ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی مایکروسافت منتشر شد: افزایش فروش سرفس و کاهش سود

مایکروسافت به تازگی گزارش فصل سوم سال مالی ۲۰۱۵ خود را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش غول قدیمی دنیا تکنولوژی توانسته در سه ماه گذشته درآمد ۲۱.۷ میلیارد دلاری را روانه حساب های ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۰:۲۷

مایکروسافت به تازگی گزارش فصل سوم سال مالی ۲۰۱۵ خود را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش غول قدیمی دنیا تکنولوژی توانسته در سه ماه گذشته درآمد ۲۱.۷ میلیارد دلاری را روانه حساب های خود کند و سودی ۴.۹۸ میلیارد دلاری را به دست آورد.

در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، درآمد مایکروسافت نزدیک به ۶ درصد افزایش داشته اما سود آن ها با افتی ۱۲ درصدی مواجه بوده است.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا بر وضعیت مالی ردموندی های نگاهی دقیق تر بیندازیم.

IMG_5646-w600

سرفس پرو ۳ سومین فصل خود در بازار را پشت سر می گذارد و به نظر می رسد که همچنان استقبال کاربران از این دستگاه ادامه دارد. طبق اعلام مایکروسافت، در آمد ناشی از فروش سرفس به مبلغ ۷۱۳ میلیون دلار رسیده که در مقایسه با سه ماهه سوم سال گذشته، ۴۴ درصد رشد داشته است.

نکته جالب گزارش مایکروسافت، عدم ارائه آماری شفاف در رابطه با کنسول بازی Xbox است. ردموندی های هیچ اشاره ای به تعداد کنسول فروش رفته در سه ماهه گذشته ندارند و تنها بیان کرده اند که درآمد مربوط به خانواده Xbox در مقایسه با سال گذشته ۲۴ درصد کاهش داشته است. بد نیست اشاره کنیم که مایکروسافت به تازگی قیمت اکس باکس وان بدون کینکت را به ۳۴۹ دلار کاهش داده تا همچنان بتواند در جنگ کنسول ها، سونی و پلی استیشن را با چالش مواجه نماید.

IMAG0448

مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود که تا زمان آماده شدن ویندوز ۱۰ برای موبایل ها در اواخر سال جاری میلادی، هیچ پرچمداری را به خانواده لومیا اضافه نخواهد کرد. با این حال به نظر می رسد که سیاست عرضه موبایل های ارزان قیمت به بازار جواب داده و مایکروسافت توانسته تا از این طریق درآمد لومیاها را افزایش دهد.

به گفته ردموندی ها، در سه ماهه گذشته ۸.۶ میلیون دستگاه لومیا به فروش رفته که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، ۱۸ درصد رشد داشته است. علیرغم افزایش تمایل کاربران به محصولات لومیا، اکوسیستم ویندوز فون چندان برای مایکروسافت درآمدزا نبوده است. بر اساس آنچه که در گزارش مالی آمده، درآمد ویندوزفون کاهشی ۱۶ درصدی پشت سر گذاشته است.

در حالی که مایکروسافت قصد دارد در ماه های آینده، ویندوز ۱۰ را نهایی کرده و آن را به بازار عرضه نماید، کاهش تقاضا برای PC موضوعی نگران کننده برای نادلا و تیمش به شمار می رود. طبق آنچه که در گزارش مالی مایکروسافت آمده، ویندوز همچنان به روند نزولی خود در درآمدزایی ادامه داده و باز هم کاهشی ۲۲ درصدی را تجربه کرده است.

آفیس نیز به عنوان یکی از محبوبترین مجموعه های نرم افزاری مایکروسافت، حال و روز چندان خوشی ندارد و درآمد مربوط به آن کاهشی ۴۱ درصدی را پشت سر گذاشته است. البته باید اشاره کنیم که یکی از دلایل این موضوع، استفاده کاربران از سرویس آفیس ۳۶۵ است. به گفته مایکروسافت کاربران نسبت به استفاده از ابرها تمایل زیادی نشان داده اند و تعداد مشترکان این سرویس هم اکنون به ۱۲.۴ میلیون عدد رسیده است.

البته آفیس ۳۶۵ تنها گوشه ای از مجموعه خدمات ابری مایکروسافت را تشکیل می دهد و موفقیت ردموندی ها در این حوزه، ابعاد وسیع تری را در بر می گیرد. بی شک درخشان ترین بخش گزارش مالی منتشر شده، مربوط به درآمد حاصل از خدمات ابری است. به لطف تاکیدی که ساتیا نادلا بر روی این حوزه دارد، مایکروسافت موفق شده درآمد خود از این بخش را به میزان ۱۰۶ درصد افزایش دهد.

نادلا در این رابطه می گوید: «مشتریان ما مایکروسافت را برای ایجاد تغییر در ساختار شرکت های خود انتخاب می کنند و این موضوع به ما کمک کرده تا در سه ماهه گذشته رشدی خیره کننده را در بخش خدمات ابری شاهد باشیم.»

مدیرعامل مایکروسافت ادامه می دهد: «در هفته آینده و همزمان با کنفرانس Build ما آماده ایم تا از نسل بعدی پلتفرم های خود رونمایی به عمل آوریم. ما قصد داریم به همگان نشان دهیم که چگونه می توانند با استفاده از خدمات ما قدرت بیشتری را برای انجام امور به دست آورند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Amir KH
    Amir KH | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    دوستان توجه کنن که کاهش درآمد ویندوزفون بدلیل رایگان شدن نسخه های زیر 10 اینچ هستش که یعنی شرکت ها برای زدن دستگاه های زیر 10 اینچ بابت ویندوزش پولی نمیدن.

  • سوتابایت منتظر...
    سوتابایت منتظر... | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    حوزه ایی که ماکرو داره توش ماهی می گره آینده نگرانس!همین! ابر!
    --------------
    دلم هوای بررسی داغ کرده! مثل این که دیجی برنامه های عجیبی برای تولدش داره!! :D

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    البته تیتر اشتباه نوشته شده ، با توجه به منبع the verge افزایش فروش سرفیس و لومیا / افیس نزدیک به 100 میلیون بار توسط اندرویید و ios دانلود شده و طبق شعار مایکروسافت بر اساس first cloud و first mobile رضایت بخش بوده

    • Divan Greedy (thankyouaj)
      Divan Greedy (thankyouaj) | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

      در ضمن سهام مایکروسافت هم از دیشب بعد از خبر گزارش مالی رشد داشته ، حوزه pc هم مطمئنن با اومدن ویندوز 10 رشد فوق العاده ای می کنه / هنوز سرفیس 3 ، سرفیس 4 ، hololens , پرچمدارهای ویندوز 10 تلفن ، افیس 16 داخل لیست بالا نیستن / و یه چیز دیگه ندلا داخل توییترش گفته که افیس به یه پلتفرم تبدیل می شه و داخل کنفرانس هفته دیگه در موردش صحبت می کنه

    • رضا
      رضا | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

      تازه رسیده به معیارهای ده سال پیش اپل. خیلی بده یه شرکت اینقدر فربه بشه که خیلی دیر بتونه خودشو تکون بده. اگه مدیرعاملشو عوض نمیکرد که تا قهقرا رفته بود.

      • Ramtin
        Ramtin | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

        ده سال پیش که استیو جابز اومده بود جلوی در مایکروسافت دستمال پهن کرده بود که ورشکست نشه!!!

  • Sam Saman
    Sam Saman | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    البته به رشد 105 درصدی Cloud هم اشاره می کردین توی تیتر جالب بود. نادلا داره به اون چیزی که برنامه ریزی می کرد میرسه

  • تایسون
    تایسون | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    چرا آمار فروش ایکس باکس را نمیده؟
    خخخ
    اون آماری هم که قبلا میداد تعداد تولیدش بود یا تعدادی که رسونده دست خرده فروشا!!
    حالام هی میزنه تو سر مال
    ---------------------------------------
    هرکی میخواد با رونی کلمن عکس بگیره بره 2 میلیون وام بگیره

    • Divan Greedy (thankyouaj)
      Divan Greedy (thankyouaj) | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

      به همون دلیلی که سونی نصف و نیمه گزارش هاشو اعلام می کنه ، در ضمن اگه به حافظه بلند مدتت رجوع کنی یادت می یاد ایکس باکس برای 3 ماه پرفروش ترین کنسول امریکا ، اون ماه 4 هم که سونی شد فاصله چندانی با ایکس باکس نداشت و خلاصه ایکس باکس یکی از بخش های اصلی مایکروسافت نیست مثل پلی استیشن که زندگی سونی بهش وابسته است

      • تایسون
        تایسون | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

        چه خزعبلاتی!!!!!
        یه آمار کلی نمیده بگه چقد رسوندم دست مردم
        تو داری از چی دفاع میکنی؟ با حرفای بی ربط تفره نرو بگو چقد فروخته
        رو چه حساب کتابی ایکس باکس بخش اصلی ماکروسافت نیست؟؟؟ نه خداوکیلی محض رضای خدا داره میسازه و هی آف میخوره بهش که بفروشه. اصلا رقیبی برا پلی4 نیست که حالا بخواید توجیهش کنید

        • Divan Greedy (thankyouaj)
          Divan Greedy (thankyouaj) | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

          اروم باش فشارت نیفته / امارشو چند وقت پیش اعلام کرد الان اینجا صحبتی ازش نکرده ، اگر به مفت فروختن و ... باشه که سونی دست همه رو بسته بازی نمونده که باندلش نکرده باشه ، همه جا هم ار دستشویی عمومی تا کنار بازی های فوتبال هم تبلیغ کرده، روی حساب کتاب ایکس باکس بخش اصلی مایکروسافت نیست بخش اصلی ویندوز و ابر و افیس حساب می شن ، رقابتش هم از بهتر بودن بازی هاش مشخص می شه می خوای نمره های بازی ها رو مقایسه کنیم

          • Divan Greedy (thankyouaj)
            Divan Greedy (thankyouaj) | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

            از ign که اینقدر معتبره که بازی ساز ها نمره این سایت رو می زنن روی جعبه بازی / ori با امتیاز 8.5/ screamride با امتیاز 8.2 / sunset با امتیاز 9 / master chief collection با امتیاز 9 /project Spark با امتیاز 8 / forza horizon با امتیاز 9 / حالا ps4 / بازی bloodborne با امتیاز 9.1 / the order با امتیاز 6.5 / drive club با امتیاز 7.9 /

          • تایسون
            تایسون | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

            ببین بحثو میکشونه به کجاها!!!!!
            لعنتی من تاریخ میپرسم تو جغرافی جواب میدی!
            دارم میگم چرا گزارش و آمار فروش نمیده و راه به راه اف میده تو حرف از انحصاری میزنی!!!!
            البته جواب برا انحصاری ها هم دارم همینجوری بافتی و رفتی ولی وقتی مسیر بحثو عوض میکنی مشخصه فشار و قند خون و تپش قلب کی رفت بالا!!! عجبا!!

          • Hesam
            Hesam | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

            اولن بازی رو از رو معمولا از رو متا میسنجن نه از رو ign.
            دوما چطوریه master chief collection رو میگی بعد The Last Of Us:Remastered تو مقاست نمیزاری؟؟حتما چون برا دو سال قبل طبق نظرت ارزش بازی کردن نداره!!
            و تبلیغات یه قسمت از کار همونجوری ک سامسونگ ازش استفاده میکنه ولی بازم مشاهده میکنیم ک توان رقابت با apple رو در محصولات رده بالاش نداره در نتیجه مردم از رو عقلشون یه دستگاهو خریداری میکنن نه از روی تبلیغات!‍
            اون دو ماهی ک مایکرو با اختلاف کم و با تخفیفای وحشتناک سونی رو رد کرد چطوریه ک امارشو ارایه داد و شما خودت هر جا میشد اینو اعلام میکردی ولی حالا کلن xbox جزو بخش های اصلی مایکروسافت نیست؟!!!!!!!!!خیلی جالب شد.

        • borna_talebi
          borna_talebi | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

          سونی هم قیمت ps4رو تو uk اف زده رسونده به قیمت مایکی. البته برعکس مایکی که کاهش قیمت دائمی هست مال سونی تا 28اپریل هست فقط

      • borna_talebi
        borna_talebi | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

        سونی برای 9 ماه پیاپی از زمان لانچ اول بود بعدش دو ماه یا سه ماه مایکی و دوباره سونی تا الان. توی گزارشش هم تعداد دقیق فروش ps4 و ps3 و بقیه رو مینویسه نه مثل مایکی همه رو با هم بگه. امتیاز ها هم حداقل همه رو بنویس helldiversبا امتیاز 9 از ign وMLB 15: The Show با امتیاز 8.5. از ign.The Last Of Us:Remasteredبا امتیاز 10 از ign. گزارش سونی هم پنجشنبه آینده میاد

مطالب پیشنهادی