ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

رگ های خونی مصنوعی می تواند سبب رشد دوباره رگ های طبیعی شود

رگ های خونی مسدود شده توسط ترکیبات متعدد محلول در خون که به مرور زمان روی یکدیگر انباشته می شوند، ممکن است خطرات بسیاری برای انسان در پی داشته باشد. معمولا برای درمان این بیماران، ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

رگ های خونی مسدود شده توسط ترکیبات متعدد محلول در خون که به مرور زمان روی یکدیگر انباشته می شوند، ممکن است خطرات بسیاری برای انسان در پی داشته باشد. معمولا برای درمان این بیماران، دو راه بیشتر وجود ندارد، آنژیوپلاستی و یا برداشتن یک رگ از قسمت دیگر بدن و قرار دادن آن در قسمت مورد نظر.

محققین در کشور اتریش فکر می کنند که راه حلی بهتر یافته اند و می خواهند رگ های مصنوعی را وارد بدن کنند. نکته اینجاست که پلیمر استفاده شده در رگ های مصنوعی به گونه ای است که بدن را به رشد طبیعی و دوباره رگ های خونی تشویق می کند. وقتی دانشمندان این ترفند را روی موش های آزمایشگاهی آزمودند، حدودا 6 ماه این فرآیند به طول انجامید.

تیم محققین دانشگاه های تکنولوژی و پزشکی وین، ماده ای به نام TPU (ترموپلاستیک پلی اورتانز) را در میدان الکتریکی قرار دادند تا ساختار رگ مانند را بسازند. از آنجایی که این ساختار منفذ دار است، سلول های بسیار ریز خونی قادر به گذر کردن از آن هستند که سبب رشد دوباره رگ می شود.

پس از آن، فقط بحث زمان مطرح است، اینکه چقدر طول بکشد بدن دوباره بتواند برای خود جایگزین بیولوژیکی بسازد. طبیعتا، هنوز تحقیقات بیشتری باید انجام شود اما تیم محققین باور دارند شیوه جدیدی که توسعه داده اند روزی می تواند به صورت گسترده در پزشکی کاربرد داشته باشد. نمونه ای از رگ های مصنوعی را که در بدن قرار گرفته اند در این عکس می توانید مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اگر بشه واقعا عالیه چون آنژو بعد از مدتی دوباره بی اثر میشه و رگ از جای دیگه ورداشتن هم ناجوره امروز و دیروز دوتا خبر عالی از دنیای پزشکی خوندیم
    -------------------------------------------
    الهی خیر نبینش زنکه دلاک / تا صبح قیامت دلم تز دنبال

  • عاشق دخترم نوشین هستم
    عاشق دخترم نوشین هستم | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    گرفتی رگ رو فقط کسی میدونه که درگیرشه امیدوارم موثر باشه

مطالب پیشنهادی