ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی سال ۲۰۱۴ سونی و حال و روز نه چندان مساعد بخش موبایل

سونی اقدام به انتشار گزارش مالی خود در سال ۲۰۱۴ نموده و در کنار آن برآیندش از آینده پیش رو را نیز عنوان کرده و بر طبق اعداد و ارقام موجود در این گزارش به نظر می ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۳:۴۴

سونی اقدام به انتشار گزارش مالی خود در سال ۲۰۱۴ نموده و در کنار آن برآیندش از آینده پیش رو را نیز عنوان کرده و بر طبق اعداد و ارقام موجود در این گزارش به نظر می آید ادامه ی روند کنونی و دنبال نمودن توسعه و تولید محصولاتی که بازدهی چندانی ندارند شاید تصمیم مناسبی نباشد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

غول تکنولوژی ژاپنی طی سال مالی که در ۳۱ مارس ۲۰۱۵ خاتمه یافته، توانسته با درآمدی معادل ۸.۲۲ تریلیون ین ژاپن (۶۸.۵ میلیارد دلار) سود عملیاتی برابر با ۶۸.۵ میلیارد ین (۵۷۱ میلیون دلار) را به دست آورد و به دلیل تجدید نظر در زیرساخت ها و ایجاد تحولات در این زمینه، متحمل زیانی ۱۲۶ میلیارد ینی (۱.۰۶ میلیارد دلاری) گشته است.

کمپانی مورد بحث پیش بینی کرده که درآمدش طی سال آتی دچار افولی ۳.۸ درصدی خواهد شد و انتظار دارد سود عملیاتی برابر ۳۲۰ میلیارد ین در کنار سود خالصی معادل ۱۴۰ میلیارد ین داشته باشد.

اما بد نیست نگاهی داشته باشیم به راه هایی که سونی از آنها پول در می آورد. سونی انتظار دارد بخش دیوایس هایش که سنسورهای پرطرفدار مرتبط به ابزارهای عکاسی را نیز تولید می کند با افزایش درآمدی ۱۶.۵ درصدی مواجه گشته و سود عملیاتی اش نیز ۳۶ درصد رشد نماید. همچنین پیش بینی گشته که کسب و کار تولید فیلم های سینمایی هم در سال آتی سودآوری و درآمد بهتری را ارائه نماید.

در مورد بخش بازی نیز بر حسب افول روزگار پلی استیشن ۳ و رشد طرفداران پلی استیشن ۴، انتظار تحول چندانی نمی رود و اوضاع کماکان همانند سال گذشته باقی خواهد ماند.

اما شاید سیاه ترین قسمت داستان گزارش مالی سونی در سال ۲۰۱۴ بازگردد به کسب و کار تلفن های هوشمندش که زیان عملیاتی معادل ۲۱۷.۶ میلیارد ین را رقم زده است. ۱۷۶ میلیارد ین (۱.۴۷ میلیارد دلار) از مقدار یاد شده باز می گردد به عدم موفقیت و کاهش ارزش سهام بخش تلفن های هوشمند و تبلت های این شرکت و همچنین هزینه های لازم برای بازنگری های سازمانی، پس از فروش بخش تولید کامپیوترهای شخصی موسوم به VAIO.

در حالیکه اوضاع نباید طی سال آینده بدتر شود، بخش موبایل تنها قسمتی مهمی است که سونی برای آن طی روزهای پیش رو مجدداً برآیند ضرر و زیان جدی نموده، این بخش با کاهش ۷.۱ درصدی درآمد مواجه خواهد گشت و زیان عملیاتی برابر با ۳۹ میلیارد ین را تجربه خواهد کرد.

ژاپنی ها در مورد دوربین ها و ابزارهای سرگرمی خانگی خود و همچنین سیستم های صوتی شان نیز پیش بینی کاهش درآمد و سود را داشته اند، اما اوضاع در مورد این محصولات چندان نامطلوب نبوده و دوربین های آلفا و RX به همراه کسب و کار سنسورهای تصویربرداری روند خوبی را در مقابل خود دارند و هنوز در بازار محبوب هستند. خط تولید هایی مانند واکمن و همچنین تلویزیون های براویا نیز بخشی از اعتبار برند سونی محسوب می گردند و کمپانی مذکور آنها را با جدیت حفظ خواهد کرد.

ظاهرا تنها قسمتی که تمرکز سونی را بهم زده کسب و کار ابزارهای موبایلی اش است و به نظر نمی آید بخش مورد بحث به این زودی ها قصد سود دهی داشته باشد، اینکه غول تکنولوژی ژاپنی بازهم کسب و کار یاد شده را حفظ می کند و یا آن را نیز همانند VAIO کنار می گذارد، پرسشی است که زمان به آن پاسخ خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • mohammad_gomrehi
    mohammad_gomrehi | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    نمیشه این مدیر سونی رو بزارن بجای مدیر اپل
    شرط میبندم طی چند روز به سوددهی بالایی میرسه:)

  • Mr reza
    Mr reza | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    به هر حال سونی گفته تا پایان سال سود خالص 2.5 میلیاردی براش میمونه. یعنی این ضرر 1 میلیاردی از قبل هم توش حل میشه و ایشالا سونی با سود خالص 2.5 میلیارد دلاری به آرامش قبلی خودش دست پیدا میکنه.

  • SONY means CREATIVE
    SONY means CREATIVE | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    خدا کنه نابود شه
    متقلبه سونی
    یه گوشی z2خریدم مثلا ضد آب
    10 ثانیه بیشتر تو آب نبود آب از تمام جاش زد بیرون....
    واقعا که
    ان شالله غرق بشی سونی

    • Moazez
      Moazez | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

      آره توکه راست میگی. انقدر دروغگویی که حد ندار. گوشی اگه ضدآب هم نباشه 50 ثانیه در آب میمونه هیچیشم نمیشه،اونوقت تو تو10 ثانیه خرابش کردی؟!!! فکر کنم تو اسید انداختی گوشیو. کنتور نداره که ببند همین جوری.

      • SONY means CREATIVE
        SONY means CREATIVE | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

        SONY means CREATIVE
        میفهمی معنیش چیه؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی