ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلفن ثابت
تکنولوژی

عضو هیات رئیسه مجلس: تخلف مخابرات در واگذاری شماره های خاص محرز است

اینچنین که خبرها حکایت می کنند وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این بار به همراه مدیران شرکت مخابرات به مجلس خواهد رفت تا در برابر تخلفات انجام شده برای فروش شماره های رند تلفن ثابت ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۱۵

اینچنین که خبرها حکایت می کنند وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این بار به همراه مدیران شرکت مخابرات به مجلس خواهد رفت تا در برابر تخلفات انجام شده برای فروش شماره های رند تلفن ثابت به نمایندگان پاسخگو باشند.

هم اکنون شماره های 4 و 5 رقمی مخابرات در بازار سیاه با چندین برابر قیمتی که به فروشندگان واگذار نموده، فروخته می شوند.

این خطوط در حالی با قیمت چند صد میلیون تومانی در بازار به فروش می رسند که فروشندگان، این شماره ها را با نرخ به مراتب کمتر (زیر 10 میلیون تومان) به دست آورده اند و بدین طریق سود کلانی را تنها با فروش یک شماره 4 یا 5 رقمی تلفن ثابت به جیب می زنند.

جالب اینجاست که فروش این شماره ها کمتر به صورت عمومی بوده و بیشتر آنها به افراد خاصی که از رانت های مختلف استفاده می کنند، واگذار می گردد.

این موضوع سبب گردیده تا نمایندگان مجلس به این شیوه فروش معترض گردیده و برای بررسی تخلف های صورت گرفته در فروش شماره های رند 4 یا 5 رقمی، اقدامات قانونی را تدارک ببینند.

عضو هیات رئیسه مجلس از محرز بودن تخلفات انجام شده در این زمینه خبر داد و اظهار کرد: احضار وزیر ارتباطات و مسئولان شرکت مخابرات به دلیل این تخلف در دستور کار مجلس قرار دارد.

در ادامه همراه دیجیاتو بمانید تا از سخنان این نماینده مجلس و همچنین برخی زوایای پنهان ماجرا با خبر گردید.

بهروز نعمتی با تخلف خواندن اقدام شرکت مخابرات در واگذاری خطوط ثابت رند 4 یا 5 رقمی بدون در نظر گرفتن شرایط قانونی مزایده، اعلام کرد: شرکت مخابرات باید در واگذاری این خطوط تابع شرایط مزایده بوده و نسبت به بروز هر نوع تخلفی در این باره حساس باشد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر واگذاری خطوط مذکور به برخی شرکت های سودجو رانت به حساب می آید، گفت: قرار بوده که مزایده ها خیلی شفاف و روشن اعلام گردد و نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات و سازمان مدیریت در جریان آن حضور داشته باشند که رعایت نشدن این موارد از سوی مخابرات تخلف این شرکت را محرز می نماید.

این نماینده مردم در مجلس، با تاکید بر اینکه شرکت مخابرات باید در واگذاری خطوط به قانون پایبند باشد، افزود: واگذاری های بدون ضابطه و لحاظ کردن رانت در آنها، تنها منجر به متضرر شدن مردم و بی اعتمادیشان به مسئولان می شود.

وی با بیان اینکه باید جلوی هر نوع اعمال سلیقه در ارائه خدمات به مشترکان گرفته شود، ابراز کرد: ادامه روند کنونی از سوی مخابرات در واگذاری خطوط مذکور، به طور حتم ورود مجلس را به موضوع برای احقاق حق مردم به همراه خواهد داشت.

نعمتی با اشاره بر ضرورت تشدید نظارت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر عملکرد شرکت مخابرات، بیان کرد: بروز چنین تخلفاتی از سوی شرکت مخابرات، حکایت از ضعف عملکرد دستگاه های نظارتی دارد.

بنا به گزارش خبرگرازی مجلس شورای اسلامی، متاسفانه برخی از دلالان و نور چشمی ها با زد و بند این شماره ها را در قالب شرکت های خدمات مخابراتی دریافت کرده و با توجه به غیر قابل خرید و فروش بودن شماره های رند، در ازای دریافت مبالغ کلان به مشتریان علاقمند می فروشند.

بر اساس این گزارش برخی مدیران و دبیران انجمن های فعال در حوزه اینترنت و IT نیز با توجه به ارتباطات خود وارد این بازار سیاه شده اند و با خرید و فروش بی ضابطه و غیر قانونی سود های کلانی را به جیب می زنند.

در همین حال گفته می شود، شماره هایی با کد یک که مالک آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و نه مخابرات، بالغ بر یک‌ میلیارد تومان قیمت دارند و به همین راحتی دست یافتنی نیستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • زندگی با تکنولوژی
    زندگی با تکنولوژی | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    سلام به دوستان
    من دو هفته قبل برای شرکت ، درخواست خط 4 یا 5 رقمی کردم گفتن باید کتبی باشه
    کتبیش کردم دادم مدیر مربوطه تاییدش کنه
    گفتم حالا قیمت؟
    یارو گفت پیدا نمیشه حالا اگه بشه حدود نهصد تا نهصد و پنجاه تومنه
    حالا پیش خودم گفتم بدک نیست یه میلیون هم باشه چاره ای نیس باید بگیریم
    گفتم باشه
    یارو فک کنم فهمید من متوجه نشدم گفت سوء تفاهم شده نهصد میلیون تومن تا یک میلیارد

    من .......... ها؟؟؟؟؟

    دو هفتس از شعاع 10 کیلومتری مخابرات هم رد نشدم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی