ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

اینتل به بازار تلفن و تبلت چین امید بسته است

تلفن های هوشمند چین بزرگترین بازار دنیا را دارند که با تعداد بسیار زیاد شرکت های بزرگ و کوچک تولید کننده تجهیزات اصلی اسمارت فون، در حال حاضر عملا بی رقیب اند. گرچه هند با سرعتی بی ...

سلما رضوان جو
نوشته شده توسط سلما رضوان جو | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

تلفن های هوشمند چین بزرگترین بازار دنیا را دارند که با تعداد بسیار زیاد شرکت های بزرگ و کوچک تولید کننده تجهیزات اصلی اسمارت فون، در حال حاضر عملا بی رقیب اند. گرچه هند با سرعتی بی سابقه به آنها نزدیک می شود.

در هر حال خیلی از سرمایه گذاران، از جمله اینتل، پتانسیل فراوان بازارهای آسیایی را شناخته و بخصوص در چین آینده خوبی را پیش بینی می کنند. این شرکت آمریکایی اخیرا کنفرانس خبری ای در کشور اژدهای سرخ برگزار کرد که در آن مطالب جالبی مطرح شد.

در ادامه با ما در دیجیاتو همراه باشید.

کرک اسکاگن، معاون ارشد شرکت اینتل، این مراسم را با یک جمله کوتاه آغاز کرد: "چین بازار اول محصولات ارتباطی در دنیاست." اما چرا او روی این نکته دست گذاشت؟

پاسخ این است که کشور مذکور در سال 2014 به طرز عجیب و بی سابقه ای 30% از کل سهم خرید دستگاه های ارتباطی دنیا را به خود اختصاص داده بود. در حقیقت چین بازار اول تبلت هایی است که چیپست های اینتل را در خود دارند و حدود 40 درصد (یعنی 46 میلیون عدد) از این گجت ها اکنون در دست مصرف کنندگان چینی قرار گرفته که به وضوح رقم بالا و قابل توجهی است.

اما برخلاف بازار تبلت ها، اینتل در حوزه تلفن هوشمند چندان موفق نبوده. در سال 2014 حدود 420.7 میلیون دستگاه اسمارت فون به چین فرستاده شد که تعداد اندکی از آن ها از چیپست های کمپانی مستقر در سانتا کلارا استفاده می کردند. به همین دلیل شرکت مذکور به تکاپو افتاد تا این روند را عوض کند و اصلا مقصود اصلی برگزاری این کنفرانس هم همین بود.

اینتل طی ماه گذشته خبر تولید سری جدید چیپست های Atom x3 و x5 و x7 موبایل را اعلام کرد. این شرکت امیدوار است که به کمک این چیپ ها حضورش در دنیای تلفن های هوشمند پر رنگ تر شود و شرکت های چینی تولیدکننده تجهیزات اصلی اسمارت فون ها از این چیپ ها بخصوص ازAtom x3 استفاده کنند.

البته ناگفته نماند که دست کم سیستم-روی-چیپ های مورد اشاره تا نیمه دوم سال جاری آماده نمی شوند، بنابراین احتمالا تاثیر واقعی آن ها را در سال 2016 خواهیم دید. در هر حال اینتل سعی دارد در دنیای موبایل حضور یابد و برای این کار واقعا مجبور است اول در بازار چین نفوذ کند و در همین راستا طی سال گذشته حتی با Rockchip و Spreadtrum هم قرار داد مشارکت بست.

اسکاگن در دفاع از محصولات تولید چین گفت که طی سال گذشته کیفیت این تولیدات خیلی بهتر شده است. اینتل در این کنفرانس چند باری هم به"طراحی مرجع" خودش و چند مورد از شرکت های طراحی و تولید چینی (مثل Bluebank) اشاره کرد که در حال حاضر دیوایس های دارای Atom x3  را به شرکت های دیگر می فروشند.

شکی نیست  که اینتل به دنبال سهم بیشتری از بازار تلفن های هوشمند است و در بازار چین پتانسیل زیادی برای رسیدن به این هدف می بیند. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم کمپانی مذکور بیشتر قصد دارد در بخش محصولات اقتصادی بازار فعال باشد که احتمالا فکر خوبی است.

هنوز معلوم نیست این استراتژی اینتل را به جایی خواهد رساند یا نه، اما از آن جایی که این شرکت کاملا بزرگ و قدرتمند است، مسلما به این آسانی تسلیم نمی شود. به هر روی امسال ظاهرا سال پر هیجانی برای اهالی سانتا کلارا خواهد بود.

Intel-press-event-Shenzen-2015_1 (1)

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • پویان
    پویان | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    مگه اینتل x86 نیست پردازنده هاش؟ خب چجوری برنامه های موبایل که بر اساس معماری آرم هست باهاش اجرا میشه؟ شرمنده ولی واقعا سواله برام. از علما اگه کسی هست یه چند خط بنویسه یه خونواده رو از نگرانی در بیاره!

  • abas
    abas | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    داداش يكم ديگه بگرد 600 چيه اين امكانات 360 تومن پيدا ميشه
    بازارو تركوندن چينيا
    معلوم ني ويندوزش اصله يا كرك!

  • reza
    reza | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    لامصب این تبلت های چینی که روشون ویندوز نصبه خیلی خوش قیمتن .یه مدل دیدم با ۶۴ گیگ حافظه،۲ گیگ رم،پردازنده ۴هسته ای بای ترایل ، قیمتش فقط ۶۰۰ هزارتومن .تازه دوال بوت هم هست یعنی هم ویندوز داره وهم آندروید.موندم اینو بخرم یا سرفیس ۳

    • erfaan
      erfaan | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

      به حق چیزهای ندیده و نشنیده ..

  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    هواوی که چیپست های خودشو داره و فکر نکنم بیاد طرفش اما اگر بتونه حاشیه سود رو کم کنه تا مشتریا بیان طرفش کیفیتش رو هم تقویت کنه و بتونه به مشتریا بفهمونه که بهتر از مدیاتک و کوالکوم که در بازار چین نقش اول رو بازی میکنن هستش اونم با قیمت بهتر ، چرا کــه نــه ؟
    سپاس خانم رضوان جو
    --------------------------
    دلم تنگ یه اینفوگرافیک باحال با قلم خانم تهرانی هستش و البته دوستای بی مرام

مطالب پیشنهادی