ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی توییتر اعلام شد: درآمد کمتر از انتظار و عبور از مرز ۳۰۰ میلیون کاربر فعال

در حالی که توییتر در نظر داشت گزارش مالی جدید خود را طی روزهای آینده منتشر نماید، دیروز ناگهان آمار و ارقام این گزارش در اینترنت منتشر گشت. گویا مجموعه ای به نام Selerity توانسته ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۱:۱۵

در حالی که توییتر در نظر داشت گزارش مالی جدید خود را طی روزهای آینده منتشر نماید، دیروز ناگهان آمار و ارقام این گزارش در اینترنت منتشر گشت.

گویا مجموعه ای به نام Selerity توانسته به این گزارش در وبسایت سهامداران توییتر دست پیدا کند و زودتر از موعد نسبت به انتشار آن اقدام نماید. این موضوع یک بعد از ظهر سیاه را برای توییتر رقم زد و واکنش منفی بازار بورس را با خود به همراه آورد.

توییتری ها که با کاهش ۱۸ درصدی ارزش سهامشان مواجه شده بودند، تصمیم گرفتند به صورت موقتی معامله سهام را متوقف کنند و به صورت رسمی گزارش وضعیت مالی خود را منتشر نمایند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا شرایط مالی توییتر در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ را مورد بررسی قرار دهیم.

گزارش منتشر شده نشان می دهد که توییتر در زمینه درآمدزایی با مشکلات بسیاری مواجه است. این شرکت در سه ماهه گذشته توانسته درآمدی ۴۳۶ میلیون دلاری داشته باشد؛ کارشناسان پیش از این پیش بینی می کردند که این شبکه اجتماعی بتواند در این بازه زمانی به درآمد ۴۵۶ میلیون دلاری دست پیدا کند.

مدیران توییتر یکی از دلایل کسب درآمد کمتر از انتظار را خرید شرکت TellApart می دانند. TellApart یک شرکت فعال در زمینه تبلیغات هدفمند اینترنتی است که پیوستنش به توییتر می تواند راه های درآمدزایی جدیدی را برای این مجموعه، خلق نماید. جالب است بدانید که مدیرعامل توییتر، یکی از سرمایه گذاران اولیه شرکت TellApart بوده است.

توییتر در سه ماهه گذشته ۱۶۲ میلیون دلار ضرر داده است که این رقم در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، ۳۰ میلیون دلار بیشتر شده است.

اعداد و ارقام ذکر شده در بالا، در نهایت منجر به این شده است تا توییتر انتظارات خود برای فصل آینده را نیز پایین بیاورد. در حالی که پیش از بلومبرگ پیش بینی کرده بود که توییتر می تواند در سه ماهه دوم ۲۰۱۵، به درآمد ۵۳۸ میلیون دلاری دست پیدا کند، مدیران این مجموعه هم اکنون اعلام کرده اند که برای فصل بعدی انتظار درآمدی بین ۴۷۰ تا ۴۸۵ میلیون دلار را دارند.

Screen Shot 2015-04-29 at 11.12.42 AM-w600

نیمه پر لیوان برای توییتر، تعداد کاربران فعال آن است. این شبکه اجتماعی برای اولین بار در طول فعالیت خود توانسته تا از مرز ۳۰۰ میلیون کاربر فعال گذر کند. این عدد در مقایسه با سال گذشته بالغ بر ۱۸ درصد افزایش داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    خداییش من یکی بعد از اینکه تو توییتر اکانت ساختم دیگه فیسبوک نرفتم ، فقط گزارش مالی لو نرفته بود که اونم شد

  • محسن
    محسن | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    به نظر من بین شبکه های اجتماعی بین فارسی زبانان توییتر و اینستاگرام دارای کاربرای خاص تری هست

    که بنظرم بخاطر ذات شبکه اجتماعی مخصوصا توییتر با محدودیت های خاصش که از ابتدا بسیاری از نویسننده های وبلاگ مینمالیست به خودش جذب کرد که به الگو نگارشی کاربرای آینده تبدیل شد

    این مقایسه کنیید با فیس بوک ( فارسی ) که کاربرای یاهو 360 جذب کرد( البته در فارسی زبانان ) که هنوزم این جو وجود دارد

  • كيومرث شيدى(ورژن امينم ٢!)
    كيومرث شيدى(ورژن امينم ٢!) | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    رشد خوبى داشته كاربراش بيشتر از ١٨ درصد!افرين توييتر!

مطالب پیشنهادی