ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن هوشمند Vivo X5Pro مجهز به اسکنر چشمی و توانایی تهیه تصاویر سلفی ۳۲ مگاپیکسلی خواهد بود

در طول سال ها و خصوصاً ماه های اخیر به دفعات شایعاتی را شنیده ام که طی آنها گفته شده به زودی اپل و یا سامسونگ در پرچمدارن شان به سراغ بهره گیری از تکنولوژی اسکنرهای ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

در طول سال ها و خصوصاً ماه های اخیر به دفعات شایعاتی را شنیده ام که طی آنها گفته شده به زودی اپل و یا سامسونگ در پرچمدارن شان به سراغ بهره گیری از تکنولوژی اسکنرهای چشمی خواهند رفت، که البته تا به امروز هیچ یک از این شایعات رنگ و بوی واقعیت به خود نگرفته اند.

اما حالا کمپانی Vivo در پوستر محصول جدیدش یعنی تلفن هوشمند Vivo X5Pro اشاره یی به همین موضوع داشته و به نظر می رسد موبایل یاد شده از تکنولوژی مورد بحث بهره خواهد برد. شرکت چینی در پوستر مذکور به نوعی نشان داده که چطور اسکنر، الگوی رگ های چشمی را مورد بررسی قرار داده و سپس به کاربر اجازه ی دسترسی می دهد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ناگفته نماند که به باور بسیاری از کارشناسان و همچنین کاربران اسکنرهای چشمی به مراتب ایمن تر از اسکنرهای اثر انگشت محسوب شده و قادرند به شکل بهتری از اطلاعات موجود بر روی تلفن هوشمند حفاظت به عمل آورند.

چند روز پیش نیز شایعات دیگری در مورد Vivo X5Pro به بیرون درز یافت که حکایت از توانایی این اسمارت فون در تهیه تصاویر سلفی ۳۲ مگاپیکسلی داشتند؛ البته منابع خبری به کار گیری سنسوری با این کیفیت آنهم در دوربین جلویی را امری کاملاً بعید می دانند و حدس می زنند که موبایل مذکور دوربینی ۸ الی ۱۳ مگاپیکسلی داشته و سپس با تهیه چند تصویر پیوسته و پشت هم و انجام پردازش های نرم افزاری عکسی با کیفیت بالا (۳۲ مگاپیکسلی) را تولید می نماید.

از سایر مشخصه های موبایل فوق الذکر نیز می توان به وجود پانل های شیشه ای 2.5D در پشت و جلوی آن و همچنین فریم فلزی اشاره کرد. تا کنون گمان می رود Vivo X5Pro به چیپست اسنپدراگون ۶۱۵ مجهز خواهد بود و در آن درگاه USB-C‌ نیز گنجانده شده است.

مشخصه های مذکور برای موبایلی که به نوعی میان رده محسوب می شود تا حد زیادی مطلوب هستند، هر چند که تا کنون سخنی در مورد زمان معرفی و عرضه اش به میان نیامده و بعید است که در خارج از چین نیز تهیه آن برای کاربران امکان پذیر باشد.

Teaser-hints-that-the-X5Pro-will-use-a-retina-scanner-for-security

Vivo-shows-how-the-front-camera-on-the-X5Pro-will-stitch-together-32MP-images

vizio-x5-pro-1 (1)

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Hamidrezanx
    Hamidrezanx | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    بی صبرانه منتظر سری جدید Xplay این کمپانی هستم، Xplay 3s این کمپانی رو روزهای اول ورود به بازار گرفتم واقعا چیز عجیبی هست فقط باهاش کار کنید لذت می‌برید. یه Note3 هم داشتم که دیگه اونو گذاشتم کنار البته از قلم نوت نمیشه گذشت! صداش رو با m8 مقایسه کنید بلندی و وضوح رو احساس می‌کنید هم بلندتر هم وضوح بیشتری داره هم دالبیِ هم بیس قوی‌تری داره نسبت به m8. در کل عالی هست...
    بعضی کمپانی های چینی مثل اپل دارن عمل می‌کنند هر قطعه‌ای رو از یه کمپانی سفارش میدن فقط جای فاکسکان چین توی کمپانی خودشون سر هم می‌‌کنند...البته بعضیاشون...

  • بهداد
    بهداد | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    خدا به چشم کاربرای این دستگاه رحم کنه ....

  • AliReZa
    AliReZa | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    سلام
    دوستان VIVO یکی از شرکت های بزرگ و قدیمیه چین هست که همیشه گوشی های با کیفت و گرونی تولید میکنه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی