ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برقراری تماس تصویری از طریق شبکه های 3G و 4G امکان پذیر می شود

امکان برقراری تماس تصویری از طریق نسل سوم شبکه تلفن همراه از زمان آغاز به کار رایتل در زمستان سال 90 برای کاربران این اپراتور فراهم شد، اما عمرش به یک سال و نیم قد نداد و ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

امکان برقراری تماس تصویری از طریق نسل سوم شبکه تلفن همراه از زمان آغاز به کار رایتل در زمستان سال 90 برای کاربران این اپراتور فراهم شد، اما عمرش به یک سال و نیم قد نداد و در خرداد ماه 92 به دلیل فقدان پیوست فرهنگی، ارائه این سرویس متوقف گشت.

در تابستان سال 93 مقرر گردید، پیوست فرهنگی این سرویس (که از مهم ترین خدمات ارائه شده در نسل سوم و بالاتر به شمار می آید)، توسط مرکز ملی فضای مجازی، تدوین و تصویب شده و برای تصویب نهایی به شورای عالی فضای مجازی ارائه گردد.

لازم به توضیح است که همراه با پروانه فعالیت هر سرویس ارتباطی، یک سری الحاقیات توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در موضوعات متفاوت، به ارائه دهنده سرویس ابلاغ می گردد که به آنها پیوست می گویند و رعایت نکات موجود در پیوست ها برای اپراتور و کاربرانش الزامی است.

پیوست فرهنگی نیز شامل مجموعه ای از قوانین و الزامات مبتنی بر فرهنگ ملی بوده  و همانطور که گفته شد رعایت آن برای اپراتور ارائه دهنده خدمات و مشترکان سرویس های ارتباطی، ضروری است.

حالا کار تدوین و تصویب پیوست فرهنگی خدمات نسل سوم و چهارم شبکه تلفن همراه برای برقراری تماس تصویری در کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی به پایان رسیده و پس از ارجاع به شورای عالی فضای مجازی، در صف تصویب نهایی قرار دارد.

برای اطلاع از چند و چون این خبر، همراه دیجیاتو بمانید.

دبیر کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی، با بیان اینکه کمیسیون یاد شده پس از ۱۰ جلسه بررسی در خصوص پیوست فرهنگی موبایل، به جمع بندی رسیده، اظهار کرد: هم اکنون موضوع پیوست فرهنگی موبایل باند پهن (نسل سوم و بالاتر) به تصویب این کمیسیون رسیده است.

محمد رضا کشاورزی درباره پیوست فرهنگی مذکور توضیح داد: این الحاقیه شامل ساختار و قالب کلی در بخش موبایل باند پهن است که در آن الزامات مربوط به برقراری تماس تصویری (video call)، پیامک های انبوه و آهنگ پیشواز جهت ارائه توسط اپراتورهای تلفن همراه، مکتوب گردیده.

وی اضافه کرد: در یکی از بندهای پیوست فرهنگی موبایل، اپراتورهای تلفن همراه فعال در کشور ملزم شده اند که برنامه فرهنگی خود در این زمینه را ارائه دهند.

کشاورزی با اشاره به اینکه کلیات پیوست فرهنگی به تصویب اعضای کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی رسیده، تاکید کرد: این مصوبه در صف تصویب نهایی شورای عالی فضای مجازی قرار دارد.

دبیر کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی گفت: ممکن است، برخی عناوین این پیوست فرهنگی در جلسه شورای عالی فضای مجازی با نظر اعضا، تغییراتی داشته باشند اما ساختار و قالب آن به طور قطع تغییر نخواهد کرد.

حالا باید منتظر باشیم و ببینیم در اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی به مدیریت ریاست جمهوری، پیوست فرهنگی موبایل نسل سوم و بالاتر در دستور جلسه قرار خواهد گرفت یا نه.

به نظر می رسد با تصویب قریب الوقوع این پیوست به زودی شاهد ارائه خدمات تماس تصویری توسط اپراتورهای تلفن همراه کشور خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • :-)
    :-) | ۱۲ تیر ۱۳۹۴

    چرا فکر میکنید یه جایی همینطوری خدمات عالی رایگان در اختیار شما میذاره
    نفعی که براش نداره هیچ!
    کلی باید خرج کنه!
    درسته! خیلی اشکالات وجود داره
    ولی
    نسل ما باید یه ذره از راحت طلبی خودش بگذره تا نسل های بعد ما روی تجربیاتی که کسب شده پیشرفت رو به ارمغان بیارن
    اگه از تلاش هایی که شده(هرچند نه چندان خوب)حمایت نشه
    هیچ وقت پیشرفتی حاصل نمیشه
    تا آخر مصرف کننده باقی میمانیم
    و برای مصرف باید چیزی برای معامله داشته باشید....
    ...........

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی