ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اکنون چین به جای اروپا نقش دومین بازار بزرگ اپل را ایفا می کند

اپل در سه ماه ابتدایی سال میلادی جاری، ۵ فروشگاه جدید در کشور چین احداث نمود. این فروشگاه ها بخشی از برنامه جدید اپل برای ایجاد ۴۰ فروشگاه تا سال ۲۰۱۶ در این کشور هستند ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

اپل در سه ماه ابتدایی سال میلادی جاری، ۵ فروشگاه جدید در کشور چین احداث نمود. این فروشگاه ها بخشی از برنامه جدید اپل برای ایجاد ۴۰ فروشگاه تا سال ۲۰۱۶ در این کشور هستند و به نظر می رسد تا اینجای کار، نتیجه به بهره برداری رسیدن همین ۵ فروشگاه بی نظیر بوده است.

حالا چین توانسته کل بازار اروپا را پشت سر گذاشته و پس از آمریکا، سودآورترین بازار برای اپل باشد. کمپانی مورد بحث گزارش کرده که ۱۶.۸۲۳ میلیارد دلار از درآمد کلی اش در سه ماهه اول ۲۰۱۵ از سوی بازار چین به جیب مدیران و سهام داران سرازیر گشته که در قیاس با سال گذشته نیز از رشدی ۷۱ درصدی خبر می دهد. چین، تنها سرزمینی است که در قیاس با سه ماهه گذشته و تاریخ ساز اپل، توانسته از رشد بیشتری برخوردار باشد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Screen_Shot_2015-04-27_at_4.39.26_PM.0

اگر خاطرتان باشد، تیم کوک در کنفرانس مالی قبلی شرکتش گفته بود: «حال می دانید که ما به چین باور داریم؛ این بازار فوق العاده است.» حال اما در کنفرانس مالی که ساعاتی قبل برگزار شد، آقای کوک می گوید که میخواهد سهم شرکتش را در بازار چین تا ۹ درصد افزایش دهد.

درآمد اپ استور اما در این کشور و در قیاس با سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته؛ اپل تا به حال به توسعه دهندگان چینی بالغ بر ۸ میلیارد دلار پرداخت داشته است که بیش از نیمی از این رقم در ۱۲ ماه اخیر پرداخت شده است.

بسیاری از تحلیلگران معتقد بودند که فروش آیفون ها پس از دوره مالی منتهی به تعطیلات، کاهش بسزایی خواهد داشت. اما حالا و با توجه رشد فروشگاه های اپل در چین، این کشور تبدیل به عاملی بزرگ در درآمدهای دوره مالی اخیر شده است. بر اساس خبری که بلومبرگ منتشر نموده، برای اولین بار در تاریخ، فروش آیفون ها در سه ماه اول ۲۰۱۵ و در کشور چین، بیشتر از فروش این محصولات در بازار آمریکا بوده است. البته بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که این اتفاق به دلیل سال نو در کشور چین که در ماه فوریه میلادی است روی داده.

apple_china_rev.0

همواره اعتقادها بر این بوده که اپل نیاز به محصولی جدید برای ارائه در بازار چین دارد. پس از معرفی و عرضه آیفون 5C، بسیاری گمان می بردند که چنین موبایلی می تواند از بازخورد مناسبی در بازار کشور مورد بحث برخوردار شود؛ اما مشخص شد که چینی ها به محصولات با کیفیت و اعلاتر، به خصوص با نمایشگر بزرگ علاقه بیشتری نشان می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • amirmahdi.kz
    amirmahdi.kz | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    لطفا به جاى اين كه انقدر از اپل مطلب بزاريد يكم هم از ماكروسافت بزاريد

  • بهداد
    بهداد | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    آقا ما چند صد بار نوشتیم بخدا توی چین کسی سرش به تنش میرزه نمیره محصولات خودشون رو بخرن والله خودشون هم از تولیداتشون میترسن بخاطر مسایل عدم استاندار .....
    خب معلومه وقتی یه برند با این کیفیت میره چین تقاضا زیاده

    • امید
      امید | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

      دوست عزیز اگه خودشون برند خودشون رو نمیخریدن الان شیامی سومین فروشنده نبود .
      :)

      • بهداد
        بهداد | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

        دقت نکردی عزیز دل عرض کردم کسی که سرش به تنش بیارزه یعنی طبقه متوسط / تا دلت بخواد اونجام گشنه گدا ریخته .... میلیاردها که از سر نداری میرن آشغال میخرن

  • hadi
    hadi | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    باز هم آقای مستکین ذوب در اپل!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی