ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

htc one m9 گوشی وان ام 9 اچ تی سی
تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: HTC One M9 ؛ دژاوو [به همراه بررسی ویدیویی]

«دژاوو» کلمه مناسبی برای توصیف One M9 است. قبلاً آن را دیده ایم. مگر نه؟ در دیجیاتو قبلاً خوابش را دیدیم و حالا درست همینجاست، در کنار ما؛ موبایلی زیبا، با کیفیت، قدرتمند و با اصالت. ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۲:۱۲

«دژاوو» کلمه مناسبی برای توصیف One M9 است. قبلاً آن را دیده ایم. مگر نه؟ در دیجیاتو قبلاً خوابش را دیدیم و حالا درست همینجاست، در کنار ما؛ موبایلی زیبا، با کیفیت، قدرتمند و با اصالت. روحی که در One M7 دمیده شده بود، اکنون به کمال نزدیک شده است.

HTC که زمانی برای نجات از ورشکستگی دست و پا می زد، توانست با سری One دوباره به عرصه بازگردد. One M8 با آن اسپیکرهای فوق العاده، بدنه فلزی برس خورده و دوربین اولتراپیکسل نقطه عطفی در تجارت تایوانی ها به شمار می رفت و اکنون آن ها قصد دارند موفقیت خود را با One M9 ادامه دهند. اما One M9 ضمن حفظ ویژگی های مثبت مدل قبلی، صرفا یک به روز رسانی برای برطرف کردن ایرادهای M8 است و اصلی ترین آن، همانطور که انتظار داشتیم، افزایش رزولوشن دوربین به 20 مگاپیکسل است.

آیا HTC خواهد توانست کاربرانش را راضی نگه دارد؟

در ادامه مطلب با بررسی دیجیاتو همراه باشید.

بررسی ویدیویی دیجیاتو

طراحی

htc one m9 گوشی وان ام 9 اچ تی سی

کلمه دژاوو (به فرانسوی: déjà vu ) یا آشناپنداری، در لغت به معنی تجربه چیزی است که قبلاً آن را دیده یا شنیده اید. دژاوو می تواند احساس خوبی به شما بدهد، اما اگر خود دژاوویتان را هم قبلاً دیده باشید چطور؟ این همان ماجرایی است که برای M9 اتفاق افتاده. M9 که رویای صادقه ما بود، خودش تکراری دیگر بر M8 است به طوری که شاید در نگاه اول نتوانید این دو را از هم تشخیص دهید.

htc one m9 گوشی وان ام 9 اچ تی سی

مشکل اینجاست که HTC برای سومین بار دارد یک طراحی را پیاده سازی می کند و ما از خود می پرسیم پس نوآوری را چه شد؟ نکند HTC هم به بیماری سونی مبتلا شده؟ شاید به نظر برسد این روند طراحی از سیاست های اچ تی سی پیروی می کند. شاید هم باید علت آن را در اتاق طراحی آن ها جست.

اچ تی سی در سال ۲۰۰۸ با خرید شرکت One & Co توانست سه طراح بی نظیر را به مجموعه خود اضافه کند. جُنا بِکِر ، اسکات کِرُیل و کلاد زِلوِگِر سه ستاره ای بودند که در کنار هم شخصیت امروزی HTC را تشکیل دادند. از این تیم اکنون تنها زلوگر در مجموعه HTC باقی مانده و دو نفر دیگر به علت اختلافاتی که با سازنده تایوانی پیدا کردند، مجبور شدند تا شرکت را ترک کرده و آینده خود را در جایی دیگر دنبال نمایند.

M9 هنوز هم تلفنی بسیار زیباست و با آن بدنه فلزی برس خورده اش حسابی دلبری می کند.

البته این مسأله چیزی از ارزش های طراحی M9 کم نمی کند. M9 هنوز هم تلفنی بسیار زیباست و با آن بدنه فلزی برس خورده اش حسابی دلبری می کند. در دست گرفتن M9 حس بسیار خوبی دارد. فلز به کار رفته در بدنه احساس محصولی لوکس و با کیفیت را به شما منتقل می کند که مانندش را در موبایل دیگری پیدا نخواهید کرد. البته شاهد بدنه ای یک تکه نیستیم اما قطعات به قدری با دقت چیده شده اند که نمی توانید از آن ایرادی بگیرید.

htc one m9 گوشی وان ام 9 اچ تی سی

می دانید، شاید دگرگونی همیشه خوب نباشد؛ گاهی اوقات تکامل بهتر است. تفاوت های طراحی M9 در چند مورد کوچک خلاصه می شوند. لبه های اطراف دستگاه کمی انحنای خود را از دست داده اند و تیز تر شده اند. ضخامت دستگاه نیز 0.2 میلی متر کاهش پیدا کرده و ابعاد دستگاه به 146.4x70.6x9.4 میلی متر رسیده است. البته وزن آن 3 گرم بیشتر شده و با عدد 160 گرم در رده سنگین وزن ها جای می گیرد.

htc one m9 گوشی وان ام 9 اچ تی سی

اسپیکرهای استریوی BoomSound بالا و پایین نمایشگر را به خود اختصاص داده اند و همچون قبل، اینبار نیز نوید صدایی بلند را می دهند. دوربین 4 مگاپیکسلی UltraPixel هم اکنون به جلوی دستگاه انتقال داده شده تا سلفی های با کیفیت تری از خود بگیرید.

نکته ای که در جلوی دستگاه وجود دارد این است که هنوز حاشیه های بسیاری دارد و عملاً M9 پنج اینچی را از نظر ابعاد در رده موبایل های 5.5 اینچی قرار می دهد. حاشیه زیاد بالا و پایین دستگاه به دلیل آمپلی فایرهای قدرتمند اسپیکر BoomSound است که فضای زیادی را اشغال می کنند. البته زمانی که صدای آن ها را بشنوید، بیخیال حاشیه ها خواهید شد.

htc one m9 گوشی وان ام 9 اچ تی سی

مهم ترین تغییر در طراحی M9، انتقال دکمه پاور از بالا به کنار دستگاه است. در One M8 دکمه پاور در محل نامناسبی قرار داشت و اکنون تایوانی ها با انتقال آن به کنار دستگاه، سعی کرده اند تا این مشکل را برطرف کنند. جایگاه دکمه نسبت به قبل بهتر شده اما در مدتی که مشغول بررسی این موبایل بودیم، گاهی اوقات دکمه کم کردن صدا را اشتباهی به جای پاور می فشردیم.

htc one m9 گوشی وان ام 9 اچ تی سی

در پشت دستگاه، دوربین بزرگ 20 مگاپیکسلی M9 را می بینیم که از پوشش یاقوت کبود برای آن استفاده شده تا در مقابل خش افتادن مقاوم باشد. در کنار آن نیز فلش دو رنگ وجود دارد.

HTC پرچمدار جدیدش را در رنگ های خاکستری، طلایی و مدل های دو رنگ نقره ای/طلایی و طلایی/صورتی  عرضه کرده که مدل های دو رنگ در پشت و رو به ترتیب به رنگ نقره ای و طلایی در آمده اند و نوار باریک دور دستگاه به رنگ های طلایی و صورتی مزین شده است.

نمایشگر

htc one m9 گوشی وان ام 9 اچ تی سی

M9 دارای نمایشگر 5 اینچی با پنل Super LCD3 و رزولوشن 1080x1920 است و از این نظر، تفاوتی با نسل قبل خود نکرده است. تراکم پیکسل این نمایشگر، 441 پیکسل در اینچ است و دقت بالایی دارد. البته با وجود این که نمی توان پیکسل ها را با چشم تشخیص داد، اما ثابت ماندن رزولوشن می توانید یک عیب محسوب شود چرا که اکثر رقبا به نمایشگرهای QHD روی آورده اند. می توان این حرکت HTC را ترفندی برای صرفه جویی در مصرف باتری دانست.

در تصویر زیر، نمایشگر M8 و M9 در ابعاد پیکسلی با هم مقایسه شده است:

image

همانطور که می بینید، نمایشگر نسبت به قبل تغییری نکرده است. نمایشگر پرچمدار جدید تایوانی ها مانند قبل، از چینش رایج RGB بهره می برد. کنتراست نمایشگر با نسبت 1 به 1347 در حد مطلوبی قرار دارد و رنگ مشکی با عمق و خلوص خوبی نمایش داده می شود. هر چند نمی توان آن را در حد نمایشگر Super AMOLED سامسونگ دانست.

htc one m9 گوشی وان ام 9 اچ تی سی

کیفیت کلی تصویر در نمایشگر M9 خوب است و رنگ ها با طراوت و زیبا به نظر می رسند. اما می توانیم یک ایراد از آن بگیریم. درجه رنگ آن، 8100K است. این رقم، دمای رنگ را نشان می دهد و هر چه کمتر باشد، رنگ گرم تر و هر چه بیشتر باشد، رنگ ها سردتر هستند. میزان مطلوب دمای رنگ، 6500K برآورد شده. بنابراین نمایشگر M9 با چنین درجه رنگی، به رنگ های سرد تمایل دارد و کمی به آبی می گراید. M8 دارای درجه رنگ 7200K بود و از این نظر، رنگ ها را واقعی تر نشان می داد.

حداکثر میزان روشنایی نمایشگر در M9 به 508 نیت افزایش پیدا کرده است. این میزان روشنایی در زیر نور مستقیم خورشید نیز خود را نشان می دهد و باعث می شود نمایشگر این تلفن هوشمند خوانایی خوبی در این شرایط داشته باشد.

نرم افزار

1

بسیاری از کاربران، HTC را به خاطر رابط کاربری اش می خرند. این رابط کاربری محبوب که Sense نام دارد، اکنون در هفتمین نسخه اش به کمال رسیده و یک تجربه کاربری عالی را در اختیار شما می گذارد. One M9 با اندروید 5.0.2 عرضه شده است. البته این رابط به قدری توسط HTC شخصی سازی شده که گویی سیستم عامل دیگریست.

2

برخلاف دیگر تلفن های اندرویدی، حرکت منوها در Sense UI 7.0 عمودی است و با سوایپ به طرف بالا و پایین بین منوها جا به جا می شوید. با توجه به نحوه حرکت انگشت شصت، این نوع حرکت، ارگونومیک تر محسوب می شود و راحتی بیشتری را برای شما به همراه دارد. هر چند مدتی طول می کشد تا به آن عادت کنید. اما بعد از این که به آن عادت کردید، جدایی سخت خواهد بود.

htc one m9 گوشی وان ام 9 اچ تی سی

جا به جایی در منوها کاملاً روان و بدون لگ صورت می گیرد و از این لحاظ، One M9 یکی از سریع ترین دستگاه های موجود است. تنها یک ایراد در بخش نرم افزار وجود دارد و آن، حذف قابلیت چند پروفایله است. بنابراین تنها یک کاربر برای سیستم عامل قابل تعریف است.

HTC قابلیت های شخصی سازی خوبی را برای این موبایل فراهم کرده است. با استفاده از اپلیکیشن HTC Themes قادر خواهید بود تم های مختلف را دریافت و نصب کنید. همچنین می توانید با استفاده از تصاویر دلخواه خودتان، تم شخصیتان را با همین اپلیکیشن طراحی کنید.

مورد دیگر، ویجت Home است که در صفحه اصلی قرار می گیرد و می توانید با توجه به کاربرد مورد نظر، اپلیکیشن های مورد نیاز را به سرعت در صفحه اصلی جایگزین کنید. 3 حالت Home، Out و Work برای این ویجت وجود دارند که بنا به استفاده مورد نظر، می توانید آن ها را انتخاب کنید.

3

کیبورد HTC بسیار ساده طراحی شده و امکانات خاصی به جز سوایپ و دیکشنری ندارد. البته دقت آن بالاست و می تواند به راحتی برای تایپ با سرعت بالا مورد استفاده قرار بگیرد. اپلیکیشن های مختلفی نیز به صورت پیش فرض روی دستگاه وجود دارند که می توان به Zoe و Scribble اشاره کرد. Zoe شبکه اجتماعی کوچک کاربران HTC است که در آن، تصاویر و ویدیوهای خود را به اشتراک می گذارند. اپلیکیشن دوم هم ویژه یادداشت برداری است.

در صفحه اصلی با رفتن به چپ، وارد صفحه BlinkFeed می شوید که یک خبرخوان (Feed) و نوعی هاب برای شبکه های اجتماعی شما است. این اپلیکیشن تمامی اطلاعات یاد شده را به صورت یکجا، به طوری ساده در اختیار شما می گذارد.

4

بخش گالری امکانات بسیار مفیدی را در خود جای داده است. با اسکرول کردن در گالری، ویدیوها به صورت پیش نمایش پخش می شوند و در عین حال، هیچ لگی وجود ندارد. با پخش ویدیوها، یک آیکن کوچک دوربین در سمت راست نمایش داده می شود که می توانید در حین پخش ویدیو، از صحنه مورد نظر خود عکس بگیرید.

5

از دیگر امکانات جالب این بخش، می توان به دستورهای حرکتی اشاره کرد. این تنظیمات در بخش نمایشگر قابل دسترس هستند. یکی از این دستورها، روشن شدن صفحه با دو ضربه روی نمایشگر است. قابلیت آنلاک کردن دستگاه با حرکت سوایپ به سمت بالا نیز وجود دارد. یکی از بهترین قابلیت های این بخش، اجرای سریع اپلیکشن دوربین با فشردن دکمه های تنظیم صدا است. برای این کار کافیست تلفن را در حالت افقی قرار دهید و یکی از دکمه های تنظیم صدا را فشار دهید تا اپلیکیشن دوربین سریع اجرا شود. همچنین نمایشگر از حساسیت بالایی برخوردار است و با فعال کردن Glove mode، از دستکش نیز پشتیبانی می کند.

عملکرد HTC در بخش نرم افزار فوق العاده است و One M9 یکی از بهترین رابط های کاربری را بین موبایل های اندرویدی دارد؛ زیبا، روان و کم نقص.

اسپیکرهای BoomSound

htc one m9 گوشی وان ام 9 اچ تی سی

موسیقی، قسمتی است که One M9 در آن خوب می درخشد. وقتی صحبت از صدا از می شود، هیچ موبایلی توان رقابت با اسپیکرهای BoomSound اچ تی سی را ندارد. بهترین اسپیکر موبایل، حالا بهتر هم شده و از صدای دالبی پشتیبانی می کند.

Music 1

اسپیکرهای استریوی M9 به دلیل بهره مندی از آمپلی فایرهای قدرتمند، فضای زیادی از بالا و پایین دستگاه را به خود اختصاص داده اند. ما طبق معمول، قطعاتی را برای آزمودن اسپیکرهای موبایل پخش کردیم و نتیجه شگفت انگیز بود. اسپیکرهای M8 فوق العاده بودند اما اسپیکرهای M9 حتی آن را هم از رده خارج می نمایند. اسپیکرهای M9 استانداردهای جدیدی را تعریف می کنند.

بهترین اسپیکر موبایل، حالا بهتر هم شده ـــ اسپیکرهای M9 استانداردهای جدیدی را تعریف می کنند.

موبایل های کمی وجود دارند که صدایشان از M9 بلندتر باشد اما آن ها به هیچ وجه نمی توانند از پس پخش حجم صدای زیاد با کیفیت بالا برآید. صدای اسپیکرهای M9 بسیار شفاف، عمیق و پر جزئیات است. تمامی لایه های صدا به خوبی قابل شنیدن هستند. اسپیکرهای استریو با فضاسازی ویژه شان، احساس صدایی فراگیر را به شما می دهند و احساس نخواهید کرد که صدا از یک منبع نقطه ای منتشر می شود.

Music 2

کیفیت پخش صدا بسیار عالی است اما اپلیکیشن پخش موسیقی، مشکلاتی دارد. هیچ تنظیمات ویژه ای برای اکولایزر، حالت های صدایی، نوع Reverb و ... وجود ندارد و حالت های اسپیکر بوم ساند، به Theater و Music محدود می شوند. شاید HTC آنقدر به تنظیمات صدا و اسپیکرهای خود اطمینان دارد که تنظیماتی را برای آن ها در نظر گرفته اما یک گوش کننده حرفه ای، ترجیح می دهد آن ها را داشته باشد.

داخل جعبه M9 یک جفت هندزفری HTC با آن گوشی های لاستیکی قرمز معروف هم وجود دارد. وقتی آن ها را به گوش بزنید، اوضاع از اسپیکرها بهتر نیز می شود. به علاوه این که باس بیشتری در اختیار خواهید داشت.

در نهایت باید بگوییم که شکی در کیفیت صدای One M9 نیست و بهترین گزینه ای است که بین تمامی تلفن های هوشمند حال حاضر وجود دارد.

دوربین

htc one m9 گوشی وان ام 9 اچ تی سی

مشکل اصلی کاربران M8 به دوربین مربوط می شد. هر چند HTC از فناوری بالایی در آن استفاده کرده بود، اما نتیجه نهایی افتضاح از آب در آمد و تصاویر دوربین این تلفن، بی روح و خالی از جزئیات بودند. کاربران خواسته خود را ساده مطرح کردند: اولترا پیکسل برای ما اهمیتی ندارد، ما مگاپیکسل بیشتر می خواهیم.

چند ماه پیش، تایوانی ها با معرفی مدل های One E8 و One M8 Eye با دوربین 13 مگاپیکسلی به کاربران پاسخ دادند اما باز هم کیفیت دوربین در سطح مطلوبی نبود. اکنون در M9 رزولوشن دوربین به 20 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2 رسیده تا دیگر جای گله و شکایت باقی نماند. روی لنز نیز با پوششی از جنس یاقوت کبود پوشیده شده و از خط و خش در امان است و کنار آن، یک فلش دو رنگ قرار دارد.

htc one m9 گوشی وان ام 9 اچ تی سی

ما One M9 را حقیقتاً دوست داریم اما باید اعتراف کنیم که دوربین آن یک آبروریزی است. وقتی می شنوید 20 مگاپیکسل، انتظار تصاویری فوق العاده شفاف، با طراوت و پر جزئیات را دارید. اما اینجا 20 مگاپیکسل فقط یک عدد است و به اشغال حجم فضای بیشتری از حافظه دستگاه کمک می کند.

اینجا 20 مگاپیکسل فقط یک عدد است

اپلیکیشن دوربین به سرعت اجرا می شود و فوکوس در نور طبیعی روز با سرعت بالایی انجام می گیرد اما تصاویر گرفته شده با این دوربین جزئیات کمی دارند و بی روح و سرد هستند؛ همانند دوربین M8 فقط با رزولوشن بیشتر. در نور کم، نویز به شدت افزایش پیدا می کند و تصاویر وضوح خود را از دست می دهند و حالتی آبرنگی پیدا می کنند. سرعت فوکوس نیز در فضاهای بسته و نور کم به شدت کاهش می یابد.

این مشکلات را دوربین M8 نیز شاهد بودیم. فکر می کنیم تایوانی ها هم به مشکلات پرچمدار جدیدشان آگاه بوده اند اما نمی دانیم چرا دوباره همان اشتباه را تکرار کرده اند. می گویند «دیوانگی یعنی کاری یکسان را بارها و بارها انجام دهی و انتظار نتیجه ای متفاوت داشته باشی.»

htc one m9 گوشی وان ام 9 اچ تی سی

به دوربین جلو که می رسیم، اوضاع فرق می کند. دوربین اولتراپیکسل M8 اکنون به جلو منتقل شده که دارای رزولوشن 4 مگاپیکسل و گشودگی دهانه لنز f/2.0 است. HTC ادعا می کند که هیچ تلفنی در حال حاضر نمی تواند بهتر از M9 سلفی بگیرد. البته شاید کمی اغراق کرده باشد اما کیفیت تصاویر آن بسیار خوب هستند.

بر خلاف دوربین اصلی، دوربین جلو رنگ ها را پویا و با طراوت ثبت می کند. همچنین دیافراگم f/2.0 به آن کمک می کند تا گستره دید بیشتری داشته باشد و محدوده بیشتری را پوشش دهد. دوربین جلو قادر است با کیفیت 1080p به فیلم برداری بپردازد که کیفیت آن کاملاً راضی کننده است.

دوربین اصلی نیز در بخش فیلم برداری عملکرد خوبی از خود به جا می گذارد. یکی از انتقاداتی که در نسل قبلی این تلفن مطرح بود، عدم پشتیبانی از فیلم برداری 4K بود که اکنون، این قابلیت نیز اضافه شده است. البته هنوز جای خالی یک قابلیت دیگر، یعنی لرزشگر اپتیکال احساس می شود.

Camera 1

از مشکلات کیفیت دوربین که بگذریم، رابط کاربری آن بسیار عالی طراحی شده به طوری که امکانات و تنظیمات مختلف به سادگی زیر انگشتان شما قرار می گیرند. جا به جایی بین حالت های مختلف از طریق منو و حرکت سوایپ به سادگی قابل انجام است و HTC در این زمینه عملکرد خوبی داشته.

Camera 2

در بخش تنظیمات، امکان تنظیم رزولوشن عکس و فیلم، مقدار اکسپوژر، ISO و White Balance را دارید. فیلم برداری در حالت های عادی، حرکت آهسته و حرکت تند قابل انتخاب است. برای عکس برداری نیز می توانید حالت های مختلفی از جمله پانوراما، Photo Booth (گرفتن چند عکس پی در پی در یک قاب) و Bokeh را انتخاب کنید. در حالت پانوراما خط ترازی در وسط صفحه نمایش داده می شود که با ژیروسکوپ دستگاه تنظیم می شود و به شما کمک می کند تا برای گرفتن تصویر پانوراما در خط راست حرکت کنید.

در نهایت باید گفت که تایوانی ها در طراحی رابط کاربری دوربین و دوربین جلو خوب عمل کرده اند اما عملکرد دوربین اصلی M9 به هیچ وجه راضی کننده نیست. مشکل دوربین اصلی زمانی بیشتر جلوه می نماید که تلفن هایی مثل LG G4 و گلکسی اس 6 در حال حرکت به سمت عکاسی حرفه ای هستند و M9 حتی از حداقل استانداردها نیز پایین تر است.

سخت افزار

htc one m9 گوشی وان ام 9 اچ تی سی

چیپ اسنپدراگون 810 با مشکل داغ شدن مواجه بود و بسیاری از شرکت ها، به استفاده از چیپ های جایگزین در پرچمدارهای خود روی آوردند. بعد از مشخص شدن مشکل، کوالکام به برطرف کردن آن اقدام کرد. HTC نیز به ادامه همکاری با شریک قدیمی اش تمایل داشت. بنابراین، از نسخه بهبود یافته آن در One M9 استفاده کرد. البته در نمونه های اولیه این موبایل مشکل داغ شدن همچنان وجود داشت اما تایوانی ها آن را رفع کردند. ما نیز چندان با مشکل داغ شدن روبرو نشدیم.

در این چیپ، از 8 هسته پردازشی (4 هسته Cortex-A53 و 4 هسته Cortex A-57) استفاده شده که با فرکانس 2 گیگاهرتز فعالیت می کنند. در کنار این چیپ، 3 گیگابایت رم و پردازشگر گرافیکی Adreno 430 در M9 به کار گرفته شده که نوید عملکردی بی نقص را می دهند. این تلفن همچنین از کارت حافظه تا 128 گیگابایت پشتیبانی می کند.

Bench

در عمل نیز همینطور است. هیچ لگی در کار کرد سیستم عامل وجود ندارد و تمامی اپلیکیشن ها به سرعت اجرا می شوند. One M9 بازی های سه بعدی را نیز با حداکثر تنظیمات گرافیکی به راحتی آب خوردن اجرا می کند. بنچمارک های Antutu و Basemark OS II به خوبی نشان دهنده قدرت بالای پرچمدار جدید HTC هستند.

Phone

تلفن هوشمند جدید تایوانی ها، با سیم کارت نانو از شبکه 4G LTE پشتیبانی می کند. میکروفن ها و اسپیکرهای M9 همانطور که در بخش موسیقی عملکرد مطلوبی داشتند، در اینجا هم به خوبی از پس وظیفه شان بر می آیند و صدا را کاملاً واضح و بلند انتقال می دهند. جز این هم انتظاری نمی رود.

باتری

htc one m9 گوشی وان ام 9 اچ تی سی

باتری M9 نسبت به قبل بهبود پیدا کرده و از 2600 به 2840 میلی آمپر رسیده است. طبیعتاً باتری آن قابل تعویض نیست که امروز به امری رایج تبدیل شده است. ثابت ماندن ویژگی های نمایشگر و استفاده کردن از پردازشگر قدرتمند اسنپدراگون 810 در کنار هم باعث می شوند اوضاع مانند سابق باقی بماند و M9 در نهایت بتواند با استفاده نسبتاً سنگین، یک روز کامل شما را همراهی کند. هرچند که در بررسی ما مشخص شد که این دستگاه می تواند خود را به روز دوم نیز برساند.

در نهایت بر اساس آزمایشی که GSMArena بر روی باتری این دستگاه انجام داده مشخص شده است که M9 می تواند به مدت ۲۰ ساعت و ۴۴ دقیقه زمان مکالمه را در اختیار شما بگذارد و به مدت ۸ ساعت و ۲۱ دقیقه به صورت ممتد به پخش ویدیو بپردازد.

gsmarena_001 (1)

One M9 از فناوری شارژ بی سیم بی بهره است. در عوض به فناوری Quick Charge 2.0 مجهز شده که به آن اجازه می دهد تنها در 30 دقیقه به میزان 60 درصد شارژ شود.

جمع بندی

htc one m9 گوشی وان ام 9 اچ تی سی

HTC سعی کرده ضمن حفظ ویژگی های مثبت نسل قبلی، آن را به کمال برساند و تا حدودی در این زمینه موفق بوده است. اما در حقیقت تفاوت بزرگی بین M8 و M9 وجود ندارد. با توجه به تفاوت قیمت حدود 800 هزار تومانی بین این دو مدل، باید ببینید سخت افزار قوی تر و به روز رسانی های کوچک پرچمدار جدید، چه قدر برای شما ارزشمند است.

M9 در کل تلفن هوشمند خوبی است و مشکل اصلی آن دوربین ضعیفش است که می تواند باعث واگذاری عرصه به دیگر رقبا شود. آینده این را مشخص خواهد کرد. اما اگر عاشق موبایلی زیبا با بدنه فلزی، دوربین جلوی خوب و کیفیت صدای عالی هستید، One M9 گزینه ای ایده آل به شمار می رود.

HTC One M9 تنها در مدل 32 گیگابایتی با قیمت 2 میلیون و 120 هزار تومان به فروش می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (58 مورد)
  • وحید
    وحید | ۲۸ آبان ۱۳۹۴

    سلام... آقا کمک کنید... من بین ام 9 و پاسپورت موندم کدومو بخرم.... بعضی ها میگن پاسپورت بخرم و بعضی ها هم میگن ام9 بخرم.... موندم به خدا...اینم بگم من آدم گوشی بازی نیستم که هر سال یه مدل جدید بخرم... گوشی کم عوض میکنم ولی وقتی میخرم شاخ بازار رو میخرم که فیکس تا 3 سال یا بیشتر جوابمو بده..همونطور که وان x الان حدود 4 ساله جواب کارمو داده... اینم بگم که من فقط کلش بازی میکنم و اهل بازی نیستم و بیشتر از گوشی تو کار استفاده میکنم... ممنون میشم راهنماییم کنید.. جهت راهنمایی بهم ایمیل کنید
    با تشکر

  • meti
    meti | ۲۰ آبان ۱۳۹۴

    بازم سلام خدمته دوستای گله خودم...یکی از دوستان گفته بود m8رو بیشتر میپسنده...راستش این دوتا تفاوته انچنانی ندارن جز قسمت دوربین...قسمت دوربین قرار بود خوش بدرخشه...ولی در مواجه با الجی جی 4 و اس 6 شکست خورد...پردازنده و رابط کاربری مثله همیشه فوق العدس...البته با اندکی گرما.....ولی بازم میگم ارزش چندادن زیادی در مقایسه با m8 نداره متاسفانه....پس خریدش یکم عاقلانه ب نظر نمیرسه...

    ب امیدعه موفقیته همه ی دوستان و برندعه پرطرفدارعه اچ تی سی

  • saleh
    saleh | ۷ مرداد ۱۳۹۴

    دوستان اخیرا one m9 خریدم متاسفانه مودمم رو نمیشناسه .اگه میشه راهنمایی کنید

  • hamid reza
    hamid reza | ۷ تیر ۱۳۹۴

    من خودم Galaxy S6 دارم.پسرعموم هم دوسه روزه Htc M9 گرفته

    وقتی برسی کردم واقعا Galaxy S6 خیلی برتره .

    بااینکه دوربین Htc M9 دوربینش ۲۰مگاپکسل هستش . ولی به

    دوربین ۱۶ مگاپکسل Galaxy S6 نمیرسه

    درکل خواستم بگم Galaxys6 خیلی سرتره

    الان دیگه پرچم دارای دنیا شدن Galaxy S6 وIphone 6

  • هومن
    هومن | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    با سلام در جواب کسانی که میگویند به عنوان یک پرچمدار کم است.
    بله شاید به عنوان یک پرچمدار کم باشد وملی این گوشی پرچمدار اچ تی سی نیست.گوشی htc m9 plusپرچمدار این کمپانی هستش که حدود 10/12روز بعد از این گوشی معرفی شد توصیه میکنم درباره ی اون گوشی هم تحقیق کنید.
    باتشکر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی