ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [30 فروردین-6 اردیبهشت]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بازی جدید خالق Assassin's Creed معرفی شد

595a8f_45e0b0cb5e0344b79ea3841478c56000

پاتریک دزیله، خالق بازی Assassin's Creed، هفته پیش از Ancestors: The Humankind Odyssey رونمایی کرد. این بازی که در استودیو جدید و مستقل دزیله با نام Panache Digital Games در حال ساخت است، نگاهی به گذشته بشر و برجسته ترین دوران دارد.

تریلر با اکتشاف ذره هیگز در سال 2013 شروع شده و کم کم به زمان گذشته می رود، زمانی که چارلز داروین متولد می شود، برادران رایت اولین هواپیما را می سازند و اولین جنگ صلیبی به وقوع می پیوندد. هدف این بازی، قرار دادن بشر در زمان اتفاقات نامبرده است.

دزیله اطلاعات چندانی از بازی منتشر نکرد و نمی دانیم گیم پلی بازی قرار است چگونه باشد اما این را می دانیم که استودیو کوچک و مستقل وی در حال استخدام نیرو است، بنابراین بازی هنوز در مراحل اولیه ساخت قرار دارد.

در زیر می توانید تریلر بازی را تماشا کنید.

کدمسترز از Overlord: Fellowship of Evil رونمایی کرد

overlord_fellowhips_of_evil

بعد از تقریبا یک ماه اعلام نشانه هایی از حضور Overlord بعدی، این استودیو از عنوان Overlord: Fellowship of Evil پرده برداشت. بازی چهار نفره که ریهانا پرچت نویسنده داستان آن خواهد بود.

این عنوان در هسته خود تجربه ای 4 نفره است اما شما می توانید آن را به صورت تک نفره هم انجام دهید. هر کاراکتر دارای نقاط ضعف و قوت خاص خود است و زمانی که در کنار هم قرار می گیرند، جذابیت می یابند.

Overlord: Fellowship of Evil برای استیم، پلی استیشن 4 و اکس باکس بان امسال منتشر خواهد شد.

تریلر معرفی آن را در زیر می توانید مشاهده کنید.

تریلر گیم پلی Mad Max به نمایش در آمد

max_max_gameplay_2-600x316

استودیو آوالانچ در حال کار روی بازی Mad Max برای شرکت Warner Bros است و اخیرا اولین تصاویر از گیم پلی بازی منتشر شده است.

این تصاویر مربوط به مبارزات تن به تن، مبارزات ماشینی و ... است که در زیر می توانید مشاهده کنید.

بلیزارد تاریخ عرضه Heroes of the Storm را مشخص نمود

Capture18

جدیدترین بازی بلیزارد که همانند Hearthstone یک تجربه کاملا رایگان و بدون هزینه است، Heroes of the Storm نام دارد و قرار است در تاریخ 2 ژوئن برابر با 12 خرداد رسما منتشر شود. همین حالا، کاربران در نسخه Closed Beta به انجام بازی می پردازند اما دو هفته پیش از لانچ رسمی، سرورها به روی همه گشوده خواهد شد.

نتیجه اینکه کاربران می توانند در تاریخ 19 ماه مه (29 اردیبهشت) نسخه بتا را دانلود کرده و تا 2 هفته پیش از لانچ، به انجام آن بپردازند. سبک بازی MOBA بوده و از این بابت شباهت بسیاری به DOTA 2 و League of Legends دارد.

Heroes of the Storm در واقع گردهمایی کاراکترهای بلیزارد است. همه شخصیت ها از سری بازی های وارکرفت، استارکرفت و دیابلو گرد هم می آیند و تیمی تشکیل می دهند تا در برابر هیروهای تیم مقابل قرار بگیرند.

در سبک MOBA، بازیکن تنها کنترل یک کاراکتر را به عهده می گیرد و همانند بازی های استراتژی، وی را در نقشه هدایت می کند. هر کاراکتر (که در این سبک عموما با نام قهرمان یا هیرو شناخته می شود) قابلیت های مخصوص به خود را دارد و همین موضوع ایجاد تنوعی بی پایان در بازی ها خواهد کرد.

بنابر مهارت بازیکن، آیتم های خریداری شده، تجربه کسب کرده و قابلیت های انتخاب شده هیرو، هر بازی می تواند شمایل متفاوتی به خود بگیرد. هدف معمولا تخریب برج های هر لاین (معمولا 3 لاین بالا، پایین و وسط در نقشه ها طراحی شده) و نابود کردن ساختمان اصلی تیم حریف است.

هر تیمی که موفق به تخریب ساختمان اصلی تیم حریف شود، برنده بازی اعلام خواهد شد. در نتیجه معیارهای ذکر شده، کمتر پیش می آید که بازی ها شبیه به یکدیگر باشند و بازیکن احساس خستگی پیدا کند. رمز موفقیت DOTA 2 و League of Legends نیز دقیقا ایجاد همین شوق جهت کسب تجربه های جدید توسط بازیکنان است.

بازی کردن Heroes of the Storm تقریبا بدون هزینه است اما اگر بخواهید قسمت هایی از بازی را زودتر به دست آورید، می توانید بهایی پرداخت کنید. در حال حاضر بیش از 30 قهرمان یا هیرو توسعه داده شده و تعداد نقشه ها نیز به 7 عدد رسیده.

البته Heroes of the Storm تفاوت های ساختاری بسیاری با دو عنوان بزرگ نام برده دارد. برای مثال در این بازی چیزی به نام آیتم وجود ندارد، یا ضربه آخر جهت کسب طلا ملاک نیست. حتی اگر از ابتدا تا انتها در منطقه ای دور از درگیری باشید، باز هم تجربه جهت ارتقای مهارت های تان کسب خواهید کرد.

هر یک از نقشه ها در Heroes of the Storm قابلیت مخصوص به خود را دارند و ویژگی جدیدی به بازی می افزایند، این در حالی است که هم در DOTA 2 و هم در Leagoe of Legends، نقشه یکسان است و تغییر در آن ها، از گزینه های بازی نیست.

سیستم مورد نیاز برای اجرای Batman: Arkham Knight اعلام شد

Batman_Arkham_Knight_Sshot056

انویدیا با همکاری Rocksteady، توسعه دهنده بازی Batman: Arkham Knight، هفته گذشته سیستم مورد نیاز برای اجرای این بازی را روی پی سی منتشر کرد. اگر سیستم های قدیمی و ضعیف دارید، بدانید که Arkham Knight بسیار بازی سنگینی خواهد بود.

به نظر می رسد که تنظیمات گرافیکی در بازی به سه دسته کلی، حداقل، پیشنهادی و اولترا تقسیم شده و کسانی که بخواهند نهایت لذت از این بازی را ببرند باید یک کارت گرافیک GTX 980 به انضمام پردازنده Core i7-2770 داشته باشند. در غیر این صورت، باید یک پله پایین تر بیایند.

جالب اینجاست که حداقل کارت گرافیک لازم برای اجرای بازی GTX 660 در نظر گرفته شده.

حداقل

  • ویندوز: Win 7 SP1, Win 8.1 - 64-bit
  • پردازنده: Intel Core i5-750, 2.67 GHz | AMD Phenom II X4 965, 3.4 GHz
  • مموری: 6GB Ram
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 660
  • مموری گرافیک: 2GB
  • دایرکت اکس: 11
  • فضای مورد نیاز: 45GB

پیشنهادی

  • ویندوز: Win 7 SP1, Win 8.1 - 64-bit
  • پردازنده: Intel Core i7-3770, 3.4 GHz | AMD FX-8350, 4.0 GHz
  • مموری: 8GB RAM
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 760
  • مموری گرافیک: 3GB
  • دایرکت اکس: 11
  • فضای مورد نیاز: 55GB

اولترا

  • ویندوز: Win 7 SP1, Win 8.1 - 64-bit
  • پردازنده: Intel Core i7-3770, 3.4 GHz | AMD FX-8350, 4.0 GHz
  • مموری: 8GB RAM
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 980
  • مموری گرافیک: 3GB
  • دایرکت اکس: 11
  • فضای مورد نیاز: 55GB

این لیست هیچ اشاره ای به میزان فریم دهی و رزولوشن تصویر ندارد. Batman: Arkham Knight در تاریخ 23 ژوئن، برابر با 3 تیرماه برای پلی استیشن 4، اکس باکس وان و پی سی عرضه خواهد شد.

ماینکرفت، پر بازدیدترین بازی یوتوب

minecrafttimesink610

ماینکرفت همچنان می تازد و از تمام بازی های دیگر در شبکه یوتوب طرفداران بیشتری دارد. دلیل آن احتمالا این است که در میان بازی های دیگر، بیشترین تولید محتوا را هم دارد. بنابراین هیچ بعید نیست که طرفداران بیشتری مشغول تماشای ویدیوها در یوتوب باشند.

لیست زیر بر اساس میزان مشاهده، 10 بازی برتر شبکه یوتوب را دسته بندی کرده که در زیر می توانید مشاهده کنید.

1. Minecraft – 3.934 billion views
2. Grand Theft Auto – 1.393 billion views
3. Five Nights At Freddy’s – 1.273 billion views
4. Call of Duty – 851 million views
5. FIFA – 770 million views
6. Garry’s Mod – 690 million views
7. League of Legends – 667 million views
8. Mario – 547 million views
9. Counter-Strike – 362 million views
10. Dota 2 – 282 million views

اسپنسر: بازی انحصاری جدیدی در E3 رونمایی خواهیم کرد

Xbox-One-760x428-600x337

مرد شماره یک تیم اکس باکس، فیل اسپنسر چندی پیش اعلام نمود که آماده معرفی عنوان انحصاری جدیدی از سوی مایکروسافت در E3 امسال باشید. قرار است تمرکز این شرکت روی عناوین انحصاری امسال بیشتر از هر سال دیگری باشد.

اسپنسر علاقه خاصی به تعامل با طرفداران خود در توییتر دارد و بیشتر تمایل دارد از این طریق اخبار را اعلام نماید تا اینکه چندین مصاحبه خبری پر سر و صدا انجام دهد. وی در پاسخ به یکی از طرفداران گفت: "من تلاش می کنم که این E3 نسبت به E3های گذشته بیشتر در مورد بازی های انحصاری باشد."

و در پاسخ به کاربری دیگر گفت: "امسال قرار است بسیار سرگرم کننده باشد. فکر کنم امسال بهترین سال مربوط به محتوای انحصاری ما باشد."

باید در نظر گرفت که عملکرد اسپنسر و مایکروسافت در E3 سال گذشته هم نسبتا عالی بود و ایراد خاصی به آن وارد نبود. تنها یک مسئله وجود دارد و آن هم فراموش کردن کینکت است. تیم اکس باکس اسپنسر، کینکت را کاملا کنار گذاشته و رویکردی کاملا 180 درجه نسبت به تیم قبلی دارد، گویا اعتدال برای این مسئله قابل تعریف نیست.

وی در پاسخ به کاربرانی که پرسش هایی پیرامون حضور توسعه دهندگان خارجی در کنفرانس داشتند گفت: "و برای واضح تر شدن ماجرا، ما قراردادهای شخص ثالث داریم. از نظر من، این مهم تر است که تمرکزمان را روی پشتیبانی از استودیوهای داخلی بگذاریم."

E3 امسال از 25 خرداد ماه آغاز خواهد شد و به مدت 3 روز، ادامه پیدا می کند. کنفرانس های خبری بتسدا، مایکروسافت، الکترونیک آرتز، یوبیسافت و سونی یک الی دو روز پیش از بازگشایی نمایشگاه برگزار می گردد.

شما منتظر رونمایی از چه عنوانی در E3 امسال هستید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • داود
    داود | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    والا من کارت گرافیکم 680 نسخه 256 بیت هست اش با شیش گیگ رم و سی پیو ای سون الترا بدون مشکل داره ولگ اجرا میشه فکر کنم این بازی به دلیل اپن ورلد بودن بیشتر به سی پی یو احتیاج داره (زیاد به کلمات فارسگلیشم گیر ندین) :)

  • zoroastrian
    zoroastrian | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    دایرکت اکس: ۱۱ :(

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی