ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مرورگر اج حتی در نسخه RTM ویندوز ۱۰ قابلیت بهره گیری از افزونه ها را نخواهد داشت

روز گذشته کمپانی مایکروسافت در جریان مراسم آغازین کنفرانس بیلد ۲۰۱۵ خود به صورت مفصل در مورد مرورگری که با اسم رمز پروژه اسپارتان شناخته می شود توضیحاتی را بیان داشت و ذکر کرد نسخه نهایی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

روز گذشته کمپانی مایکروسافت در جریان مراسم آغازین کنفرانس بیلد ۲۰۱۵ خود به صورت مفصل در مورد مرورگری که با اسم رمز پروژه اسپارتان شناخته می شود توضیحاتی را بیان داشت و ذکر کرد نسخه نهایی نرم افزار مورد بحث قرار است تابستان سال جاری و به همراه ویندوز ۱۰ در اختیار کاربران قرار گیرد.

طی همین مراسم عاقبت نام پروژه ی اسپارتان نیز مشخص گشت و از این پس آن را "اج" خطاب خواهیم کرد. ضمناً مرورگر جدید از آخرین استانداردهای وب و افزونه ها نیز پشتیبانی به عمل می آورد؛ خبری که در زمان اعلامش سبب گشت بسیاری از حضار به وجد بیایند ولی اکنون معلوم گشته که قابلیت مذکور بلافاصله آماده ی استفاده نخواهد بود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در همین راستا وب سایت ویندوز سنترال ذکر نموده که امکان استفاده از افزونه ها بلافاصله در اولین نسخه های اج و یا حتی در نسخه ی RTM ویندوز ۱۰ نیز در دسترس نخواهد بود. مایکروسافت تلاش دارد اج را از طریق طرح اینسایدر خود در اختیار کاربرانش قرار داده و قابلیت های جدید را از این طریق بررسی نماید و در نهایت وقتی از عملکرد یک امکان تازه اطمینان حاصل شد به روز رسانی های مرتبط توسط استور این کمپانی به دست عموم خواهد رسید.

با این تفاسیر اج مرتباً و حتی پس از ارائه ی نسخه ی RTM نسل آتی ویندوز نیز شاهد اضافه شدن قابلیت هایی جدید و بهینه خواهد بود تا بهترین سطح کارایی و امکانات را عرضه نماید.

افزونه ها عملاً یکی از مواردی بودند که سبب شدند اینترنت اکسپلورر در نبرد مرورگرها چندان موفق نباشد، ظاهراً غول نرم افزاری ساکن ردموند هم به خوبی این نکته را درک کرده و حالا تلاش دارد بهره گیری از تعداد زیادی افزونه را برای مرورگر تازه خود میسر نماید.

بدین منظور مایکروسافت شب گذشته اعلام کرد توسعه دهندگان قادر خواهند بود با انجام تغییراتی مختصر در کدهای افزونه هایی که قبلاً برای کروم یا فایرفاکس توسعه داده اند، آنها را قابل بهره گیری در اج نمایند.

اهالی ردموند نهایت تلاش خود را کرده اند تا روند یاد شده به شدت ساده باشد و ضمناً تلاش دارند نشان دهند که نسبت به مرورگر اج کاملاً متعهد هستند و آن را در آینده به حال خود رها نخواهند نمود، تا از این طریق توسعه دهندگان نیز دلگرم شده و با این مرورگر همراه گردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • صادق
    صادق | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    تا وقتی که این تیم روی توسعه ویندوز فون و ویندوز کار میکنن مایکرو هیچ حرفی برای گفتن نداره در مقابل اندروید و ای او اس
    خیلی راحت اپل ، گوگل و موزیلا میتونن توی این روند اختلال ایجاد کنن با یکمی تغییرات توی SDK هاشون

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    در ضمن اگر یه مقدار سواد علمی داشتی می دونستی توسعه دهندگان اگه بخوان نرم افزار های اندرویید و ios رو پورت کنن مخالف با بلک بری حتمن باید نرم افزار رو تغییر بدن با شرایط ویندوز فون / در ضمن اینکه همیشه با دست پر می یاد کنفرانس رو انجام می ده و همه طرفداراش خوشحال و راضین عیب محسوب نمی شه استاد

  • محسن
    محسن | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    من دارم كنفرانس ميبينم ادغام كورتانا با اج و ... فراتر از تصور
    پيشنهاد ميكنم شديد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی