ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جعبه ای که احساسات را به دست منتقل می کند

این ماشین عجیب و غریب می تواند حس های مختلف را از طریق لامسه به انسان انتقال بدهد. ظاهرا بعضی از نقاط کف دست با احساسات ما مرتبط هستند و این دستگاه با شناسایی این ...

سلما رضوان جو
نوشته شده توسط سلما رضوان جو | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

این ماشین عجیب و غریب می تواند حس های مختلف را از طریق لامسه به انسان انتقال بدهد. ظاهرا بعضی از نقاط کف دست با احساسات ما مرتبط هستند و این دستگاه با شناسایی این نقاط و انگیزش آن ها از طریق لامسه، می تواند حس مورد نظر را در فرد ایجاد کند.
طی پژوهشی که در دانشگاه ساسکس انجام گرفت، تاثیر سیستم فرالمسی Ultraheptic در انتقال احساسات روی دو گروه تحت آزمایش بررسی شد. گروهی که از سیستم فرالمسی استفاده کرده بودند، خیلی بیشتر از گروهی که فقط یک تصویر می دیدند، حس مورد نظر را تجربه نمودند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

دکتر ماریانا اوبریست استاد گروه انفورماتیک این دانشگاه دریافته است که تحریک برخی نقاط خاص از کف دست می تواند احساسات متفاوتی را به افراد القاء کند.

مثلا برخورد هوای داغ با انگشت شست، انگشت اشاره و نقطه وسط کف دست می تواند ما را به هیجان آورد، در حالی که احساس غم و اندوه را می توان با تحریک آرام دایره بیرونی کف دست و اطراف انگشت کوچک ایجاد کرد.

حدود یک میلیون پوند هزینه تحقیقاتی از سوی شورای پژوهش های اروپا به دکتر اوبریست اعطا شده تا در یک پروژه 5 ساله این تحقیق را ادامه و گسترش دهد.

پروژه او شامل حواس دیگری از جمله قوه چشایی و بویایی نیز هست و هدفش ایجاد چهارچوب مرجعی است که بر مبنای آن بتوان رسانه های چندحسی گوناگون ساخت و سرمایه گذاران را به تولید و توسعه آن ها ترغیب نمود.
او می گوید: «به زودی می توانیم شاهد ظهور رسانه های چندحسی باشیم، برای نمونه تلویزیون های 9 بعدی و بازی های کامپیوتری را خواهیم ساخت که احساسات را از طریق قوه چشایی تحریک می کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • محمد کاظمی
    محمد کاظمی | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    وای دارم دیوانه میشـــــــــــــــــم...چقدر دنیا پیشرفت کرده..من هنوز اندر خم یه کوچه ام :|
    یه روزی از اینجا میرم..بالاخره موفق میشم.خسته ام خسته :(

    • erfaan
      erfaan | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

      چی داری میگی واسه خودت قاط زدی؟

  • Gublin
    Gublin | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    دوستان صبحتون بخیر؛ :)
    تین دانشگاه "ساسکس" استاد نمیخواد؟ خو منم احساساتی کار میکنم! :/

مطالب پیشنهادی