ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی اپل برای سه ماه اول ۲۰۱۵ منتشر شد؛ آیفون ها همچنان محبوب هستند

پس از گمانه زنی های بسیار، بالاخره آمار رسمی مربوط به فروش محصولات اپل و سود سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ این کمپانی اعلام شد. همانگونه که پیشتر نیز برایتان گفته بودیم، این شرکت در سه ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

پس از گمانه زنی های بسیار، بالاخره آمار رسمی مربوط به فروش محصولات اپل و سود سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ این کمپانی اعلام شد. همانگونه که پیشتر نیز برایتان گفته بودیم، این شرکت در سه ماهه منتهی به ۲۷ دسامبر موفق شده بود رکورد بالاترین سود تاریخ برای یک دوره سه ماهه در یک کمپانی را بشکند. جا به جا نمودن چنین رکوردی، حتی برای خود اپل نیز امری بسیار مشکل خواهد بود و همانگونه که گمانی زنی می شد، این شرکت اگرچه نتوانسته یک بار دیگر به رکورد قبلی خود دست یابد اما، از سودآوری و فروش خوبی برخوردار بوده است.

با تشکری ویژه از آیفون، اپل امروز اعلام نمود که در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۱۵ توانسته به سود ناخالص ۵۸ میلیارد دلار دست یابد که از مقدار، ۱۳.۶ میلیارد دلار سود ویژه بوده که از پیشبینی های تحلیلگران و همچنین سرمایه گذاران بیشتر بوده است. در سه ماهی که به پایان ماه مارس منتهی می شود، شرکت ساکن کوپرتینو موفق به فروش ۶۱.۲ میلیون دستگاه آیفون، ۱۲.۶ میلیون آیپد و ۴.۵ میلیون انواع مک شده؛ حاشیه سود اپل نیز به طور کلی از محصولاتش ۴۰.۸ درصد بوده که بالاتر از پیشبینی های قبلی نظیر ۳۸.۵ و ۳۹.۵ درصد بوده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تیم کوک در میان ارائه این گزارشات عنوان کرد: «بسیار خرسندیم که به اطلاعتان برسانیم با توجه به فروش بالای آیفون، آیپد، مک و درآمدهای بالای اپ استور، حال توانسته ایم به بالاترین سودآوری خود برای دوره سه ماهه منتهی به مارس در تاریخ این کمپانی دست یابیم. حال بیش از هر زمان دیگری می بینیم که کاربران (از سایر پلتفرم ها) به سراغ آیفون می آیند و به واسطه عرضه اپل واچ، انتظار یک دوره مالی سه ماهه عالی دیگر که به ماه ژوئن منتهی می شود را داریم.»

Screen Shot 1394-02-08 at 9.36.51 AM

اپل توانسته در سه ماه اول سال جاری به درآمدی ۵۸ میلیارد دلاری دست یابد که بیش از پیش بینی هاست؛ پیشتر گمانه زنی می شد که این شرکت درآمدی بین ۵۲ الی ۵۵ میلیارد دلار خواهد داشت و در خوشبینانه ترین حالت نیز وال استریت ژورنال خبر از درآمد ۵۶.۰۶ میلیارد دلاری داده بود.

خود اپل حال پیشبینی می کند که برای دوره آینده که در انتهای ماه ژوئن به پایان خواهد رسید، انتظار درآمد ناخالصی ۴۶ الی ۴۸ میلیارد دلاری را دارد که باز هم از پیشبینی های تحلیلگران مبنی بر درآمدی ۴۴ الی ۴۷ میلیارد دلاری بالاتر است.

v-applewatch.0

اگرچه فروش آیفون در سه ماه قبلی باعث تعجب بسیاری گشته اما باز هم به پای فروش سه ماه منتهی به ۲۷ دسامبر سال گذشته نمی رسد؛ در خوشبینانه ترین حالت، محققان موسسه Bernstein Research پیشبینی کرده بودند که این شرکت در نهایت خواهد توانست ۵۹.۶ میلیون دستگاه آیفون به فروش برساند که باز هم آمار موجود، خبر از این موضوع می دهند که اپل قادر بوده همه را با فروش آیفون های عظیم الجثه اش شگفت زده کند. این اسمارت فون ها حالا در کره، سنگاپور و ویتنام فروشی دوبرابر داشته اند و تیم کوک خبر می دهد که در کشورهای نظیر آلمان، ترکیه، کانادا و مکزیک نیز فروش این محصولات رشدی ۸۰ درصدی داشته است.

البته تعجب و شگفتی ها صرفا مخصوص آیفون نبود؛ اپل با ارائه آمار مربوط به فروش آیپد نیز حاضرین را شگفت زده کرد اما در جهت مخالف. این کمپانی موفق شده بود در دوره مالی قبلی و تاریخی اش، ۲۱.۴ میلیون تبلت به فروش برساند اما در این دوره، آمار، خبر از فروش ۱۲.۶ میلیون دستگاه می داد. پیشبینی شده بود که شرکت مورد بحث بتواند در این دوره دست کم ۱۴.۱ میلیون آیپد به فروش برساند.

مدت زمان زیادیست که همه انتظار دارند سقوط این دسته از محصولات را مشاهده کنند اما تیم کوک به شدت تلاش می کند تا این دسته بندی از محصولات را همچنان بفروشد؛ اپل اخیرا تلاش کرده بود تا در ویدیو های تبلیغاتی خود، استفاده های تجاری و تفریحی آیپدش را به اطلاع کاربران رسانده و یادآوری کند.

زمانی که یکی از خبرنگاران در خصوص مقدار نه چندان جالب فروش آیپد از تیم کوک سوال کرد، وی پاسخ داد: «فعلا اوضاع همین است؛ گاهی یک محصول با چالش هایی مواجه شده اما در نقطه ای از زمان بالاخره به تثبیت خواهد رسید. هنوز نمی دانم دقیقا چه زمانی، اما به این مساله اعتقادی راسخ دارم.»

اپل در سال گذشته و در دوره مالی مشابه، توانسته بود ۴.۱ میلیون مک به فروش برساند، این در حالیست که در دوره مالی قبلی اش، به فروش ۵.۵۲ میلیون دستگاه مک دست یافته بود؛ حال در این دوره نیز کمپانی مورد بحث موفق شده تا ۴.۵ میلیون مک را به دست کاربران برساند که با توجه به افول بازار کامپیوترهای شخصی، رقمی قابل قبول محسوب می گردد. همانگونه که اطلاع دارید این دوره سه ماهه در انتهای مارس به پایان رسیده و پیش فروش مک بوک جدید که در ماه آوریل آغاز شده در آن محاسبه نخواهد شد.

در این میان بازار چین توانسته به کمک اپل بیاید، این کمپانی اخیرا تلاش های بسیاری برای داشتن فروش بیشتر در آن کشور داشته و در یکی از اقدامات خود، ۶ فروشگاه جدید در چین ایجاد نموده است. در این دوره اپل توانست از چین درآمدی ۱۶.۸ میلیارد دلاری به دست آورد.

Screen Shot 1394-02-08 at 9.37.14 AM

دوره مالی بعدی، اولین دوره ی سه ماهه ای است که شامل سودآوری از فروش اپل واچ نیز خواهد بود؛ هر چند که روز گذشته نیز در دیجیاتو برایتان نوشیم، انتظار ارائه آمار و ارقام در خصوص تعداد ساعت های فروش رفته را نداشته باشید.

سال گذشته تیم کوک عنوان کرده بود که ۹۰ میلیارد دلار را صرف بازخرید سهام این شرکت خواهد کرد؛ حال اپل خبر می دهد که تا پایان مارس ۲۰۱۷، قصد دارد ۲۰۰ میلیارد دلار برای بازخرید سهامش هزینه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    خداوند به بانیان این شرکت توفیق اعطا فرماید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی