ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حسگر طیف رنگ دوربین G4 چه مزایایی دارد؟

تلفن هوشمند LG G4 همانطور که پیشتر در خبرها آمده بود مجهز به یک حسگر 16 مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز f/1.8 و سیستم بهینه سازی شده تثبیت گر تصویر است اما شاید جدیترین و جالب ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۰:۱۵

تلفن هوشمند LG G4 همانطور که پیشتر در خبرها آمده بود مجهز به یک حسگر 16 مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز f/1.8 و سیستم بهینه سازی شده تثبیت گر تصویر است اما شاید جدیترین و جالب ترین امکان در نظر گرفته شده برای دوربین این محصول «حسگر طیف رنگ» آن باشد.

یک حسگر طیف رنگ دقیقا چه کاری را انجام می دهد و چرا نسبت به سنسورهای معمولی بهتر است؟ کمپانی الجی مزایای این تکنولوژی را همزمان با رونمایی از محصول تازه خود برشمرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

با دیجیاتو همراه باشید.

اولین و قابل توجه ترین قابلیتی که به لطف این حسگر جدید برای دوربین G4 فراهم می گردد، توانایی آن برای عکس گرفتن از رنگ ها با همان تونالیته طبیعی شان است که برای این منطور یک سنسور یاد شده درست در زیر تنها فلاش LED دستگاه در کنار دوربین تعبیه شده است.

کار این حسگر آن است که نور محیط را اندازه بگیرد و هدف از کارگذاری اش هم این است که منبع نور را تشخیص داده و مشخص کند که آیا منبع آن طبیعی است یا مصنوعی و در کل شرایط نوری محیط را بسنجد.

کمپانی الجی مدعی شده که این حسگر می تواند به شیوه ای کاملا هوشمندانه میان اشیاء و نور تمایز ایجاد کند و اطلاع از شرایط نوری با این دقت به G4 امکان می دهد که بهترین نقطه سفید را انتخاب نماید.

اما انتخاب بهترین نقطه سفید برای آنکه عکس ها ظاهری طبیعی داشته باشند بسیار مهم است و دوربین موبایل هایی که هم اکنون در بازار وجود دارند معمولا با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می کنند و عکس هایی که با آنها گرفته می شود ظاهری بی روح و سرد دارند.

گفته می شود که الجی احتمالا از یک حسگر رنگ Hamamatsu S11059-01WT برای تشخیص طول موج های مشخص روی محصول خود بهره گرفته است و این مساله با در نظر داشتن امکانات معرفی شده برای G4 از جمله حساست سنسور طیف رنگ آن به اشعه مادون قرمز قابل قبول به نظر می رسد.

در پایان لازم است یادآور شویم که این حسگر نسبت به پرتو مادون قرمز که دوربین های معمولی از تشخیصش عاجز هستند نیز حساس است. LG در مراسم معرفی این موبایل نشان داد که عکس های گرفته شده از توت فرنگی با استفاده از دوربین این دستگاه در مقایسه با تصاویر گرفته شده از طریق دیگر تلفن های همراه از کیفیت و طراوت رنگ بهتری برخوردارند.

علیرغم همه اینها، تا زمانی که این حسگر و به طور کلی عملکرد دوربین پرچمدار تازه الجی مورد بررسی قرار نگیرد نمی توان در مورد این مساله نظر داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Alireza2000
    Alireza2000 | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    خیلی میترسم که دوربینش از s6 بهتر باشه

  • اَلِــــــــکــــــس
    اَلِــــــــکــــــس | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    مشتاقانه منتظر مقایسه دوربین پرچمدار ال جی با بقیه پرچمداران هستم. دیجیاتو تو رو خدا مقایسه ویدیویی هم پیدا کن و بذار تا ببینیم توی فیلمبرداری چطوره.

  • Young G
    Young G | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    حالا ببینیم تویه تست ها چجوری نشون میده !

  • ایرانی
    ایرانی | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    به نظر من چون دریچه دیافراگمش خیلی بازه ممکنه نور زیاد باعث اسیب بشه این حسگر بیشتر وظیفه اش کنترل مقدار نور ورودی هست تا قبل از فعال شدن دوربین مقدار باز شدن دریچه رو اندازه بگیره و جلوی اسیب دیدی دوربین رو بگیره

    • md4956
      md4956 | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

      نور زیاد باعث اسیب اینجور سنسورها به هیچ وجه نمیشه .. از طرفی، دیافراگم این گوشی و گوشی های دیگه ثابت هست، یعنی بازتر یا بسته تر از ۱.۸ نمیشن

    • مهدی
      مهدی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۴

      داغونمون کِردیا!
      خو برادر نمیدونی نظر نده شأن دیجیاتو رو میبری زیر سوال

مطالب پیشنهادی