ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تکنولوژی جدیدی که نمایشگر موبایل را به اسکنر بیومتریک تبدیل می کند

احتمالا با تکنولوژی اسکنرهای بیومتریک یا زیستی در تلفن های هوشمند آشنایی دارید. این فناوری با وجود دقت بالایش در پاره ای از موارد با اختلال رو می شود اما چندی است که استفاده از آن رواج ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

احتمالا با تکنولوژی اسکنرهای بیومتریک یا زیستی در تلفن های هوشمند آشنایی دارید. این فناوری با وجود دقت بالایش در پاره ای از موارد با اختلال رو می شود اما چندی است که استفاده از آن رواج زیادی یافته و امکان دسترسی آسان کاربران به ابزارهای موبایل را فراهم نموده است.

تا به امروز، در میان روش های زیستی مختلف برای احراز هویت، صرفا تشخیص اثر انگشت کاربران به عنوان اصلی ترین راهکار امنیتی در تلفن های هوشمند به کار گرفته شده است، اما این مساله احتمالا در آینده ای نه چندان دور تغییر خواهد کرد.

در همین راستا، تیمی از پژوهشگران آزمایشگاه های یاهو، تکنولوژی تازه ای به نام Bodyprint را ابداع کرده اند که نمایشگر تاچ اسمارت فون ها را به نوعی اسکنر اثر انگشت بدل می کند.

همانطور که می دانید رزلوشن داده های ورودی از طریق نمایشگر دستگاه های موبایل در قیاس با تکنولوژی به خدمت گرفته شده در دکمه هوم آیفون 6 یا گلکسی S6 به مراتب پایین تر است، از همین رو، تکنولوژی Bodyprint دقت پایین تری دارد و به جای اثر انگشت قسمت های دیگری از بدن را اسکن می کند که می تواند شامل گوش، مشت، کف دست و پنج انگشت باشد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

2015-chi15-bodyprint-fig2-710x458

ویدئویی که در ادامه می بینید روش استفاده از Bodyprint را برای تایید کاربر (از طریق تشخیص گوش) پیش از پاسخگویی به تماس دریافتی نشان می دهد. تردیدی نیست که این فناوری درست مانند حسگرهای سنتی اثر انگشت از پتانسیل کافی برای به کارگیری در موارد گوناگون برخوردار است و باید دید که در آینده، سیستم عامل های موبایل چگونه از آن بهره می گیرند.

فناوری مورد بحث نخستین بار در کنفرانس سال 2015 تعامل انسان و کامپیوتر در سئول کره جنوبی به نمایش گذاشته شد که مدت زمان زیادی نیز از آن نمی گذرد. در جریان تست این فناوری که روی یک گروه 12 نفری از افراد انجام گرفت، Bodyprint موفق شد مالکان و بخش های مختلف بدن آنها را در 99.98 درصد از موارد درست تشخیص دهد.

این میزان دقت در نوع خود فوق العاده محسوب می شود، با این همه، تیم تحقیقاتی ارائه دهنده این فناوری می دانند پیش از آنکه این فناوری به تلفن های هوشمند راه پیدا کند، کارهای زیادی باید روی آن انجام گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • حمید
    حمید | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

    ....به جای اثر انگشت قسمت های دیگری از بدن را اسکن می کند...

    اگه بیاد ایران چه چیزهایی که باهاش اسکن نمیشه :D

  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اینجوری هم جالبه ها میشه چیزی شبیه کنک آن الجی اما پیشرفته تر دیگه موبایلم هم حتما لازم نیست که مجهزبه دکمه هوم باشه

  • instachap
    instachap | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

    فناوری جالبیه، مخصوصا که امکان استفاده ازش در اکثر موبایل های هوشمند و تاچ ممکنه.

  • BuBo
    BuBo | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

    جونم نکسوس که همه دولوپر ها با اون کاراشونو انجام میدن.
    ..............................
    اینا فقط طرح رو پنت میکنن یا نه ، چیزی هم ازش ابدا میکنن و استراتش میزنن؟
    چون اگه طرح باشه فقط هر آدمی که یه مقدار ذهنش خلاق باشه این چزا به ذهنش میرسه اون وقت میره پنت میکنه و نمیذاره کسی ایتفاده کنه.
    مثل خرید دامنه های اینترنتی و دلال بازی.

مطالب پیشنهادی