ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلومبرگ: اپل در پی خرید سرویس Here maps نوکیا است

امروز ممکن است برای آن دسته از کاربران تلفن های هوشمند که به راحتی مسیر یابی با اپلیکیشن Here Maps نوکیا عادت کرده بودند حاوی خبرهای خوشایندی نباشد. تا پیش از این در گزارش ها ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

امروز ممکن است برای آن دسته از کاربران تلفن های هوشمند که به راحتی مسیر یابی با اپلیکیشن Here Maps نوکیا عادت کرده بودند حاوی خبرهای خوشایندی نباشد. تا پیش از این در گزارش ها آمده بود غول تکنولوژی فنلاندی قصد دارد سرویس نقشه مذکور را در ازای ۳.۲ میلیارد دلار به فروش برساند، اما حالا بلومبرگ در این رابطه اطلاعات تازه ای را منتشر کرده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

خبرگزاری بلومبرگ اخیراً در گزارشی آورده پس از تصمیم فنلاندی های برای به فروش رساندن Here Maps کمپانی های مختلف در صف خرید این سرویس ایستاده اند. اپل بزرگترین و اصلی ترین خواهان خدمات یاد شده به حساب می آید و پس از آن نیز نامهای مطرحی همچون فیس بوک، آمازون، علی بابا و حتی کمپانی های مثل BMW، XM Sirus و Harmon قرار دارند.

برند ساکن کوپرتینو در حال حاضر بیشترین تمکن مالی ممکنه را برای خرید دستاورد نوکیا در اختیار دارد و البته صرف ارقامی کلان برای راه اندازی یک سرویس نقشه مستقل که در نهایت به شکست منجر شد وسوسه ی بیشتری را به جان اپل انداخته تا با تصاحب Here مپس دوباره خود را مسلح و به جنگ خدمات مشابه گوگل یعنی Google Maps‌ برود.

نکته در اینجاست که نوکیا سرویس فوق الذکر را پیش از این به صورت یک اپلیکیشن مجزا برای iOS توسعه داده و اهالی کوپرتینو احتمالاً از همین رو مسیر آسان تری را برای ادغام Here Maps با پلتفرم موبایلی شان در مقابل خود می بینند.

همچنین نباید از یاد برد در صورتیکه اپل یکی از بهترین سرویس های ارائه خدمات مسیریابی و نقشه های آفلاین را تصاحب و در iOS ادغام نماید شاید گوگل نیز به این فکر بیافتد که عاقبت باید در زمینه ی عرضه سرویس های آفلاین مشابه تجدید نظر کرده و آنها را به شکل مطلوب تری در اختیار کاربرانش بگذارد.

نظر شما در این رابطه چیست و آیا فکر می کنید با بدل شدن احتمالات فوق به واقعیت رقابت میان دو غول تکنولوژی یعنی اپل و گوگل تا چه حد بالا خواهد گرفت و چه منفعتی نصیب کاربران خواهد گشت؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

    من امیدوارم مایکروسافت یا اپل بخرنش ولی بیشتر اپل
    من مایکروسافتی هستم ولی فقط اپل هستش که میتونه از هرچیزی داره بهترین استفاده رو کنه
    همین سرفیس رو اگه اپل داشت یه عالمه قابلیت واسه قلم میزاشت
    نه مثل مایکروسافت که بعد از اپدیت ویندوز ۱۰ گند زد به تنها نرم افزاری که واسه قلم بهینه بود یعنی وان نوت
    تمام قابلیت های قلم و کشت و نرم افزار رو پولی کرد

  • ★Saeed ★saye
    ★Saeed ★saye | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اگه اپل بخره واسه طرفدارای اپل قطعا عالی میشه اپلم که همه چیزو انحصاری میکنه متاسفانه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی