پیرمراد امیدیار»، یکی از موسسان eBay، میلیون ها دلار صرف تحقیقاتی نموده اند که در سال های اخیر حول محور این موضوع قرار داشته که چرا پس از درمان برخی از بیماری ها در بعضی افراد، همان بیماری دوباره به سراغشان می آید.
  • سرگئی برین که پس از انجام آزمایشاتی مشخص شده که داری ژنی است که ممکن است در آینده به بیماری پارکینسون مبتلا گردد، وی مبلغی معادل ۱۵۰ میلیون دلاری اهدا نموده تا بر روی DNA اش آزمایشاتی صورت گرفته تا در نهایت این ژن حذف گردد. وی البته می گوید این تلاش ها سپس می توانند به شکل یک تحقیق در خصوص همین بیماری در آیند.
  • مارک زاکربرگ و همسرش Priscilla Chan، به همراه سرگئی برین و همسر سابقش Anne Wojcicki جوایزی را تحت عنوان Breakthrough Prizes طراحی نموده اند و هر سال شش جایزه ۳ میلیون دلاری به شش طرح برتر در عرصه های علمی اهدا می کنند.
Peter Thiel
Peter Thiel

برخی از این موضوع واهمه دارند که در نهایت و در زمان به سرانجام رسیدن این تحقیقات، جهان پر از افراد سالخورده شده و تحت پوشش قرار دادن آنها نیز تبدیل به امری مشکل گردد. برخی دیگر بر این باورند که زندگی کردن بیش از حد فعلی، الزاما برتری خاصی نداشته و افراد بیشتر عمر می کنند اما تا در نهایت توسط بیماری، مغز و یا بدنشان از بین برود.

میلیاردرهای دنیای تکنولوژی اما فکر می کنند که بر تمام این مشکلات می توان غلبه کرد. Peter Thiel معتقد است در نهایت می توان «بزرگترین دشمن بشریت»، یعنی مرگ را شکست داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • حسین
    حسین | ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

    استیو جابز پول‌دار نبود، فقط برای فرار از مالیات. اگه اشتباه نکنم دخترش با ۱۶ میلیارد دلار، توی ۳۰ تای اوله.

  • علی
    علی | ۱۶ خرداد ۱۳۹۴

    خخخخخ
    نظر لری الیسون تو حلقم از پهنا.
    ینی مرگ هیشکیو ندیده؟
    دمش گرم بابا!
    یعنی همه پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ و....ش زندن؟

  • کیپ کالم
    کیپ کالم | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    قدرت دست انسان های خاص هست و مطمعن باشید روزی که درمان خیلی از بیماری هارا هم کشف کنند به مردم عادی خبر نمی دهند

  • Mehdico
    Mehdico | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی