ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خالکوبی با رنگ های تیره عملکرد اپل واچ را دچار اختلال می کند

اگر در فکر خرید ساعت هوشمند اپل واچ هستید و دستانی پر از خالکوبی های رنگی دارید شاید بد نباشد در مورد تهیه این محصول تجدید نظر کنید، زیرا بر طبق اظهارات بسیاری از کاربران ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

اگر در فکر خرید ساعت هوشمند اپل واچ هستید و دستانی پر از خالکوبی های رنگی دارید شاید بد نباشد در مورد تهیه این محصول تجدید نظر کنید، زیرا بر طبق اظهارات بسیاری از کاربران در فضای اینترنت، گجت مورد بحث هنگامیکه بر روی مچ دستی خالکوبی شده بسته می شود در بسیاری مواقع به مشکل برخورده و عملکرد صحیحی را ارائه نمی کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کاربران مذکور می افزایند سنسور ضربان قلب توانایی خواندن نبض آنها را نداشته و ساعت نیز نمی توانسته تماس مستقیمش با پوست انسان را تشخیص دهد و از همین رو اپ های گوناگون مرتباً تقاضای دریافت پسورد می کرده اند.

برای اینکه مشخص گردد مسئله ی یاد شده صحت دارد یا خیر وب سایت iMore تصمیم گرفته تا این موضوع را به صورت عملی آزمایش نماید و پس از انجام اینکار اعلام نموده که گزارش های کاربران درست بوده و مشکل پیش تر اشاره شده کاملاً واقعیت دارد.

آنطور که iMore می گوید رنگ های تیره در خالکوبی، همانند مشکی و قرمز سبب می شوند سنسورهای اپل واچ در دریافت داده های لازم به مشکل برخورده و این گجت نتواند تماس با پوست دست را تشخیص دهد. ولی رنگ های روشن تر تنها اندازه گیری ضربان قلب را با مسئله مواجه می کنند و در سایر موارد می توان به شکل معمول از ساعت استفاده کرد.

گجت پوشیدنی کمپانی ساکن کوپرتینو برای به دست آوردن میزان ضربان قلب از LED سبز رنگ کمک گرفته و آن را ظرف یک ثانیه بیش از ۱۰۰ بار خاموش و روشن می کند. نور تولیدی توسط این LED به نوعی جذب خون قرمز رنگ ما می شود و ساعت قادر می گردد مقدار جریان خون و نبض را بدین طریق معین کند (اطلاعات بیشتر در این رابطه را می توانید در این پست مطالعه نمایید).

خالکوبی های موجود بر روی دست و جوهر به کار رفته در آنها بر مقدار نور سبز تابیده و جذب شده اثر می گذارند و آن را کاهش می دهند، بنابراین اپل واچ در جمع آوری اطلاعات لازم به مشکل خورده و عملکرد درستی عرضه نمی کند.

فعلا یکی از راه حل های موجود برای رفع این معضل غیر فعال کردن گزینه ی تشخیص مچ دست (Wrist Detection) به حساب می آید تا هر بار که نمایشگر را نگاه می کنید از شما نقاضای پسورد نگردد، البته ناگفته نماند که در این شرایط سرویس پرداخت اپل موسوم به Apple Pay نیز غیر قابل استفاده خواهد شد.

باید منتظر ماند و دید کمپانی ساکن کوپرتینو راه حلی برای رفع این مشکل پیدا می کند یا برطرف کردنش را به نسل بعدی محصول خود موکول خواهد نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • farid
    farid | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    به به هر روز یه نقطه ضعف نمایان میشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی