ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بی ثبات ترین نسخه کروم در اختیار کاربران عادی اندروید قرار می گیرد

گوگل حال به کاربران موبایل اجازه می دهد تا به جدیدترین، پیشرفته ترین و البته خام و خطرناک ترین نسخه کروم بر روی پلتفرم محبوب خود به نام اندروید، از طریق Dev channel و Play Store دسترسی داشته باشند. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۶:۰۰

گوگل حال به کاربران موبایل اجازه می دهد تا به جدیدترین، پیشرفته ترین و البته خام و خطرناک ترین نسخه کروم بر روی پلتفرم محبوب خود به نام اندروید، از طریق Dev channel و Play Store دسترسی داشته باشند.

چنین حرکتی از سوی گوگل به کاربران با تجربه و همچنین توسعه دهندگان اجازه می دهد تا آخرین امکانات و قابلیت های مرورگر محبوب کروم را قبل از دیگران، مورد بررسی قرار دهند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گفته می شود بهتر از کاربران عادی از این نسخه به هیچ عنوان استفاده نکنند؛ استفاده یک کاربر بی تجربه از چنین نسخه ای، همانند آن خواهد بود که شخصی که استعداد رانندگی جالبی ندارد، سوار بر یک خودروی فوق سریع شود که هنوز سازنده، ترمزهایش را نیز به شکل کامل بهینه نکرده است.

نکته جالب اینکه Dev channel از مدت ها قبل برای پلتفرم های ویندوز، مک، لینوکس و ChromeOS در دسترس بوده اما برای اولین بار است که این کانال در اختیار کاربران اندروید نیز گذاشته می شود.

گوگل همواره چند نسخه (یا کانال) را به شکل همزمان مدیریت کرده و توسعه آنها را به جلو می راند. اول از همه نسخه باثبات و پایدار است که همه کاربران از آن بهره می جویند، سپس نسخه های بتا از راه می رسند که قابلیت هایی بیشتر از نسخه های عمومی داشته و از پایداری نسبی نیز بهره می برند. بعد از آن اما نوبت به نسخه های Dev می رسد که در زمینه پایداری یک قدم از نسخه های بتا عقب تر بوده و در هفته، یک الی دو بار نیز بروز رسانی می گردند؛ همانگونه که از نام آن نیز پیداست، چنین نسخه هایی معمولا فقظ برای توسعه دهندگان عرضه می گردند. در نهایت نیز نوبت به نسخه های Canary رسیده که از سری Dev نیز امنیت کمتری داشته و به هیچ عنوان نسخه هایی با ثبات به شمار نمی روند.

ارائه همه این سرویس ها برای کاربرانی که اندکی شجاع تر از سایرین هستند، به گوگل کمک می کند تا به شکلی سریع تر بتواند در صدد رفع ایراد و مشکلات نسخه های در دست توسعه، پیش از عرضه عمومیشان برآید؛ اگر شما نیز علاقه ای به امتحان کردن نسخه جدید Dev برای مرورگر کروم دارید در موبایل اندرویدی خود دارید، برایتان آرزوی موفقیت می کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • A"hmadrez"A
    A"hmadrez"A | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    به طور كلي به نظر من نبايد نسخه هاي آزمايشي از هرچيزيو امتحان كرد به خصوص سيستم عامل ها و برنامه هاي كاربردي

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی