ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی فصل ابتدایی سال 2015 فیسبوک منتشر شد

در 3 سال ابتدایی فعالیت فیسبوک به عنوان شرکتی عام، چند نکته مهم در موردشان فهمیدیم. آن ها می دانند که چگونه، با وجود اشباع شدن شبکه اجتماعی شان، کاربران را به استفاده از سرویس ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

در 3 سال ابتدایی فعالیت فیسبوک به عنوان شرکتی عام، چند نکته مهم در موردشان فهمیدیم. آن ها می دانند که چگونه، با وجود اشباع شدن شبکه اجتماعی شان، کاربران را به استفاده از سرویس ها مشتاق کنند و افراد جدیدی به سوی خود بکشانند. و البته از همه مهم تر، آن ها می دانند که چگونه اسکناس چاپ کنند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

امروز گزارش مالی فصل ابتدایی سال 2015 فیسبوک منتشر شد و این کمپانی حالا ماهانه 1.44 میلیارد کاربر فعال و 1.25 میلیارد کاربر موبایل دارد، به ترتیب 13 و 24 درصد پیشرفت نسبت به سه ماه مشابه سال گذشته. 936 میلیون نفر به صورت روزانه از این سرویس استفاده می کنند.

درآمدزایی فیسبوک به 3.45 میلیارد دلار رسیده و نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته، 42 درصد پیشرفت حاصل شده. تغییر جهت کاربران به سوی موبایل سبب شده تا 73 درصد این رقم، حاصل کاربرانی باشد که از طریق موبایل فیسبوک گردی می کنند (این رقم سال پیش 59 درصد بود). زاکربرگ در گزارش خود به نکته جالبی اشاره کرد: در طول روز، کاربران بیش از یک میلیارد بار از طریق اپلیکیشن موبایل جستجو انجام می دهند.

سود حاصل از 3 ماه گذشته 1.19 میلیارد دلار بوده که نسبت به 926 میلیون دلار سال پیش، با 28 درصد رشد همراه بوده. کاربران هر روز 4 میلیارد بار ویدیو تماشا می کنند. درآمدزایی نسبت به انتظارات کمتر بود اما سود حاصل فراتر از آنچه که انتظارش را داشتند رفت. سهام فیسبوک تغییری به خود ندیده و همچنان ثابت و بدون تغییر است.

به هر حال، چرخاندن فیسبوک هزینه هایی هم در بر دارد. زاکربرگ در این فصل، 2.61 میلیارد دلار خرج شرکت اش کرده که نسبت به سال پیش، 83 درصد افزایش داشته است. حاشیه سود کمپانی از 43 درصد سال گذشته به 26 درصد رسیده اما مارک زاکربرگ توضیح قانع کننده ای در این ارتباط دارد.

دنیای تکنولوژی در حال ایجاد تغییر عظیم بعدی خود است. پهپادهای خودران با سلول های خورشیدی دارند، واقعیت مجازی و بسیاری تکنولوژی های دیگر، قرار است دنیای پیرامون ما را تا چند سال آینده تغییر دهند. بنابراین سرمایه گذاری در این زمینه ها برای شرکت بزرگی چون فیسبوک کاملا الزامی است.

Capture

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    با وجود اینکه از فیسبوک خوشم نمیاد اما همیشه دوست دارم زاکربرگ موفق باشه شخصیتشو دوس دارم

  • Mahdi
    Mahdi | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    دوستان فيلم the social network رو بببنيد بد نيست،در مورد مارك زاكر برگ و فيسبوكه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی