ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رایتل تلکام
تکنولوژی

وزیر کار: سیم کارت رایتل جایگزین دفترچه بیمه تامین اجتماعی می شود

شاید شما نیز می دانید که مالک اصلی اپراتور سوم تلفن همراه ایران کیست. اما برای آن عده که از این مساله بی خبر هستند باید بازگو کنیم که این اپراتور داخلی زیر نظر کدام نهاد اداره ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

شاید شما نیز می دانید که مالک اصلی اپراتور سوم تلفن همراه ایران کیست. اما برای آن عده که از این مساله بی خبر هستند باید بازگو کنیم که این اپراتور داخلی زیر نظر کدام نهاد اداره می گردد.

برنده مزایده اپراتور سوم در سال 88، «شرکت ارتباطات تامین شمس نوین (تامین تلکام)» بود که در ابتدا همه رسانه ها و کارشناسان، این اپراتور را «تامین تلکام» می نامیدند و خبری از اسم امروزی آن نبود.

«ارتباطات تامین شمس نوین» در حقیقت یکی از زیر مجموعه های «شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)» بوده که وابسته به «سازمان تامین اجتماعی» است. در حقیقت، اپراتور سوم با سرمایه حاصل از حق بیمه بیش از 40 میلیون بیمه شده تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به بهره برداری رسیده و پس از راه اندازی شبکه، با نام «رایتل» سرویس دهی خود را آغاز کرده.

این اپراتور در اصل می تواند به عنوان بازوی ارتباطی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی عمل کند. البته این دو نهاد بزرگ در سه سال گذشته کمتر از موقعیت استراتژی رایتل استفاده کرده اند. در ادامه همراه دیجیاتو بمانید.

اما علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همکارانش، از سال قبل به موقعیت فوق العاده این اپراتور پی بردند و تصمیم گرفتند این بنگاه را که به گفته مدیران شستا و وزارت کار هنوز به سود دهی نرسیده است به شکوفایی خود نزدیک نمایند.

از این رو، پیشنهادات و تصمیماتی در وزارت مذکور گرفته شد تا در سال 94 با پشتکار مجید صدری مدیرعامل فعلی رایتل و کارکنان این اپراتور، امور یاد شده را اجرایی نموده و بتوانند این بنگاه اقتصادی را به سوددهی پیش بینی شده برسانند.

در همین رابطه وزیر کار گفت: حضور شرکت رایتل در خانواده ما باعث شده تا دو طرح بزرگ را برای خدمت رسانی به مردم دنبال کنیم. اول، جایگزینی دفترچه‌ های تامین اجتماعی با سیم‌ کارت‌ های اپراتور سوم و دوم، ارائه آموزش از راه دور فنی و حرفه‌ ای با سرویس دهی رایتل است.

علی ربیعی اظهار کرد: شرکت رایتل وابسته به تامین اجتماعی است و براساس برنامه‌ ریزی‌ های صورت گرفته سیم‌ کارت‌ های رایتل جایگزین دفترچه‌ های درمانی می‌ شوند تا با این کار، ارائه‌ خدمات درمانی به بیمه شدگان تسهیل یابد.

بنا به تصمیم جدیدی که علی ربیعی و مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرفته اند، با اجرای جایگزینی دفترچه های بیمه تامین اجتماعی با سیم کارت رایتل، حدود 40 میلیون سیم کارت این اپراتور به بیمه شدگان این سازمان واگذار شده و رایتل می تواند با کنار گذاشتن ایرانسل و همراه اول به عنوان اپراتور برتر ایران از لحاظ  تعداد کاربران و سیم کارت های فعال، جایگاه نخست را به دست آورد.

البته اگر این سیم کارت ها به صورت رایگان واگذار نشوند، با در نظر گرفتن قیمت 20 هزار تومانی، سرمایه ای معادل 800 میلیارد تومان به صورت یکجا و بی دردسر وارد چرخه مالی اپراتور سوم می شود و کمک شایانی به مدیران این شرکت برای اجرای برنامه های بعدی شان خواهد نمود.

باید دید این طرح، مشکلات موجود بیمه شده های تامین اجتماعی را حل می کند یا صرفا یک مانور تبلیغاتی برای کسب درآمد بیشتر اپراتور سوم خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • حمید
    حمید | ۴ اسفند ۱۳۹۴

    بسیار طرح خوب و سنجیده ای هست...

  • cahoor
    cahoor | ۱۱ شهریور ۱۳۹۴

    طرح هایی رو پیاده سازی می کنند که واقعاً مسخرست.

  • R@him
    R@him | ۹ شهریور ۱۳۹۴

    باز هم دزدی جدید، تبریک دوستان.

  • soora
    soora | ۸ شهریور ۱۳۹۴

    رایتل یکی از شرکت های وابسته به تامین اجتماعی هست، یعنی توسط تامین اجتماعی سرمایه گذاری شده.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی