ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امکان برقراری تماس تصویری از طریق مسنجر فیسبوک فراهم شد

از امروز امکان برقراری تماس تصویری برای کاربران مسنجر فیسبوک فراهم می شود و به این ترتیب استفاده کنندگان از این اپلیکیشن قادر خواهند بود که تنها با فشردن یک دکمه در داخل برنامه، با ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

از امروز امکان برقراری تماس تصویری برای کاربران مسنجر فیسبوک فراهم می شود و به این ترتیب استفاده کنندگان از این اپلیکیشن قادر خواهند بود که تنها با فشردن یک دکمه در داخل برنامه، با دوستان خود به صورت چهره به چهره ارتباط برقرار نمایند.

این قابلیت رایگان که از طریق شبکه های LTE و وای فای قابل دسترسی است به رقابت با سرویس های ارائه شده دیگر نظیر اسکایپ مایکروسافت، Hangouts گوگل و FaceTime اپل خواهد پرداخت.

قابلیت برقراری تماس تصویری در اصل برای کاربران معمولی در نظر گرفته شده اما با در نظر داشتن اینکه زاکربرگ هم اکنون در حال توسعه سرویس Facebook for Work یا فیسبوک برای کار است، انتظار می رود که در آینده برای کاربران حرفه ای تر نیز سودمند واقع شود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

برقراری تماس صوتی با استفاده از مسنجر کار چندان پیچیده ای نبوده و صرفا لازم است که روی آیکون دوربین کلیک نمایید تا تماس برقرار شود.

پس از شروع تماس، می توانید در حین مکالمه بین دوربین های جلویی و اصلی موبایل خود شیفت کنید یا اینکه دوربین دستگاه را به کلی خاموش نمایید.

Stan Chudnovsky، رئیس بخش محصولات مسنجر می گوید، توسعه دهندگان فیسبوک همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا  سرویسی را ارائه دهند که حتی در شبکه های موبایلی دارای پهنای باند پایین هم عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد.

در یک تست جداگانه که در محیط بسته صورت گرفت، شبکه LTE تلفن هوشمندی که از طریق آن آزمایش انجام گرفت تنها دو خط پر را نشان می داد، با این حال، باز هم کیفیت تصویر خوب بود و ارتباط بدون هیچ گونه اختلالی برقرار شد.

Video_call_button_7_.0

افزوده شدن این امکان به مسنجر قطعا باعث بالا رفتن شمار کاربران این سرویس مسنجر خواهد شد: ناگفته نماند که سرویس مورد بحث هم اکنون 600 میلیون کاربر فعال به صورت ماهانه دارد و در حدود 10 درصد از تماس های صوتی از طریق وب نیز توسط این گروه برقرار می شود.

البته از بابت برقراری این تماس ها سودی در جیب فیسبوک قرار نمی گیرد، با این همه، این مساله می تواند شرکت مورد بحث را در مرکز عادات ارتباطی کاربرانش قرار دهد.

کمپانی یاد شده در اقدامی مشابه، هفته گذشته Hello را معرفی نمود که در واقع نوعی شماره گیر اندرویدی و سرویس مدیریت کننده تماس هاست که استفاده از این شبکه اجتماعی برای برقراری تماس ها را برای کاربرانش ساده تر می کند.

اوایل همین ماه نیز نسخه دسکتاپی از سرویس مسنجر ارائه گردید و همه اینها را می توان به عنوان بخشی از تلاش های صورت گرفته این شرکت برای تبدیل نمودن سرویس یاد شده به یک پلتفرم پیام رسان آسیایی نظیر Line یا WeChat تفسیر نمود که از طریق تجارت الکترونیک، گیم و دیگر سرویس ها، پول هنگفتی را به جیب می زنند.

Video_call_ringing.0

و با در نظر داشتن تمرکز فیسبوک روی حوزه کسب و کار، به نظر می آید که افزودن امکان برقراری تماس های تصویری به مسنجر اقدامی کاملا هوشمندانه از سوی این شرکت باشد. در هر صورت اگر قابلیت تماس ویدئویی مسنجر همانطور که Chudnovsky وعده اش را داده است خوب از آب در بیاید، احتمالا مورد توجه بسیاری از شرکت ها قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • قندآغا
    قندآغا | ۲۳ خرداد ۱۳۹۴

    بابا من چیک کردم جواب نداد فقد صوتی کارمیکنه

  • سامان
    سامان | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اين سامانه فعلا راه اندازي نشده
    فقط تو امريکا و مکزيک و نيجريه و ايناس
    قراره به زودي تو دنيا راه بيوفته!!!!
    منبع هاي رسمي تر واسه انتخاب خبر انتخاب کنيد لطفا

    • ماهان
      ماهان | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

      شما اول برو چک کن بعد بیا از منبع سایت ایراد بگیر خخخخخخخ

  • naser
    naser | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    عالیه

  • javad.H
    javad.H | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    چه فایده در این جا ف.ی.ل.ت.ر هستش
    :(

  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    روز به روز داره کاملتر میشه ایولا به مارک امیدوارم فکر آوردن این قابلیت به واتساپم باشه

مطالب پیشنهادی