ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا گلکسی اس ۷ سامسونگ با هسته های پردازشی جدید این شرکت عرضه خواهد شد؟

در اواسط اسفند ماه شاهد انتشار اخبار و شایعاتی بودیم که در آنها گفته می شد سامسونگ دیگر تمایلی به استفاده از هسته های پردازشی توسعه یافته توسط ARM در پردازنده های موبایلی خود ندارد ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

در اواسط اسفند ماه شاهد انتشار اخبار و شایعاتی بودیم که در آنها گفته می شد سامسونگ دیگر تمایلی به استفاده از هسته های پردازشی توسعه یافته توسط ARM در پردازنده های موبایلی خود ندارد و از همین رو توسعه هسته هایی جدید و بهینه با اسم رمز Mongoose را در دستور کاش قرار داده و در آنها از معماری ARMv8 بهره گرفته است.

شایعات می افزایند کره ای ها این پروژه را از سال ۲۰۱۱ کلید زده اند و اکنون در حال انجام تست های مختلف بر روی دستاوردهای حاصله هستند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ماه پیش نیز شاهد انتشار خبر دیگری بودیم که جزئیات کامل تری را در مورد هسته های Mongoose افشا می ساخت و در آن ذکر شده بود حداکثر سرعت پردازشی این هسته ها ۲.۳ گیگاهرتز خواهد بود. ضمنا شایعات یاد شده حکایت از این داشتند که هسته های مورد اشاره نسبت به هسته های پردازشی اگزینوس ۷۴۲۰ از نظر عملکرد، ۴۵ درصد بهتر ظاهر گشته اند.

ناگفته نماند این اطلاعات نشان می دهند که توان پردازشی CPUهای مرتبط به صنعت تلفن های هوشمند، احتمالاً ظرف یکسال دو برابر خواهد شد؛ امری که رفته رفته در این صنعت در حال بدل شدن به یک قانون است.

امروز اما شاهد نکته ی جالب و جدیدی در رابطه با هسته های پردازشی مورد بحث از سامسونگ بودیم و مشخص گشت ابزار تازه ای که برای توسعه هسته های ARM ارائه شده علاوه بر پشتیبانی از Cortex A17 و A72 (متعلق به ARM) از هسته ای جدید با عنوان اگزینوس M1 نیز پشتیبانی به عمل می آورد که احتمالاً تا به اکنون ما آن را با اسم رمز Mongoose می شناخته ایم.

خبر فوق الذکر نشان دهنده این موضوع است که کمپانی کره ای با جدیتی مضاعف در حال آماده سازی هسته های پردازشی خود به منظور استفاده در ابزارهای مختلف از جمله تلفن های هوشمند تولیدی اش است و شرکای تجاری-نرم افزاری آنها نیز مشغول بررسی عملکرد و کارایی هسته های مذکور گشته اند.

چیپست اگزینوس ۷۴۲۰ که در پرچمداران جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج به کار رفته کمتر از یک ماه است که در بازار حضور بهم رسانده و البته نقد ها و آمارهای بسیار مثبتی نیز در موردش وجود دارد، اما با توجه به تفاسیر صورت گرفته در بالا، کره ای ها به سرعت در حال توسعه تکنولوژی های پردازشی جدیدشان هستند و احتمالاً تلاش دارند آنها را در چیپست موبایل پرچمدار بعدی خود که جای اس ۶ را خواهد گرفت به کار بندند.

برای تولید انبوه چیپست و پردازنده ی جدید نیز از هم اکنون بین ۹ الی ۱۲ ماه زمان وجود دارد و با احتساب این موضوع در صورتیکه طبق روال معمول گلکسی S7 قرار باشد برای ماه های مارس الی آوریل وارد بازار گردد، مشکلی در مسیر عرضه اش به همراه تکنولوژی های پردازشی تازه توسعه یافته وجود نخواهد داشت.

شایعاتی نیز وجود دارند که طبق آنها گفته می شود Exynos M1 معماری سیستمی موسوم به Heterogeneous را به کار بسته و بدین طریق امکان بهره گیری از توان GPU برای پردازش های عمومی را نیز دارا خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Kiarash Manson
    Kiarash Manson | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    همیشه عاشق این خودکفایی سامسونگ بودم و هستم.

  • suger man
    suger man | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    دکمه ی هوم سامسونگ همینطوریش لمسش سخته حالا چه برسه به اون داخل عکسه O.o

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی