ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا محصولات سال آتی سامسونگ همراه با دوربین دوگانه عرضه می شوند؟

شرکت های تولید کننده تلفن همراه تقریبا هر نوآوری یا ابتکاری را روی دوربین محصولات خود به کار گرفته اند و ایده قرار دادن یک دوربین دوگانه روی بدنه این دستگاه ها به هیچ وجه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

شرکت های تولید کننده تلفن همراه تقریبا هر نوآوری یا ابتکاری را روی دوربین محصولات خود به کار گرفته اند و ایده قرار دادن یک دوربین دوگانه روی بدنه این دستگاه ها به هیچ وجه تازگی ندارد چراکه در سال 2014 میلادی HTC One M8 به یکی از آنها مجهز شده بود.

دوربین ثانویه در اصل اطلاعات مربوط به عمق تصویر را دریافت کرده و با افزودن شدن آن اطلاعات اضافی به تصویر، امکانی را فراهم می کند تا سوژه اصلی از پس زمینه جدا شود.

حالا شایعات حکایت از آن دارند که سامسونگ نیز در حال تست یک حسگر دو گانه برای دوربین محصولات آتی اش است. در گزارشی که اخیرا در این رابطه منتشر شده، ذکر گردیده که صنعت موبایل در حوزه کیفیت دوربین به سکون رسیده و روش های سنتی نیز محدودیت های خود را دارند و به همین دلیل است که سامسونگ مشغول کار روی این تکنولوژی است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

نمی توان مشخص کرد که این کمپانی کره ای هم اکنون در کدام مرحله از تست محصولات خود قرار دارد و اینکه آیا می توان ثمره این تحقیقات را در محصولاتی آتی سامسونگ دید یا خیر.

علاوه بر این مشخص نشده که سامسونگ با در نظر گرفتن دوربین های دوگانه برای محصولات خود چه هدفی را دنبال می کند و صرفا می دانیم که این حسگرها برای جمع آوری اطلاعات مربوط به عمق تصاویر و همچنین امکان تغییر فوکوس عکس پس از گرفته شدن آن مورد استفاده قرار می گیرند.

علاوه بر این، گفته می شود که دوربین های دوگانه نقشی کلیدی در تنظیم روشنایی پس زمینه دارند و امکان زوم آسان و همچنین دنبال نمودن سوژه های در حال حرکت را برای کاربر فراهم می کنند.

در این گزارش ذکر شده که این شرکت چهار مساله را در ساخت دوربین های دوگانه خود در نظر دارد (تصحیح نور پس زمینه، زوم کردن در حین تصویر برداری، سایه و روشن کردن تصویر، عکس برداری سریع) که احتمالا در نیمه دوم سال جاری ساخت آن تکمیل می گردد و از نیمه نخست سال آینده در محصولات سامسونگ به کار گرفته خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • Payam
    Payam | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اگه بتونه كيفيت دوربين رو از نظر مگاپيكسل حفظ كنه (مثل m9+) و قيافه ي گوشيو خراب نكنه خيلي خوب ميشه
    سامسونگ ايده هارو جمع ميكنه، ارتقاشون ميده و همين ميشه كه تو اكثر موارد مشتري رو راضي ميكنه

  • farzad
    farzad | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    يعني سامسونگ به شايعات محصولات اينده و خريد هاي اپل هم رحم نميكنه. نمونه قبليش بيتس واسه اپل بود و لول واسه سامسونگ اينم كه دوربين دو گانه تازه ديشب ديجياتو تو جمع بندي شايعات ايفون بعدي گفت. البته قبل از خريد لينكس توسط اپل هم اين شايعه بود كه ايفون با دوربين سه بعدي

  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    سامسونگ تو بعضی موارد ثابت کرده که با ورودش یه استانداردجدید رو وارد بازی کرده ببینیم تو این مورد چیکار میکنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی