ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با کمک Palette اشیا چند رنگ را با پرینتر سه بعدی تک رنگ خود چاپ کنید

چاپگرهای سه بعدی برای ساخت اساب بازی های کوچک و خانگی گزینه ای عالی به شمار می روند؛ مشکل اما اینجاست که نسخه های ارزان تر و رومیزی این چاپگرها، نمونه هایی هستند که محصولاتی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

چاپگرهای سه بعدی برای ساخت اساب بازی های کوچک و خانگی گزینه ای عالی به شمار می روند؛ مشکل اما اینجاست که نسخه های ارزان تر و رومیزی این چاپگرها، نمونه هایی هستند که محصولاتی تک رنگ به شما ارائه می دهند.

حال یک استارتاپ به نام Mosaic Manufacturing محصولی به نام The Palette را توسعه داده که با اضافه نمودن آن به چاپگرهای سه بعدی ارزان قیمت، می توان اشیا را با طیف چند رنگ تولید نمود. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

با استفاده از Palette می توانید تا ۴ رنگ را به شکل همزمان در یک محصول داشته باشید. بر خلاف چاپگرهای گران تر که از چند نازل همزمان برای چاپ یک ساخته ی چند رنگ استفاده می کنند، Palette تنها با استفاده از یک نازل خود چاپگر، این کار را انجام می دهد. نکته اینجاست که بخش اضافه شده به چاپگر شما، حالا چندین رنگ را بر اساس محاسباتی که انجام می دهد،‌ به نازل چاپ می فرستد و در نتیجه نیز محصول چاپ شده با رنگ های درخواستی توسط چاپگر سه بعدی به تولید می رسد.

برای داشتن پرینتری سه بعدی که بتواند محصولات خود را در چند رنگ چاپ نماید، دست کم باید حدود ۵۰۰۰ دلار هزینه کرد. راه هایی هم وجود دارد که بتوان نازل چاپگر سه بعدی را هک نمود تا بتواند رنگ های مختلفی را در آن واحد به نمایش بگذارد که این کار معمولا نتیجه جالبی به همراه ندارد.

Palette اما با تقریبا همه ی چاپگرهای سه بعدی ارزان قیمت کار می کند و با نازل های ۱.۷۵ میلیمتری برای چاپ همخوانی دارد؛ قطری معمول که در بیشتر چاپگرهای سه بعدی استفاده شده و می تواند بدون نیاز به لوازم جانبی و یا سخت افزار جدید، عملیات مورد بحث را به سرانجام برساند.

سازندگان این محصول، نرم افزار به کار گرفته شده در آن را نیز به شکل متن باز توسعه داده اند تا دیگران هم بتوانند از آن استفاده کرده و یا گسترش دهند. نمونه اولیه این محصول در Kickstarter با قیمت ۸۹۹ دلار برای فروش قرار گرفته که می توان گفت برای یک وسیله ی جانبی، قیمتی بسیار بالاست اما در صورتی که یک پرینتر سه بعدی تک رنگ دارید، به جای صرف ۵۰۰۰ دلار دیگر جهت داشتن چاپگر چند رنگ، می توانید با پرداخت این ۸۹۹ دلار امکانات بیشتری را به پرینتر ارزان قیمت خود اضافه نمایید.

تیم توسعه دهنده برای درک بهتر نحوه کارکرد پرینترهای سه بعدی تک رنگ و چند رنگ و همچنین مقایسه آنها با Palette، کلیپی را نیز آماده نموده که از شما دعوت می کنیم آن را تماشا نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Sohfalp560
    Sohfalp560 | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    یکی از بزرگترین مشکلات این پرینترها همین بوده! البته باید بگم توی ایران، شرکت سیزان هم درحال تولید این چاپگرهاست. یکیش رو که داشتم میدیدم سه میلیون و هشتصد قیمتش بود. موادش هم متفاوته که ارزونترینشون PLA هستش که قیمت خیلی پایینی داره!! فقط باید CAD رو بلد باشی.

  • اشکان
    اشکان | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    به نظر که خیلی باحال میاد، البته تو ویدیوشون خیلی زور زدن بگن پرینتر های سه بعدی چند رنگ کلا به درد نمیخوره و از اول بیاین یه تک رنگ بگیرین با یه دونه ازین دستگاهای ما! :D ولی از نظر منطقی هم وقتی یکم فکر کنی خیلی ایده ی بدی نیست.

    • اشکان
      اشکان | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

      اوف، خیلی پرینتر سه بعدی دوس دارم... ولی وحشتناک گرونه و میدونم حالاحالاها نمیتونم داشته باشم... :(
      ولی به اُمید روزی که هم قیمتشون بیاد پایین هم من بتونم یکیشون رو داشته باشم! :)

  • Hossein
    Hossein | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    با تشکر از دیجیاتو . لطفا کمی هم در مورد افراد خلاق و نوآوری هایشان در سایت بیشتر خبر قرار بدهید و...

  • متین هستم(یه بنده خدای سابق)
    متین هستم(یه بنده خدای سابق) | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    یکی از بزرگترین تحولات صنغت تکنولژی رو پرینتر سه بعدی میبینم خود سایت هم قبلا در مورد فوایدشون در پزشکی و فضانوردی و اشپزی و... نوشته

مطالب پیشنهادی