ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اختلال در کارکرد برخی از موتورهای Taptic و کاهش سرعت تولید ساعت اپل

taptic engine یکی از بخش های اصلی ساعت اپل است که توسط دو تامین کننده چینی و ژاپنی تولید می شود. اکنون گزارش هایی مبنی بر معیوب بودن موتورهای تپتیک که از سوی سازنده چینی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

taptic engine یکی از بخش های اصلی ساعت اپل است که توسط دو تامین کننده چینی و ژاپنی تولید می شود. اکنون گزارش هایی مبنی بر معیوب بودن موتورهای تپتیک که از سوی سازنده چینی به گوش می رسد، سرعت عرضه اپل واچ را به خریداران با کاهش مواجه نموده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

موتور تپتیک چیست و چه کاربردی در ساعت اپل دارد؟ به شکل ساده، اپل این موتور که شباهت بسیاری به همان «ویبره» موبایل دارد را در ساعت هوشمند خود گنجانده تا یادآور و نوتیفیکیشن ها را با بازخورد لمسی بسیار ملایمی، به کاربر اطلاع دهد.

افراد زیادی از نوع کارکرد ویبره در موبایل ها احساس خوبی ندارند و این موضوع به آن دلیل روی می دهد که شدت لرزش، بیش از اندازه بالاست. ساعت اپل اما به واسطه موتور تپتیک ساعت، بدون ایجاد حالتی آزار دهنده و به شکلی بسیار ملایم، مچ دست کاربران را می لرزاند.

تولید انبوه اپل واچ در ماه فوریه آغاز شد و موتور مورد بحث نیز توسط دو سازنده، تا اندکی پیش در حال تولید شدن بوده است. اول کمپانی AAC Technologies Holdings که هویتی چینی داشته و کارخانه اش نیز در شهر شنژن واقع گشته. تولید کننده دوم نیز شرکت ژاپنی Nidec است. اکنون مشخص گردیده که تپتیک های تولید شده توسط کمپانی چینی، پس از مدتی استفاده از ساعت اپل و در مرور زمان، از کار افتاده و بی استفاده می شوند.

BT-AB536_apple__M_20150429192534

آنطور که منابع آگاه خبر می دهند، اپل حالا تولید همه موتورهای تپتیک را به شرکت ژاپنی سپرده اما نکته اینجاست که این شرکت نیز برای تامین این حجم از قطعات با سرعت درخواستی اپل، با مشکلاتی رو به روست.

آنطور که خبر رسیده، اپل تصمیم ندارد برای ساعت هایی که تا کنون فروش رفته اند فراخوانی بدهد زیرا به طور کلی هنوز این موضوع به اثبات نرسیده که تمام تپتیک های تولید شده توسط کمپانی چینی مشکل دار بوده اند.

موتور مورد بحث جدا از آگاه کردن کاربر از برخی اعلان ها، نقش دریافت کننده ضربان قلب سایر کاربران را نیز بازی می کند. اپل اخیرا به اسمبل کنندگان ساعت خود گفته که سرعت تولید را پایین بیاورند و همین موضوع نیز باعث تعجب آنها گشته زیرا شرکت مورد بحث در روزهای قبلی خبر داده بود که میزان سفارشات بسیار بالاست و موجودی فعلی، جوابگو نخواهد بود.

اپل می گوید: «تیم ما با تمام تلاش در حال تولید اپل واچ بوده تا پاسخگوی سفارش های ثبت شده باشد. می دانیم که با این حال برخی از مشتریان باید مدت زمان بیشتری را برای دریافت ساعت در انتظار باشند و پیشاپیش از صبر و شکیبایی آنها قدردانی می کنیم.»

گفته می شود به طور کلی این شرکت تلاش می کند تا یک اسمبل کننده جدید را نیز به تیم سازندگان ساعت اضافه کند. حتی خبرهایی رسیده که کمپانی فاکسکان، بزرگترین تولید کننده آیفون، به تازگی در حال انجام آزمایش هایی برای تولید ساعت اپل است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • علی فخیمی
    علی فخیمی | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    سلام دوستان گلم، توی دنیای مجازی، زبانتان آزادتر است درست ولی ادب همیشه جایگاه خودش رو داره.
    در مورد مطالب گفته شده، افراط گرایی به قدری بود که باعث تعجبه.
    باید بگم که من از طرفدارهای اپل هستم، اما افراط رو با استفاده اشتباه نگریم. خیلی از ماها امکاناتی رو از اپل بدست میاریم که از جای دیگری امکان پذیر نیست، گاهی محدودیت هایی رو از اپل می بینیم که همیشه باعث تعجبه.
    اما هیچ وقت فراموش نکنیم که تمامی محصولات دیجیتال ابزارهایی هستند برای راحتی استفاده.
    معمولا افرادی که وارد اکونومی اپل می شن، به دلیل امکانات فراوان ارتباطی ما، بین محصولات اپل، دارای حالت افراط گرایی می شن و کسانی هم که این دنیا را امتحان نکرده اند، از این همه طرفداری تعجب می کنند.
    لطفا نوع برخورد با هم رو اصلاح کنیم.
    اپل قطعا مشکلات زیادی داره، شرکت های دیگه هم دارن، اما به نظر میرسه، این مشکلات درصد کمتری دارن، دلیل مطرح شدن این اشکالات هم بالا بودن انتظارات از این شرکت هست، هر اشکالی در هر شرکت دیگری که باشه، میگن به اندازه پولش خوبه، یا چینی شدن دیگه و با صحبت هایی از این قبیل توجیه می شوند، اما در مورد اپل سختگیری بیشتر است و صد البته به خاطر پولی که پرداخت می شه باید باشه.
    بهتره بگم که من در حدود ۱۵ سال هست که برنامه نویسی می کنم و انواع سنسورها و سخت افزارهای بکار رفته در دیوایس های مختلف رو به خوبی می شناسم. اپل از دیگران حساس تر است اما اشتباه جزئی از پیشرفته شدنه.

    موفق و همیشه پیروز باشید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی