ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

سه نکته مهمی که باید پس از ترفیع رتبه در نظر داشته باشید

تصور کنید که به تازگی ترفیع رتبه گرفته اید. موجی از تفکرات تازه به ذهن شما حجوم می آورند؛ با خود می گویید چیزی را بدست آورده اید که شایستگی اش را داشته اید و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

تصور کنید که به تازگی ترفیع رتبه گرفته اید. موجی از تفکرات تازه به ذهن شما حجوم می آورند؛ با خود می گویید چیزی را بدست آورده اید که شایستگی اش را داشته اید و مطمئن هستید که دیگران به شما و کارتان ایمان دارند.

اما هنوز هم نوعی احساس ناامنی را در خود تجربه می کنید که مبادا نتوانید در جایگاه شغلی تازه تان بدرخشید. برای مقابله با این مشکل، بهتر است یاد بگیرید که در مرحله بعد چه کاری را انجام دهید و چه افرادی باید از شما تاثیر بگیرند.

اگر صرفا به این فکر می کنید که باید حجم کارتان را افزایش داده و افراد بیشتری را خوشحال و راضی نگه دارید، باید بگوییم که سخت در اشتباهید و در حال مرتکب شدن به خطای بزرگی هستید.

تجربه به بسیاری از کارشناسان امور کسب و کار ثابت کرده که برای رسیدن به موفقیت، پس از دریافت یک ترفیع رتبه، لازم است که فراتر از استراتژی های معمول حرکت نمایید. در این قسمت در نظر داریم شما را با سه حقیقت غیرمنطقی آشنا کنیم که می توانند شانس موفقیت تان را پس از ترفیع رتبه به میزان زیادی افزایش دهند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

1- باید مشخص نمایید که چه کارهایی را دیگر انجام نخواهید داد

1168056_89855414

یک حساب سرانگشتی ساده لازم است؛ اگر زمان بیشتری را در یک بخش سپری نمایید، باید زمان کمتری را در قسمت دیگر باشید. این بدان معناست که، علاوه بر مشخص نمودن کارهایی که قرار است بدنبال ترفیع رتبه خود انجام دهید، لازم است تعیین کنید که چه کارهایی را دیگر انجام نمی دهید.

با این کار، حجم پروژه هایی که مسئولیت انجامشان را بر عهده دارید به حداقل خواهید رساند و به جای گزارش دادن، الگوسازی یا ارائه پیشنهاد، تنها آنها را بررسی و بازنگری می کنید.

برای این منظور لازم خواهد بود که تهیه برخی از گزارشات مستقیم خود را به فرد دیگری واگذار نمایید و تا حدودی از حجم کار خود و دستیارتان بکاهید.

اما مشخص نمودن کارهایی که قرار نیست از این پس انجام دهید، دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که برخی از آنها عبارتند از:

1- با این کار می توانید تشخیص دهید که چه زمانی کارها را به دیگری محول نمایید یا اینکه خودتان شخصا آن را بر عهده بگیرید.

2- افرادی که وظیفه گزارش دادن به شما را بر عهده دارند، کل مسئولیت کارهایشان را بر عهده خواهند گرفت.

3- مجبور می شوید که واقعا به کار جدیدتان رسیدگی کنید.

2- بیشتر به افراد دیگر وابسته باشید

Playful businessman aiming paper airplane at serious co-worker

بله، افراد ترفیع رتبه می گیرند چون به خاطر مهارت ها، سخت کوشی و استعدادشان شایستگی چنین چیزی را دارند. این مساله (بخصوص اگر اندکی در مورد ترفیع خود نامطمئن هستید) می تواند شما را بر آن دارد که سخت تر از گذشته کار کنید. پس از ترفیع رتبه احتمالا همه تلاشتان را خواهید کرد تا نشان دهید که خودتان به تنهایی می توانید همه کارها را به درستی انجام دهید.

اما حقیقت این است که هر زمان ترفیع رتبه ای می گیرید باید بیشتر به دیگران وابسته باشید نه کمتر. این یعنی باید بتوانید اعضای تیم را در کنار یکدیگر نگه دارید و مسئولیت های مختلف را به آنها محول نمایید و با واگذار کردن برخی از وظایف تان به آنها، وقت و انرژی کافی را صرف کار کردن در سطوح مدیریتی و استراتژیکی شرکت کنید.

علاوه بر این، باید در نظر داشته باشید که با رسیدن به پست های مدیریتی، لازم است که خارج از محیط کار هم پشتیبانی بیشتری را دریافت نمایید که می تواند شامل استخدام خدمتکار برای تمیز کردن منزل باشد یا پرستار بچه، آشپز یا هر فرد دیگری که لازم است وظایف شما را بر عهده بگیرد تا در زمان هایی که در محیط کار حضور ندارید تجدید قوا کرده و خود را برای شروع روز کاری تازه آماده نمایید.

در کنار این موضوع، شاید بهتر باشد که مربیانی را هم استخدام ننمایید و از نصایح و راهنمایی های آنها برای بالا بردن مهارت های خود چه در حوزه مدیریت زمان و چه ارتباطات یا هر چیز دیگری بهره بگیرید.

در نظر داشته باشید که تاکنون کاری که به تازگی بر عهده گرفته اید را انجام نداده اید و به همین دلیل اینکه در ابتدا ندانید دقیقا باید چه کاری را انجام دهید امری طبیعی است. اما به خاطر داشته باشید که اگر مهارت های لازم برای به دست گرفتن سکان مدیریتی را به دست نیاورید نمی توانید در کار خود بدرخشید.

3- باید به اولویت های اصلی تان رسیدگی کنید

Busy-Person-Multi-Tasking-e1320686237115

هرچه جایگاه شغلی شما در سازمان تان بالاتر رود، امور ابتدایی اهمیت بیشتری برای شما پیدا خواهند کرد. به این ترتیب دیگر نیازی به کم خوابی نخواهد بود و در عوض باید بیشتر استراحت کنید و حتی این موضوع را در زمره اولویت هایتان قرار دهید.

در نظر داشته باشید که کم خوابی، کنترل احساسی شما را به میزان زیادی تضعیف خواهد کرد و قوه تصمیم گیری و بهره وری تان را پایین می آورد و در جایگاه شغلی تازه تان به همه این فاکتورها نیاز دارید.

نباید ورزش خود را کم کنید و در عوض باید بیشتر تمرینات بدنی انجام دهید و شاید بهتر باشد که یک جدول زمانی جداگانه را برای این منظور تنظیم کنید تا تناسب اندامتان همچنان حفظ شود.

ورزش مستمر، علاوه بر بهبود سلامتی، حس و حال خوبی به شما می دهد و سطوح انرژی تان را بالا نگه می دارد.

نیازی نیست که وقت کمتری را با خانواده خود سپری نمایید و در عوض به دنبال محیط های آرام برای تمدد اعصاب باشید، بلکه در عوض باید اوقات بیشتری را با خانواده و دوستانتان بگذرانید.

با این کار انعطاف پذیری لازم برای تحمل استرس ناشی از فراز و نشیب های کاری را در خود ایجاد نموده و این دیدگاه در شما به وجود می آید که زندگی فراتر از کار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ddddd
    ddddd | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    البته این رو هم در نظر داشته باشید که بعضی ها اصلا دوست ندارند شما رو ببینند ، چون قبلا در یک سطح بوده اید و حالا شما از اونها بالا ترید به همین دلیل مواظب خوتان باشید .

  • viero
    viero | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    عكس مورد ٣ منو ياد حسابدار بيمارستان حاشيه انداخت!!! (ساعد هدايتي) :D

  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    وفتی ترفیع گرفت آدم اول باید یه لیست کامل از کارهایی که باید تو پست جدیدش باید انجام بده تهیه کنه اینجوری بهتر میتونه آدم خودشو با شرایط جدید سازگار کنه و خیلیا نمیتونن به جرم بی اطلاعی ازش کار بکشن و اما مورد دوم اینه که انسان باید این لیاقت رو تو خودش ببینه که اگر من ترفیع گرفتم فقط بخاطر درایت خودمه نه رابطه ها

  • z3(زنبیله زاخارزاده)
    z3(زنبیله زاخارزاده) | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    3 نکته صد البته مهم تر:
    یه تشکر ویژه از کسیکه کمکت کرده (همون پارتی ) به عمل بیاری..
    تا پارتی داری نگران هیچی نباشی............
    برای ارتقا به مراتب بالاتر (خیلی بالاتر) پارتی های جدیدتر و قوی تری جور کنی.............

  • كيومرث شيدى(ورژن امينم ٢!)
    كيومرث شيدى(ورژن امينم ٢!) | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    قول ميدم وقتى كار پيدا كردم و وقتى ترفيع درجه گرفتم به اين نكات دقت كنم :D

مطالب پیشنهادی