ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همراه اول 20 هزار سیم کارت فاقد کد ملی را از شبکه خارج کرد

همانطور که قبلا در دیجیاتو اعلام کردیم بر طبق قوانین کشور در پرونده هر سیم کارت باید هویت مالکش به صورت کامل و به همراه کد ملی ذکر شده باشد. بر این اساس و پس از ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

همانطور که قبلا در دیجیاتو اعلام کردیم بر طبق قوانین کشور در پرونده هر سیم کارت باید هویت مالکش به صورت کامل و به همراه کد ملی ذکر شده باشد. بر این اساس و پس از بارها اطلاع رسانی رگولاتوری و اپراتورهای تلفن همراه، از نیمه فروردین ماه امسال، به تدریج خطوط فاقد شماره ملی مالک، قطع شده و سیم کارت ها از شبکه خارج شدند.

به نظر می رسد با اطلاع رسانی وسیعی که توسط خدمات دهندگان تلفن همراه و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام شد، تعداد اندکی از سیم کارت های فعال موبایل فاقد کد ملی بوده و اکنون مطابق قانون قطع گردیده اند.

در ادامه همراه دیجیاتو بمانید.

این آمار برای مشترکان شرکت ارتباطات سیار به حدود 5 صدم درصد می رسد که نشان دهنده اطلاع رسانی مناسب اپراتور و رگولاتور و همچنین اقدام مناسب کاربران برای ثبت کد ملی در هنگام ثبت نام یا دریافت پیامک ارسال مرتبط است.

مدیرعامل همراه اول درباره این موضوع اظهار کرد: در حال حاضر همراه اول حدود 40 میلیون سیم‌کارت فعال در شبکه دارد که طبق آخرین آمار موجود، 20 هزار سیم کارت فاقد کد ملی در شبکه ارتباطات سیار موجود بوده و بعد از بارها اخطار و ارسال پیامک، ارتباط شان قطع شده است.

وحید صدوقی با اشاره به چند مرحله ارسال کد ملی توسط مشترکین فعال این اپراتور، اضافه کرد: کدهای ملی ارسالی بوسیله کاربران با مدارک موجود در پرونده سیم کارت ها مطابقت داده می شود و در مرحله بعدی با مواردی که کد ملی کاربر با سند و مدارک تطابق ندارد برخورد می شود.

به گفته وی، افرادی که هم اکنون ارتباط سیم کارت آنها به خاطر عدم وجود کارت ملی قطع  شده، باید برای وصل مجدد با مدارک شناسایی خود به دفاتر مجاز این اپراتور مراجعه نمایند.

در گام بعدی طرح احراز هویت مالکان سیم کارت های تلفن همراه قرار است، خطوط اضافی افرادی که مالک بیش از 10 سیم کارت موبایل هستند قطع شده و به چرخه بازار برگردند.

مدیرعامل همراه اول پیرامون این موضوع گفت: هم اکنون به مشترکانی که دارای ۱۰ سیم کارت در سیستم اطلاعاتی ما باشند، سیم کارت واگذار نمی شود اما در گذشته این اقدام صورت می پذیرفت و به همین دلیل برخی افراد هستند که بیش از ۱۰ مورد به نامشان ثبت گردیده است.

وحید صدوقی توضیح داد: در حوزه کاربران دائمی در این زمینه تخلفی دیده نمی شود اما در بخش مشترکان اعتباری، برخی افراد سیم کارت های فله ای خریده و دربازار می فروختند، که نقل و انتقال این سیم کارت ها صورت نگرفته است.

به گفته مدیر اپراتور اول، این طرح به زودی در سراسر کشور اجرا می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    من که دوتا سیمکارت دارم دوتاش هم همه چیز داره شکر خدا

  • iPooya
    iPooya | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    من چند ماه بود بدهي داشتم زد خط ام رو يه طرفه كرد ! الان ديروز ساعت ٢ بعد از ظهر از سايتش پرداخت كردم كه گفته بلافاصله وصول ميشه بعد ١-٢ ساعت وصل نشد زنگ زدم ميگه تا ٢٤ ساعت وايستيد ! الان ٣٠ ساعت هم شده هنوز وصل نشده !!!!!

    • سوتابایت منتظر...
      سوتابایت منتظر... | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

      رایتل رو بعد پنچ ماه پرداخت کردم یه دقیقه بعد فعال شد!

  • viero
    viero | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    مال مارو كه مداركمون كامله هم فك كنم از شبكه خارج كرده!
    آخه يه چند وقتيه نه درست زنگ مي زنه نه SMS مي فرسته! :D

مطالب پیشنهادی