ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ناسا در پی پاسخگویی به سوالی بزرگ: آیا ما تنهاییم؟

انسان ها در کره زمین زندگی می کنند، کره ای که شاید از نظر ما بسیار عظیم باشد اما در برابر عظمت خورشید ذره ای کوچک است. حال در نظر بگیرید که خورشید ما در ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

انسان ها در کره زمین زندگی می کنند، کره ای که شاید از نظر ما بسیار عظیم باشد اما در برابر عظمت خورشید ذره ای کوچک است. حال در نظر بگیرید که خورشید ما در منظومه شمسی، حتی در رده ستاره های بزرگ هم قرار نمی گیرد و بسیار کوچک است.

منظومه شمسی ما در گوشه ای از کهکشان راه شیری قرار گرفته و تکنولوژی کنونی ما، تنها قادر به بررسی چند صد هزار ستاره اطراف مان است. شاید کمتر از 10 درصد کهکشان راه شیری برای ما قابل مطالعه باشد.

بگذارید پا را فراتر بگذاریم، راه شیری با تمام عظمت اش، نقطه ای کوچک و غیر قابل مشاهده از اَبَرخوشه لانیاکئآ است و اَبَرخوشه لانیاکئآ که میلیاردها کهکشان همانند راه شیری را درون خود جای داده، به تنهایی احتمالا بخشی از ده ها، صدها، هزاران و یا شاید میلیاردها اَبَر خوشه دیگر باشد. دانش کنونی انسان ها تا به اینجا محدود شده.

حالا که به عظمت دنیای پیرامون تان پی بردید، ادامه مطلب را مطالعه کنید تا نقش ناسا در بررسی این دنیا را مورد مطالعه قرار دهیم و از پژوهش های جدیدشان مطلع گردیم.

با دیجیاتو همراه باشید.

ناسا می خواهد هر طور که شده، حیات را در خارج منظومه شمسی بیابد و برای دستیابی به این هدف بزرگ، نخبه ترین انسان های روی کره زمین را به خدمت گرفته.

ناسا امروز اعلام کرد که در حال تشکیل تیم بزرگی از محققین و دانشمندان شاخه های مختلف است تا زندگی در خارج از مرزهای شناخته شده را جستجو کنند.

گروه Nexus for Exoplanet System Science (به طور خلاصه NExSS)، گستره وسیعی از دانشمندان، محقیقن و پژوهشگران شاخه های مختلف علمی را گرد هم می آورد تا ناسا بتواند بهتر به این مسئله پی ببرد که چگونه سیارات مختلفی که گرد یک ستاره می گردند، ممکن است در خود حیات را جای داده باشند.

ناسا می گوید، از زمان کشف اولین سیاره ای که گرد ستاره ای می گردد در سال 1995 تاکنون، بیش از هزار مورد مشابه یافته ایم و هزاران مورد دیگر نیز احتمالا در آینده یافت شوند.

در همین زمان، ناسا می گوید دانشمندان اش در تلاش اند تا متوجه شوند کدام یک از این دنیاها، حداقل روی کاغذ و به صورت تئوری، قابل سکونت اند و کدام یک نشانه هایی از حیات در خود را نشان می دهند.

در گزارش منتشر شده، ناسا نوشته است: "کلید این قفل بزرگ که سر راه بشر قرار گرفته، فهم رابطه تعاملی بین زیست شناسی با اتمسفر، زمین، اقیانوس و درون سیاره است. و فهمیدن اینکه چگونه روابط تعاملی توسط ستاره میزبان تحت تاثیر قرار می گیرد. رویکرد دانش سیستمی، به دانشمندان کمک خواهد کرد تا بهتر بتوانند به دنبال حیات در سیارات دیگر بگردند."

پروژه جدید ناسا، که توسط مرکز Science Mission Directorate اجرا می شود، دانشمندان حوزه های مختلف نظیر زمین شناسی، سیاره شناسان، اخترفیزیکدان ها و فیزیکدان های هلیومی را گرد هم خواهد آورد تا با یکدیگر افکار و نتایج کارهای شان را به اشتراک گذاشته و به یکی از قدیمی ترین و مهم ترین سوالات بشر پاسخ گویند: آیا ما تنهاییم؟

NExSS توسط ناتالی باتالها از مرکز تحقیقاتی ایمز ناسا، داون گلینو از انستیتو علوم سیاره فراخورشیدی ناسا و آنتونی دل گنیو از انستیتو مطالعات فضایی گاددارد ناسا اداره خواهد شد. اعضای علمی 10 دانشگاه و دو انستیتو تحقیقاتی نیز در این تیم حضور دارند. اعضای تیم بر اساس پروپوزال های ارائه شده انتخاب شده اند.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا به این زودی ها بشر تمدنی جدید خواهد یافت یا حتی حیاتی کوچک در گوشه ای دور. اصلا حیات در خارج از کرده زمین وجود دارد یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • مرتضی051
    مرتضی051 | ۱۵ دی ۱۳۹۴

    سلام خدمت دوستان
    از اونجایی که انسان اشرف مخلوقات هستش و خدا زمین را به عنوان سکونت این مخلوق خلق کرده، دیگه جایی برای بحث نیست... یعنی هیچ موجود دیگری در این کیهان وجود نداره جز انسان...
    این منظومه شمسی امن ترین جا برای وجود کره زمینه... برید تحقیق کنید... همین کره مشتری به عنوان یک هواکش برای منظومه شمسی کار انجام میده و تمام اجرام فضایی که احتمال برخوردش با زمین رو داره به سمت خودش میکشه... و و و و خیلی چیزای دیگه برید تحقیق کنید بعد نظرتون رو بدید
    دوستان اگر خدا و دین خدا و قرآن را قبول دارید به نوشته ها و گفته های خداوند شک نکنید

  • اسما
    اسما | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

    خیلی جالبه که همه اینها توی قران ما وجود داره و ما مسلمونا فقط چسبیدیم به چیزای الکیه قران.منظورم این نیست که اون چیزایی که این مراجع و غیره توجه میکنند الکیه ولی اعجاز قران توی اینه که همه چی رو گفته ولی کو کسی که به کتاب مقدسمون درست توجه کنه؟!

    • سعید
      سعید | ۳۱ شهریور ۱۳۹۴

      ببخشید
      اسما خانم شما مث همونی هستین ک میخاد ابروشو درست کنه ولی میزنه چشش شو درمیاره
      قرآن چیز الکی داره!!!!!!!!!!
      درسته که منظور بدی نداشتی ولی یکم طرز نوشتنت بد بود

  • محسن تشکری
    محسن تشکری | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    در حدیثی از امیرالمومنین (ع) آمده است:

    « این ستارگانی که در آسمان است شهرهایی همچون شهرهای زمین هستند، هر شهری با شهر دیگر (هر ستاره ای با ستاره دیگر) با ستونی از نور مربوط است.»

    و آیات زیادی در قرآن مبنی بر وجود حیات و زندگی در آسمان ها آمده است.

    افتخار میکنم که شیعه هستم و دینی دارم که به تمام سوالات بشر پاسخ داده است.

    شما چطور؟!

  • jj
    jj | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    Interstellar

  • حــــــــــــــــــــــامد
    حــــــــــــــــــــــامد | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    فرض کنید شاید ماهم مثل یک میکروب یا باکتری توی بدن کس دیگه ای در حال زندگی هستیم !!!!>>>

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی