ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی گوگل برای سه ماهه اول سال ۲۰۱۵؛ رشد درآمد کلی و سودخالص

گوگل روز گذشته گزارش مالی خود را برای سه ماه ابتدایی سال ۲۰۱۵ منتشر نمود. هر چند برخی از انتظارات و پیشبینی ها برآورده نگشته اند، اما گزارش مذکور خبر از رشدی سالم و تجارتی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

گوگل روز گذشته گزارش مالی خود را برای سه ماه ابتدایی سال ۲۰۱۵ منتشر نمود. هر چند برخی از انتظارات و پیشبینی ها برآورده نگشته اند، اما گزارش مذکور خبر از رشدی سالم و تجارتی پویا در این کمپانی می دهد.

در سه ماهی که گذشت، گوگل ۱۷.۳ میلیارد دلار درآمد نا خالص داشته که در قیاس با مقطع زمانی مشابه در سال گذشته، از رشدی ۱۷ درصدی خبر می دهد. از این ۱۷.۳ میلیارد دلار، ۴.۴۵ میلیارد دلار به عنوان سود خالص و عملیاتی مشخص شده که در برابر سود خالص در سال گذشته با ۲۶ درصد افزایش مواجه بوده است. در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

گفتیم که گوگل، نتوانسته برخی از پیشبینی ها را به واقعیت تبدیل نماید؛ برای مثال،‌ وال استریت ژورنال درآمد کلی شرکت مذکور در سه ماهه ابتدایی امسال را رقمی برابر با ۱۷.۵ میلیارد دلار برآورد نموده بود که اندکی از درآمد حاصل شده بالاتر است. از سوی دیگر گمانه زنی می شد که ارزش هر سهم گوگل در بازار بورس به ۶.۶۱ دلار برسد که این موضوع نیز محقق نشده و هر سهم این کمپانی حال ارزشی ۶.۵۷ دلاری دارد.

کسب و کار تبلیغات گوگل، سهم بسیار بزرگی از درآمد این شرکت را شامل می شود. درآمدها از تبلیغات کلیکی رشدی ۱۳ درصدی داشته اند اما برای پنجمین دوره سه ماهه ی متوالی، مقدار آنها افزایشی نداشته است. از سوی دیگر می توان گفت قیمت این نوع تبلیغات نیز در قیاس با سال گذشته از کاهشی ۱۳ درصدی برخوردار بوده.

Screen Shot 1394-02-04 at 8.50.17 AM

می توان عامل کاهش قیمت تبلیغات کلیکی گوگل را در استفاده بیشتر کاربران از ابزار های همراه برای گردش در اینترنت یاد کرد. این شرکت البته هنور نمی تواند از تبلیغات خود در ابزار های همراه نظیر موبایل و تبلت ها، درآمدی به اندازه تبلیغات بر روی کامپیوترهای شخصی داشته باشد.

در این خصوص، غول جستجو تلاش هایی نیز داشته است. برای مثال از روز ۲۱ آوریل، وب سایت هایی که طراحی آنها برای موبایل ها بهینه شده باشد، در نتایج جستجوی موبایلی از رتبه های بالاتری برخوردار خواهند بود. مدیر ارشد امور مالی گوگل به نام Patrick Pichette نیز در این خصوص اذعان داشته که جستجوی موبایلی، در سه ماهه اخیر نقطه عطفی در درآمدهای این شرکت بوده است. در این میان آقای امید کردستانی، مشاور ارشد امور مالی گوگل نیز زمان بسیاری را برای توضیح در خصوص سیاست های سرمایه گذاری این شرکت اختصاص داد. وی از ارزش پلتفرم اندروید و اپلیکیشن هایش، و اینکه چگونه توسط میلیون ها کاربر در حال استفاده هستند و حال دیگر کاربران به موبایلشان به عنوان یک کامپیوتر می نگرند سخن گفت.

در خصوص دیگر درآمدزایی های گوگل نیز آقای Pichette توضیح می دهد که صرفا فروشگاه اپلیکیشن گوگل پلی، در قیاس با سال گذشته از رشدی ۲۳ درصدی در درآمد برخوردار بوده است. در خصوص تجارت «نکسوسی» نیز ایشان ذکر کرد که نکسوس ۶ از فروشی مناسب برخوردار بوده اما در خصوص تبلت نکسوس ۹ سخنی به میان نیاورد؛ به علت کاهش محبوبیت کلی تبلت ها، چنین تصوری دور از ذهن نیست که جدیدترین تبلت گوگل به احتمال زیاد از فروش جالبی برخوردار نبوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • بابک
    بابک | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    مگه نمیگفتن تبلیغات 97درصد درآمد گوگل رو تشکیل میده؟
    پس چرا درصد سود عملیاتیش اینقدر کمه؟؟

  • ghasem
    ghasem | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    با اینکه همیشه این جور تبلیغات و شایعه سازی می شه که گوگل شرکت خلاقی هست اما اعداد و ارقام نشون می ده که هنوزم کسب کار گوگل رو جستجو هستش و حتی تو پلتفرم های جدیدم خیلی جالب عمل نکرده.چون بازار پی سی و موبایل ها ... افزایش پیدا کرده کمی رشد داشته مگر نه هیچ تغییری تو گزارش مالش دیده نمی شه.

مطالب پیشنهادی