ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

تست سرعت اینترنت و بارگذاری مرورگر با اپلیکیشن nPerf Speed Test

اینترنت در ایران با مشکلات ریز و درشت فراوانی روبروست، اما شاید آزاردهنده ترین مشکل بحث سرعت و پهنای باند باشد. از این رو در میان شرکت های ارائه کننده خدمات اینترنتی، با مقایسه عملکردها ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۶:۰۰

اینترنت در ایران با مشکلات ریز و درشت فراوانی روبروست، اما شاید آزاردهنده ترین مشکل بحث سرعت و پهنای باند باشد. از این رو در میان شرکت های ارائه کننده خدمات اینترنتی، با مقایسه عملکردها باید به سراغ گزینه ای برویم که نسبت به سایر رقبا خدمات بهتری را به مشتریانش ارائه می کند.

اپلیکیشن هایی همچون OpenSignal و nPerf Speed Test که امروز به معرفیش خواهیم پرداخت، انجام این مقایسه و بررسی عملکرد را برای کاربر مهیا کرده اند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

در کنار وبسایت nPerf، اپلیکیشن موبایل آن نیز یکی از بهترین ابزارها برای تست سرعت اینترنت محسوب می شود که با آن قادرید مواردی همچون سرعت نت، بارگذاری مرورگر و سرعت استریمینگ ویدئوها را به دقت اندازه بگیرید.

خوشبختانه اپ موبایل nPerf از همه نوع اتصال اینترنتی، از 2G و 3G گرفته تا LTE و وایمکس و وای فای پشتیبانی می کند؛ بنابراین به غیر از تست سرعت نت خانگی می توان با آن عملکرد اینترنت موبایل را هم مورد بررسی قرار داد.

screen568x568 (12)

یک تست کامل اینترنت در nPerf شامل تست سرعت (دانلود، آپلود و پینگ)، تست بارگذاری صفحات اینترنتی (مقایسه حجم صفحه و زمان طی شده برای بارگذاری) و تست بارگذاری ویدئوها در یوتوب (از کیفیت 240p تا 720p) می شود که تمام نتایج حاصل از آن را می توانید با سرویس های دیگر منطقه مقایسه کنید.

البته به علت نبود اطلاعات کافی، این امکان هنوز برای کشور ایران مهیا نشده. کلیه نتایج را هم می توان به صورت یک تصویر کوچک در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت. ضمنا به غیر از تست اینترنت، در تنظیمات nPerf می توان برای مصرف اینترنت محدودیت تعیین کرد تا اپلیکیشن پس از رسیدن مصرف دیتا به سقفی که تعیین کرده اید به شما هشدار دهد.

nPerf برای سیستم های عامل iOS و اندروید عرضه شده و  می توان آن را به عنوان ابزاری خوب، سبک و قابل اعتماد برای تست سرعت اینترنت در موبایل به همراه داشت.

nPerf speed test & QoS 4G WiFi

nPerf speed test & QoS 4G WiFi

سازنده: nPerf.com قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 13.4 / 5.2 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • سینا
    سینا | ۲۴ تیر ۱۳۹۴

    چرا شرکتی مثل شاتل معیار تست سرعتش نرم افزار آی دی ام هستش؟

    من با اپلیکیشن speedtest ookla سرعتم حدود 2 مگا بیت میشه ولی با آی دی ام دانلود ریت من 1.5 مگا بایت هستش ؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی