ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارزان ترین مدل اپل واچ نمایشگر بهتری دارد

شاید تعجب کنید که نسخه 17000 دلاری اپل واچ موسوم به ادیشن به خوبی مدل 349 دلاری اسپورت آن نیست! اما این موضوع حقیقت دارد. در ساخت ادیشن از مواد عالی بهره گرفته شده و ظاهر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

شاید تعجب کنید که نسخه 17000 دلاری اپل واچ موسوم به ادیشن به خوبی مدل 349 دلاری اسپورت آن نیست! اما این موضوع حقیقت دارد. در ساخت ادیشن از مواد عالی بهره گرفته شده و ظاهر آن در کل فوق العاده به نظر می رسد با این همه، براساس گزارشی که از سوی شرکت DisplayMate منتشر شده، استفاده از کریستال یاقوت کبود تا حدودی عملکرد نمایشگر این ساعت را در محیط های پر نور تضعیف کرده و این امر یک مشکل جدی برای نمایشگری به این کوچکی محسوب می شود.

اما اگر نتوانید آنچه نمایشگر یک ساعت نشان می دهد را ببینید آن گجت به چه دردی خواهد خورد؟

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

خبر خوب این است که نمایشگر همه مدل های اپل واچ کیفیت مطلوبی دارند و فرقی ندارد که چه میزان پول بابت خرید آن صرف کرده باشید. در گزارش DisplayMate آمده است که نمایشگر OLED اپل واچ بهترین صفحه نمایش موجود در بازار (پوشیدنی ها) است، که اگر بخواهیم منصف تر باشیم، این محصولات هم اکنون بازار کوچکی دارند.

براساس تحقیق انجام شده توسط این موسسه، اپل واچ «به لحاظ تنوع رنگی، همخوانی خوبی با آیفون 6 دارد» و مدیریت مناسب رنگ ها، زوایای دید عالی، مدیریت انرژی و کنترل روشنایی از جمله مشخصه های اصلی آن بر شمرده شده است.

علیرغم این، یک مشکل وجود دارد که به گران ترین مدل اپل واچ با کریستال یاقوت کبود مربوط می گردد.

نوری که از کریستال یاقوت کبود بازتاب می یابد دوبرابر نور انعکاس یافته از روی شیشه است (طبق اصول بنیادین علم فیزیک). چون نورهای بازتابی در محیط کنتراست و تراکم رنگی تصاویر را کاهش می دهند، نمایشگرهایی که دارای یاقوت کبود هستند نمی توانند مانند شیشه عملکرد خوبی را در نور زیاد از خود به نمایش بگذارند.

جالب است بدانید که نمایشگر مدل اسپورت ساعت اپل از شیشه یون- اکس (Ion-X) ساخته شده که نور بازتابی از آن به مراتب کمتر است. براساس ارزیابی صورت گرفته توسط DisplayMate اگر این دو مدل را در فضای باز با هم مقایسه نمایید، در خواهید یافت که خواندن نمایشگر مدل اسپورت راحت تر است.

مجددا باید تاکید کنیم که همه اعضای خانواده اپل واچ از لحاظ کارایی یکسان هستند و تنها تفاوت در مواد به کار رفته برای ساختنشان است. شاید مدل اسپورت همچون ادیشن لوکس و مدرن به نظر نیاید، اما دست کم عملکردش در نور آفتاب بهتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • eimanarenji
    eimanarenji | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اميدوارم به زودي هم توي ايران ارائه بشه و هم با تدلبير صحيح اپل برنامه نويسان اين گجت دوستداشتني رو كاربردي تر و محبوبتر بكنند.... البته اين آرزو براي تمام برندهاي ساعت هوشمند ساز نيز صادقه....

  • محمد .
    محمد . | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    يعني اين مدل اسپورتش مقاومتش خيلي كمتره ؟

  • سوتابایت منتظر...
    سوتابایت منتظر... | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    حاضرم بد ببینم ولی خش نیوفته!!

    • iPooya
      iPooya | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

      خب ٢٠٠ دلار يا ٩٧٠٠ دلار بيشتر بده !

      • یوتابایت منتظر ...
        یوتابایت منتظر ... | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

        گزینه ی دوم لطفا

مطالب پیشنهادی