ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: توسعه پهنای باند معطل اجرای شبکه ملی اطلاعات نخواهد ماند

دو هفته پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس در مورد توسعه پهنای باند پیش از اجرای کامل شبکه ملی اطلاعات به مجلس فراخوانده شد و به خاطر عدم قانع شدن ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۷:۱۵

دو هفته پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس در مورد توسعه پهنای باند پیش از اجرای کامل شبکه ملی اطلاعات به مجلس فراخوانده شد و به خاطر عدم قانع شدن نمایندگان، کارت زرد قوه مقننه را دریافت کرد.

شاید از شواهد امر این طور بر می آمد که توسعه پهنای باند و ارائه خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه به خاطر این اخطار مجلس به وزیر ارتباطات، متوقف شده یا روند کندی را پیدا کرده. همین موضوع باعث شد بسیاری از کارشناسان و کاربران نگران موضوع شوند و نسبت به ادامه توسعه اینترنت ثابت و همراه دچار تردید و نا امیدی گردند.

اما به واقع حقیقت چیزی دیگری است و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به خاطر سیاست ها و اهداف کاری دولت یازدهم، عزم خود را برای توسعه پهنای باند و اینترنت در کشور جزم کرده و قصد دارد در این زمینه به میزان تعیین شده در برنامه پنجم توسعه (4 ترابیت بر ثانیه پهنای باند بین المللی و 20 ترابیت بر ثانیه پهنای باند داخلی) دست یابد.

در ادامه همراه دیجیاتو بمانید تا از جزئیات پاسخ وزیر به این ابهامات با خبر شوید.

برخی از نمایندگان مجلس و کارشناسان اعتقاد دارند توسعه پهنای باند بین الملل نباید قبل از راه اندازه شبکه ملی اطلاعات صورت پذیرد و اقدامات این وزارتخانه برای توسعه، خارج از قوانین داخلی است.

مگر ممکن است کار کشور را تعطیل کنیم تا شبکه ملی اطلاعات اجرا شود؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این شبهات پاسخ داد: این حرف درستی نیست؛ مگر ممکن است کار کشور را تعطیل کنیم تا شبکه ملی اطلاعات اجرا شود؟ شبکه ملی اطلاعات به این معناست که شبکه فعلی ICT کشور به طور مداوم باید توسعه یابد و خدمات متعددی در بستر آن ارائه شود؛ هر چه خدمات افزایش یابد، حرکت به سمت داشتن شبکه ملی اطلاعات جامع سریعتر خواهد شد.

واعظی اظهار کرد: برنامه‌ های محکمی برای راه‌ اندازی شبکه ملی اطلاعات در دستور کار است زیرا این امر، تکلیف برنامه پنجم و دولت به وزارت ارتباطات بوده و در روز جهانی ارتباطات (27 اردیبهشت ماه) خواهید دید که شبکه یاد شده نسبت به سال‌ های قبل تا چه میزان با پیشرفت در اجرا مواجه گردیده.

وی افزود: وظیفه وزارت ارتباطات، توسعه زیرساخت‌ های شبکه ملی ارتباطات است، علاوه بر این، سازمان‌ ها و ارگان‌ ها نیز باید خدمات خود را روی این شبکه و فضای مجازی عرضه نمایند. هدف گذاری دستیابی به 80 درصد ترافیک داخلی و 20 درصد ترافیک خارجی، مؤید اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات در وزارت ارتباطات است.

واعظی در پاسخ به اظهارات یک نماینده مجلس مبنی بر رشد کند شبکه ملی اطلاعات، بیان کرد: طبق برنامه‌ های تکلیفی و اهداف ریاست جمهوری، سیاست وزارت ارتباطات توسعه پهنای باند است و این کار را ادامه خواهیم داد. هم‌اکنون توسعه زیرساخت‌ های شبکه ملی ارتباطات به سرعت در حال انجام است، اما برای استفاده از خدمات این شبکه، ضروریست که اپلیکیشن‌ های مختلفی نوشته شوند و روی فضای مجازی قرار گیرند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: زمانی که مردم بتوانند با 80 درصد پهنای باند داخلی نیازمندی‌ های خود را تامین نمایند، این بدان معناست که شبکه ملی اطلاعات به سرعت در حال اجرا شدن است.

او تصریح کرد: در راستای اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات، شبکه قبلی موجود در کشور هم باید برای آینده توسعه یابد و خدمات متنوع امن داخلی روی آن ارائه شود و مردم با استفاده از آن بتوانند تمام نیازمندی‌ های خود را برطرف نمایند.

افزایش تعرفه تلفن ثابت در دولت بررسی می شود

محمود واعظی همچنین درباره پیشنهاد افزایش تعرفه‌ های تلفن ثابت اعلام کرد: تصمیم امسال دولت برای افزایش قیمت در دستگاه های مختلف این است که باید در هیات وزیران هماهنگی انجام شود که مشابه این کار، یکشنبه برای تعرفه پزشکان صورت پذیرفت.

وزیر ارتباطات ادامه داد: طبق سیاست دولت، اگر تعرفه‌ ای افزایش پیدا می‌کند باید به اندازه کافی توجیه داشته باشد و حداکثر افزایش باید متناسب با تورم 15 درصدی انجام پذیرد. پیشنهاد مخابرات نیز با رعایت این اصول بررسی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • SHADOW self
    SHADOW self | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    کلا تنها کسی که از وضعیت اینترنت کشور راضی نبوده و میخواسته یه کاری حداقل کرده باشه رو بهش کارت زرد دادن
    خب کارت زرد بخوره تو سرتون شما ها مگه ایرانی نیستین؟؟؟
    اگه سرعت و کیفیت بهتر شه دقیقا ما چیو از دست میدیم که انقدر اینا میترسن؟؟؟
    ایران=شنا کردن برخلاف جهت آب برای همیشه

  • hassan.chax
    hassan.chax | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    سلام خوبي؟؟؟؟

  • سعید
    سعید | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اول این که دمش گرم بهتر از قبلیا کار میکنه

    دوم این که بعضیا میگن اینترنت( البته اینترانت) ملی خوب نیست باید بگم اشتباه می کنند خیلی هم مفید کلی از نظر سرعت امنیت و هزینه برای کشور خوب

    سوم این که بعضی چرا فکر می کنند افزایش پهنای باند یعنی افزایش سرعت این حرف اشتباه ولی سرعت تا حدودی وابسته به پهنای باند ولی این حرف دلیل نمیشه بگیرم این دوتا یکی

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    ایشون ماشاءالله اینقدر پرکاره،از وقتی اومده،اول اینترنت 1 و 2 مگ نامحدود جمع شد،الآن هم برای همین اینترنت ذغالی مثلا adsl نامحدود مخابرات،سقف دانلود ماهیانه قرار داده شده

    • مـهــــــــدیـــــــ...
      مـهــــــــدیـــــــ... | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

      شما چرا همچی رو باهم قاطی می کنی؟
      تغییر تعرفه های مخابرات که دست این نیست اون عوامل از خدا بی خبر مخابرات اند که این کارا رو می کنن
      اون ها همونایی هستند که سنگ جلوی پای شرکت های خصوصی ارائه دهنده اینترنت می ندازن که توسعه شبکشون روی بستر فیبر نوری و دی اس لم های بیشتر رو بگیرن

  • HO3EIN-1
    HO3EIN-1 | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    بازم حرفای الکی...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی