ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ذن فون های آینده ایسوس به چیپست اسنپدراگون ۶۱۵ مجهز خواهند شد

یکی از کنجکاوی های موجود در مورد کمپانی ایسوس به این باز می گردد که آیا این شرکت تمایلی به استفاده از سیستم-روی-چیپ های کوالکام در خط تولید موفق سری تلفن های هوشمند ZenFone خود ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

یکی از کنجکاوی های موجود در مورد کمپانی ایسوس به این باز می گردد که آیا این شرکت تمایلی به استفاده از سیستم-روی-چیپ های کوالکام در خط تولید موفق سری تلفن های هوشمند ZenFone خود دارد یا خیر.

امروز در همین راستا جری شن، مدیر اجرایی کمپانی تایوانی مورد بحث، در مصاحبه ای با وب سایت تکنولوژیک یوگاتک اعلام کرده که شرکت متبوعش در ادامه ی مسیر کسب و کار خود قصد دارد ذن فون هایی مجهز به چیپست اسنپدراگون ۶۱۵ را تولید و به بازار عرضه نماید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اسنپدراگون ۶۱۵ همانند محبوب ترین و قدرتمند ترین چیپست تولیدی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۱۰ از معماری و تکنولوژی big.LITTLE بهره می برد با این تفاوت که در این سیستم-روی-چیپ یک هسته ی Cortex-A57 با سرعت کلاک ۱.۷ گیگاهرتز چهار هسته ی یک گیگاهرتزی Cortex-A53 را همراهی می کند.

ناگفته نماند که در چیپست مورد اشاره پردازنده ی گرافیکی آدرنو ۴۰۵ و پشتیبانی از مورادی همچون شارژ سریع ۱.۰ و ۲.۰، دوربین ۲۱ مگاپیکسلی و مودم های سری ۴ LTE نیز گنجانده شده است؛ اسنپدراگون ۶۱۵ در برخی موارد برتری هایی نیز نسبت به اسنپدراگون ۸۱۰ دارد و ضمناً نباید از یاد برد که تا کنون صبحتی از مشکل داغ شدن بیش از حد در رابطه با این مدل وجود نداشته.

کمی قبل و طی سال جاری ایسوس سری جدید ذن فون ۲ خود را معرفی نمود و در تمامی این تلفن های هوشمند پردازنده های ۶۴ بیتی اتم کمپانی اینتل به کار بسته شده بودند.

بالاترین مدل ذن فون ۲ از نمایشگری ۵.۵ اینچی (با رزولوشن ۱۰۸۰P) و پردازنده ی اتم Z3580 (با سرعت کلاک ۲.۳ گیگاهرتز) بهره می برد و به ۴ گیگابایت حافظه ی رم، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اصلی و ۱۶ یا ۶۴ گیگابایت حافظه ی داخلی (قابل افزایش از طریق درگاه MicroSD) مجهز شده است.

در مورد مشخصه های مدل پایین تر نیز می توان به پردازنده اتم Z3560 (با سرعت کلاک ۱.۸ گیگاهرتز) و حافظه رم ۲ گیگابایتی اشاره کرد و در سایر موارد دو تلفن هوشمند مذکور تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

اکنون باید منتظر ماند و دید طبق اظهارات جری شن ذن فون مجهز به اسنپدراگون ۶۱۵ چه زمانی به بازار خواهد آمد و عملکرد آن بر روی محصولی دارای اندروید ۵.۰ آب نبات چوبی در قیاس با مدل های مشابه بهره مند از پردازنده اینتل چگونه خواهد بود.

مدیر اجرایی ایسوس همچین به این نکته نیز اشاره کرد که آنها قصد دارند تا در نامگذاری تلفن های هوشمند خود از شیوه ای مشابه اپل پیروی نمایند که بر اساس این گفته گمان می رود پرچمدار بعدی برند تایوانی احتمالاً ZenFone 3 نامگذاری خواهد شد.

علاوه بر همه این موارد شن افزود، شرکتش تلاش دارد تا هر سال یک محصول فوق العاده یا در اصل یک پرچمدار جدید معرفی کند و در طول سال نیز مجدداً نسخه هایی ارتقا یافته از بهترین موبایل خود را به بازار ارائه خواهند نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • pishva
    pishva | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    ایسوس میخواد خودکشی کنه!؟پردازندخ اینتل که تو زنفون ۲ مدل 64 گیگش استفاده کرده یه غوله!چرا میخواد پس رفت کنه،من که منتظر سونی هستم ببینم چی میخواد استفاده کنه،امیدوارم که اسنپ810 استفاده نکنه....

    • Sohfalp560
      Sohfalp560 | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

      معماری آرم رو کم نگیر! شاید اینتل به مراتب نسبت به اسنپدراگون 810 قوی‌ٰتر باشه ولی همه چیز این نیست. مصرف باتری، قیمت کمتر و همینطور گرافیک آدرنو جزو مزیتهاش نسبت به اینتل اتم هستش.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی