ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه واقعیت مجازی ارزان، استاد دانشگاه استنفورد را به رویاهایش رساند

سال گذشته، جشنواره فیلم تریبیکا میزبان آثاری بود که با استفاده از ابزارهای جدیدی تهیه شده بودند و آن گرایش، گویی در سال 2015 نیز نمود پیدا کرده. طبیعتا واقعیت مجازی بخش قابل توجهی از این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

سال گذشته، جشنواره فیلم تریبیکا میزبان آثاری بود که با استفاده از ابزارهای جدیدی تهیه شده بودند و آن گرایش، گویی در سال 2015 نیز نمود پیدا کرده. طبیعتا واقعیت مجازی بخش قابل توجهی از این جنبش است چراکه فیلم سازان دست به کار شده اند تا محتواهای تازه ای را برای ابزارهای مصرفی نظیر آکیلس ریفت، Gear VR سامسونگ و  Google Cardboard بسازند.

امسال نیز این جشنواره میزبان آزمایشگاه تعامل مجازی انسان دانشگاه استنفورد است که سرپرستی آنها را جرمی بیلنسون در اختیار دارد. او از اساتید این دانشگاه است و از سال 1999 میلادی روی موضوعی تحت عنوان نمود انسان دیجیتالی کار کرده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا بیشتر در این رابطه بدانید.

این فناوری مجموعه ای از تجربیات واقعیت مجازی را در خود دارد و به لطف آنها، کاربر به فضای واقعی دیگری انتقال داده می شود.

البته ناگفته نماند که این روزها، این ماموریت توسط مجموعه ای از شرکت های فعال در این حوزه دنبال می گردد که از آن جمله می توان به فیسبوک با هدست واقعیت مجازی آکیلس، گوگل، سامسونگ و این اواخر اچ تی سی با هدست والو اشاره نمود.

بیلنسون با اشاره به سهولت استفاده از محصولاتی مانند آکیلس می گوید: قبلا هدست هایی داشتیم که 40 هزار دلار قیمت داشتند و به خاطر انبوه سیم هایی که به آنها متصل شده بود نمی توانستیم آنها را از محیط آزمایشگاه خارج کنیم.

470699674

این حقیقت که پژوهشگرانی مانند او دیگر مجبور نیستند برای انجام پروژه های تحقیقاتی خود به دستگاه های گرانی مانند این وابسته باشند بسیار ارزشمند است و اگر اوضاع تغییر نکرده بود، بیلینسون هنوز هم مجبور بود با دشواری تمام چنین دستگاهی را برای حضور در جشنواره فیلم تریبیکا تا چندین هزار مایل حمل کند.

به این ترتیب امکانی برای این استاد دانشگاه استنفورد فراهم آمد که همچون یک زیست شناس به عمق دریا سفر کند و نظیر یک ابر قهرمان به آسمان پرواز کند.

چنین پروژه هایی از جذابیت بالایی برخوردارند، با این همه، بیلینسون باور دارد که صرفا موفق به تجربه سطوح رویی این فناوری شده و باور دارد که هنوز به تکنولوژی های بهتری (نظیر دنبال کردن دقیق تر) در این زمینه نیاز است.

او می گوید: تغییراتی که در سال گذشته میلادی در زمینه واقعیت مجازی رخ داد به مراتب بیشتر از بازه زمانی 18 سال قبل بوده است و حال دوست داریم که بیشتر در این رابطه به مردم بگوییم.

بیلینسون می گوید: هم اکنون پروژه های متعدد دیگری نیز در آزمایشگاه تعامل مجازی انسان دانشگاه استفورد در دست انجام است که بودجه اغلبشان هم از سوی گوگل تامین می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • سوتابایت منتظر...
    سوتابایت منتظر... | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    مثل این که چیزی بیشتر از یه گوشی تو اون مقوا قراره باشه!

    • maket_bivatan
      maket_bivatan | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

      بااین پیشرفتا جوون ناکام باقی نمیمونه

  • Rivekan
    Rivekan | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    Yeki 2Ta Mikham Sia Mese Barf
    :)

    • Mohamad Ir@nI
      Mohamad Ir@nI | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

      داداش لینکش که فیلتر نباشه رو برام میفرستی؟

  • javad.H
    javad.H | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    در آینده(به جز ایران) دبستانی ها هم سر کلاس درسشون هم دیگه از این امکانات استفاده می کنن

  • سجاد
    سجاد | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    https://windows.uservoice.com/forums/265757-windows-feature-suggestions/suggestions/7692861-plz-let-to-install-app-offline-in-windows-store

مطالب پیشنهادی