ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیش نمایش جدید ویندوز ۱۰ به همراه اپ Outlook Mail و بهبودهای ظاهری در راه است

مایکروسافت امروز نسخه ی پیش نمایش جدیدی از ویندوز ۱۰ را منتشر خواهد کرد که به آن امکاناتی تازه اضافه شده و برخی از قابلیت ها نیز دستخوش تغییر گشته اند. در حالیکه پیش از این بیلدی به ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

مایکروسافت امروز نسخه ی پیش نمایش جدیدی از ویندوز ۱۰ را منتشر خواهد کرد که به آن امکاناتی تازه اضافه شده و برخی از قابلیت ها نیز دستخوش تغییر گشته اند. در حالیکه پیش از این بیلدی به همراه اپلیکیشن های جدید Outlook Mail و Calendar (تقویم) به بیرون درز پیدا کرده بود، اهالی ردموند امروز رسماً اپ های یاد شده را در بیلد ۱۰۰۶۱ در اختیار کاربران خود قرار خواهند داد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مایکروسافت قابلیت مدیریت از طریق عمل سوایپ (swipe) کردن را از اپلیکیشن Outlook‌ خود در پتلفرم های iOS و اندروید الگو برداری کرده و اکنون آن را به Outlook Mail در ویندوز ۱۰ آورده است. بدین ترتیب اگر از کامپیوتری مجهز به سیستم عامل یاد شده و نمایشگر لمسی بهره می برید قادر خواهید بود با سوایپ کردن به سمت چپ یک ایمیل یا پیغام را حذف و با سوایپ نمودن به سمت راست آن را علامت گذاری نمایید.

امکان مورد بحث که در اصطلاح به آن Swipe Action‌ می گویند قابلیت سفارشی سازی را هم دارا است و همانند نسخه ی موبایلی Outlook‌ می توان عملیات های مختلفی را به آن تخصیص داد. ضمناً در اپلیکیشن مورد بحث نیاز به استفاده از چندین اشتراک ایمیل و افزودن آسان اشتراک های گوگل و یا اکسچنج نیز مورد پشتیبانی قرار گرفته اند.

اپلیکیشن Calendar یا تقویم هم ظاهر و رابط کاربری بسیار شبیه به اپ Mail ارائه می کند و در آن شاهد پشتیبانی شدن از تقویم گوگل نیز هستیم؛ Calendar به گونه ای بهبود یافته که کار کردن با آن حسی مانند کار کردن با یکی از نرم افزارهای مرتبط به مجموعه ی آفیس را منتقل می کند. مایکروسافت این ابزار را به صورت مستقیم با اپ Mail خود ادغام نکرده و لذا بهره گیری از آن نیازمند اجرای جداگانه اش است؛ درست همانند آنچه که قبلاً در ویندوز ۸.۱ تجربه کرده بودیم.

در بیلد جدید از نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۰ مجدداً شاهد بهینه سازی های جزئی و نه چندان بزرگ در رابط کاربری هستیم. یک تم سیستمی مشکی نیز در این نسخه وجود دارد که اثر خود را پس از انتخاب شدن بر روی منوی استارت، تسکبار و اکشن سنتر پیاده سازی می کند.

windows10mailcalendarapps3_1020.0

مایکروسافت مجدداً منوی استارت و تسکبار را شفاف سازی نموده و امکان تغییر اندازه دادن منوی یاد شده را هم فراهم کرده. طبق معمول دوباره یک گزینه ی AutoColor هم در نظر گرفته شده که بر اساس تصویر پس زمینه ی انتخابی کاربر به تغییر رنگ های تم کلی سیستم عامل ساخته و پرداخته گشته توسط اهالی ردموند می پردازد.

کمپانی توسعه دهنده ی ویندوز می گوید بر حسب بازخوردهایی که از کاربرانش دریافت نموده تصمیم گرفته مجدداً جای دکمه پاور را تغییر داده و آن را به قسمت پایینی سمت چپ منوی استارت انتقال دهد. این چیدمان مشابه آن چیزی است که علاقه مندان به ویندوز در نسخه هفت این سیستم عامل نیز تجربه اش کرده بودند.

علاوه بر تفاسیر صورت گرفته در بالا، ردموندی ها تغییراتی را هم در مد Continuum ویندوز ۱۰ و مرتبط به حالت تبلت ایجاد نموده اند. مایکروسافت قبلاً اشاره کرده بود در این مد تلاش دارد تا قابلیت های تاچ را "قابل لمس تر نماید" و برای اینکار سعی خواهد نمود ابعاد دکمه ی استارت، کورتانا و دکمه های Task View را وقتی که حالت تاچ فعال است بزرگتر نماید.

گفته می شود ویندوز ۱۰ به صورت نهایی سازی شده در اواخر ماه جولای یا تاریخ دیگری در فصل تابستان پیش رو آماده ی عرضه به کاربران خواهد گشت. طبق عادت در نسخه ی پیش نمایش جدید هم باگ هایی وجود دارند و مثلاً یکی از این باگ ها سبب می گردد تا اجرای اپ ها توسط کاربر و از طریق منوی استارت به درستی صورت نگیرد، ولی مسلماً کمپانی توسعه دهنده همه ی همتش را به کار خواهد گرفت تا پیش از ارائه نسخه ی اصلی و نهایی همه ی موارد مذکور را برطرف و بی نقص ترین محصول ممکن را به دست مصرف کنندگان برساند.

windows10mailcalendarapps1_1020.0

windows10mailcalendarapps2_1020.0

windows10mailcalendarapps4_1020.0

windows10mailcalendarapps5_1020.0

windows10mailcalendarapps6_1020.0

windows10mailcalendarapps7_1020.0

windows10mailcalendarapps8_1020.0

windows10mailcalendarapps9_1020.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • کی
    کی | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    کلا

  • H.Azad
    H.Azad | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    یک چیزی که هنوز کم داره که امیدواریم اونم اضافه بشه Aero ویندوز 7 هست

  • Daniel
    Daniel | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    پیدا کردم x86 iso
    https://drive.google.com/file/d/0B-GhKEBrT_tQX2xMSjVzd25VRFE/view
    بقیشون ESD بودن

  • Daniel
    Daniel | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    دوستان این بیلد به صورت ISO هم موجود هست ؟
    اگه هست میشه لینک x64 بزارید ؟
    ممنون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی