ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیش از یک سوم کودکان زیر یک سال استفاده از اسمارت فون یا تبلت را تجربه کرده اند

تعجبی ندارد اگر پدر و مادرها قبل از هر جای دیگری نوزادانشان را به فروشگاه موبایل ببرند. بر اساس گزارشی که مجله تایم منتشر کرده، بیش از 33% کودکان زیر یک سال از تلفن هوشمند یا ...

سلما رضوان جو
نوشته شده توسط سلما رضوان جو | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

تعجبی ندارد اگر پدر و مادرها قبل از هر جای دیگری نوزادانشان را به فروشگاه موبایل ببرند. بر اساس گزارشی که مجله تایم منتشر کرده، بیش از 33% کودکان زیر یک سال از تلفن هوشمند یا تبلت استفاده می کنند.

کسی چه میداند، شاید نوزادان امروزی وقتی زبان باز کنند به جای مامان و بابا گفتن، اولین کلمه شان «پرچمدار» یا حتی RAM باشد.

در ادامه این مطلب با ما در دیجیاتو همراه باشید.

در این آمارگیری 370 نفر از والدینی که فرزند 6 ماهه تا 4 ساله داشتند مورد بررسی قرار گرفتند. 97 درصد از کل افراد این جمعیت آماری صاحب تلویزیون هستند، 83 درصدشان تبلت و 77 درصد تلفن هوشمند دارند.

آمارها نشان دادند که 36 درصد از این کودکان زیر یک سال با صفحه نمایشگر لمسی آشنا هستند، 24% تماس های تلفنی از طریق موبایل را دیده و تجربه کرده اند، 15 درصد از اپ ها استفاده می کنند و 52 درصدشان با تبلت یا اسمارت فون برنامه های تلویزیونی می بینند.

واضح است که صنعت تولید موبایل آینده درخشانی دارد زیرا با بزرگتر شدن این بچه ها، روز به روز توقعشان برای داشتن اسمارت فون و تبلت شخصی هم بیشتر می شود.

وقتی آن ها به یک سالگی برسند، 33 درصدشان با صفحه لمسی کار کرده اند، 35 درصد از طریق گجت های مذکور تماس تلفنی گرفته اند و 25 درصد از اپ های آن ها استفاده کرده اند.

شاید جالب ترین نکته این نظرسنجی همین باشد که چرا والدین برای فرزندشان موبایل یا تبلت خریده اند. 60 درصد از این پدر و مادرها گفته اند که کودکشان را به کمک این گجت ها سرگرم می کنند تا بتوانند به کارهای خودشان بیرون از خانه برسند. 73 درصد برای انجام امور خانه و 65 درصد برای آرام کردن کودک این دیوایس ها را در اختیارشان می گذارند.

29 درصد از این بچه ها به کمک اسمارت فون به خواب می روند و جالب اینجاست که فقط 30 درصد از کل این والدین گفته اند که درباره میزان استفاده فرزندشان از این گجت ها با پزشک اطفال مشورت کرده اند.

اگرچه همه پدر و مادرها با دادن تبلت و تلفن هوشمند به کودک زیر یک سال موافق نیستند اما حقیقت این است که اگر او از همان ابتدای کار با این گجت ها کار نکند، از بچه های دیگری که در اولین سال زندگیشان به این ابزارها دسترسی دارند عقب می ماند.

برای مشاهده تصویر بزرگتر کلیک کنید
برای مشاهده تصویر بزرگتر کلیک کنید
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • ali
    ali | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    باید از این متن ترسید!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی