ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویژوال استودیو کد به پلتفرم مک و لینوکس می آید

دقایقی پیش در کنفرانس بیلد، مایکروسافت از نسخه جدید Visual Studio پرده برداشت که می توان از آن در مک و لینوکس نیز بهره گرفت. این ابزار حال «ویژوال استودیو کد» نام داشته که اجازه می ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۱:۱۷

دقایقی پیش در کنفرانس بیلد، مایکروسافت از نسخه جدید Visual Studio پرده برداشت که می توان از آن در مک و لینوکس نیز بهره گرفت.

این ابزار حال «ویژوال استودیو کد» نام داشته که اجازه می دهد با زبان برنامه نویسی .NET، در کنار بسیاری از زبان های برنامه نویسی دیگر در پلتفرم های تحت لینوکس کار کنید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Screen-Shot-2015-04-29-at-6.16.58-pm-798x310

مایکروسافت می گوید ویژوال استودیو کد آمده تا خانواده ویژوال استودیو را کامل و کارا تر از هر زمان دیگری نماید و نکته مثبت نیز اینجاست که حال، این نرم افزار سبک بال تر از هر زمان دیگریست.

Screen-Shot-2015-04-29-at-6.25.31-pm

یکی از نکاتی که مایکروسافت امشب تبلیغات سنگینی در خصوصش انجام داد، قابلیت Intellisense است که هنگام کد نویسی، اشتباهات تایپی را پیدا نموده و سرعت پروسه مذکور را افزایش می دهد.

ویژوال استودیو کد از امروز برای همه ی پلتفرم ها به شکل رایگان عرضه گشته و پس از پایان مراسم می توانید آن را از این لینک دانلود نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • shaham
    shaham | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    دوستان عجول نباشید مایکروسافت دات نت رو ارائه نداده این VS Code فقط یه کد ادیتور هست مثل هزاران کد ادیتور دیگه که الان موجود هست انقلاب اساسی زمانی رخ میده که مایکروسافت دات نت رو برای سایر پلتفرمها ارائه بده که من چشمم آب نمیخوره اون کارو بکنه چون اونموقع باید با ویندوزش خداحافظی کنه. البته همه چیز ممکنه فکر کنم مایکروسافت با دیدن رقبایی مثل اندروید پی برده که سود اصلی توی اپلیکیشن هست نه سیستم عامل.به هر حال این نظر من هست باید منتظر موند و دید چه اتفاقی خواهد افتاد. ولی تصور ارائه ی دات نت فریم ورک برای پلتفرم گنو/لینوکس بسیار شیرین و رویایی هست(البته monodevelop همین الان موجود هست ولی این کجا و دات نت کجا!!!!) هر چند که ممکنه جنبه های منفی هم داشته باشه ولی افرادی مثل ریچارد استالمن باهوشتر از این حرفا هستن و قبلا همچین روزایی رو پیشبینی کردن و با ارائه ی چارچوب مستحکمی مثل GPL و کلا مفهوم کپی لفت اجازه‌ی دست درازی همچین شرکتهایی رو به حوزه‌ی مقدس اپن سورس ندادن . امیدوارم که مایکروسافت هم به راه راست هدایت بشه و نقشه ای برای نابودی اپن سورس توی سرش نباشه و برای پیشرفت بشریت دات نت رو برای پلتفرم گنو/لینوکس منتشر کنه.

  • shaham
    shaham | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    دوستان عجول نباشید مایکروسافت دات نت رو ارائه نداده این VS Code فقط یه کد ادیتور هست مثل هزاران کد ادیتور دیگه که الان موجود هست انقلاب اساسی زمانی رخ میده که مایکروسافت دات نت رو برای سایر پلتفرمها ارائه بده که من چشمم آب نمیخوره اون کارو بکنه چون اونموقع باید با ویندوزش خداحافظی کنه. البته همه چیز ممکنه فکر کنم مایکروسافت با دیدن رقبایی مثل اندروید پی برده که سود اصلی توی اپلیکیشن هست نه سیستم عامل.به هر حال این نظر من هست باید منتظر موند و دید چه اتفاقی خواهد افتاد. ولی تصور ارائه ی دات نت فریم ورک برای پلتفرم گنو/لینوکس بسیار شیرین و رویایی هست(البته monodevelop همین الان موجود هست ولی این کجا و دات نت کجا!!!!) هر چند که ممکنه جنبه های منفی هم داشته باشه ولی افرادی مثل ریچارد استالمن باهوشتر از این حرفا هستن و قبلا همچین روزایی رو پیشبینی کردن و با ارائه ی چارچوب مستحکمی مثل GPL و کلا مفهوم کپی لفت اجازه‌ی دست درازی همچین شرکتهایی رو به حوضه‌ی مقدس اپن سورس ندادن . امیدوارم که مایکروسافت هم به راه راست هدایت بشه و نقشه ای برای نابودی اپن سورس توی سرش نباشه و برای پیشرفت بشریت دات نت رو برای پلتفرم گنو/لینوکس منتشر کنه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی