ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز 10 تابستان امسال برای تلفن های همراه منتشر نخواهد شد

در حالی که مایکروسافت برنامه دارد ویندوز 10 را تابستان امسال برای پی سی منتشر کند، اما هنوز آماده عرضه نسخه موبایل نیست و عرضه آن را چند ماه به تعویق انداخته. البته توجه داشته ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۵:۱۵

در حالی که مایکروسافت برنامه دارد ویندوز 10 را تابستان امسال برای پی سی منتشر کند، اما هنوز آماده عرضه نسخه موبایل نیست و عرضه آن را چند ماه به تعویق انداخته. البته توجه داشته باشید که کاربران پی سی هم از صد در صد امکانات ویندوز 10 در تابستان امسال بهره نخواهند برد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

جو بلفیوره در کنفرانس خبری امروز مایکروسافت توضیحاتی پیرامون نقشه های شرکت برای زمان عرضه ویندوز 10 ارائه داد: "سیستم عامل تلفن ما همزمان با سیستم عامل پی سی جلو نرفته. ما نسخه تلفن همراه را پس از اینکه نسخه پی سی را تکمیل کردیم تطبیق خواهیم داد."

پروسه توسعه نسخه همراه آرام تر پیش می رود، بنابراین نباید تا پاییز سال پیش رو منتظر عرضه آن باشیم. بلفیوره می گوید: "دستگاه ها و ویژگی هایی هستند که در زمان عرضه نخواهند آمد اما پس از آن منتشر می شوند. از منظر دستگاه ها، تمرکز اصلی ما، شروع موج عرضه ویندوز 10 با پی سی است."

وی در ادامه می گوید، دیگر دستگاه ها از جمله تلفن های همراه، اکس باکس وان، هولولنز و سرفس هاب در زمان دیگری ویندوز 10 را دریافت خواهند کرد یا منتشر خواهند شد و تابستان زمان عرضه آپدیت ویندوز 10 برای آن ها نیست.

چندان عجیب نیست که مایکروسافت نسخه همراه ویندوز 10 را پس از نسخه پی سی منتشر می کند، درست همان اتفاقی که چند سال پیش در زمان عرضه ویندوز 8.1 رخ داد. تمرکز مایکروسافت در ابتدا همیشه روی کاربران پی سی است.

جدا از این خبر، بلفیوره اذعان داشت که برخی ویژگی های ویندوز 10 برای پی سی در همان زمان عرضه قابل استفاده نیستند. البته وی دقیقا اشاره نکرد که برای کدام ویژگی های خاص باید زمان بیشتری منتظر بمانیم. در هر صورت، اضافه شدن ویژگی ها در تابستان آغاز شده و در پاییز به اوج خود می رسد. برای مثال، پشتیبانی از افزونه ها قرار است پاییز به اج اضافه شود.

بلفیوره در پایان به دو مسئله مهم اشاره داشت. اولی اینکه هنوز برای اعلام زمان عرضه دقیق ویندوز 10 برای پی سی زود است و فعلا نمی توان تاریخ دقیقی داد. دومین مورد نیز پیرامون ماهیت سرویس گونه ویندوز است. به این معنی که ویندوز 10 در ابتدا حفره های بسیاری دارد و طی ماه های آتی آن ها پر خواهد شد. ویندوز 10 به مانند ویندوزهای قبلی یک محصول نیست، یک سرویس است و به همین خاطر رایگان منتشر می شود.

در زیر می توانید تصاویر ثبت شده از ویندوز 10 ورژن موبایل را تماشا کنید.

New-Windows-10-look-for-phones

New-Windows-10-look-for-phones (1)

New-Windows-10-look-for-phones (2)

New-Windows-10-look-for-phones (3)

New-Windows-10-look-for-phones (4)

New-Windows-10-look-for-phones (5)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • Ghazanfar Didindipour
    Ghazanfar Didindipour | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    یادتونه توی کنفرانس بیلد 2015 گفت: "ما یکم دیر به قرار می‌رسیم"
    همونجا گفتم یه تاخیری توی کار هست :D

  • آرش
    آرش | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    خیلی بهتر از طراحی قبلی، اگه مایکرو اینطور پیش بره شاید گوشی بعدیم ویندوز ۱۰ باشه، ولی خداییش خیلی شبیه متریال دیزاینه، و البته بابت این خوشحالم چون modern ui خیلی خسته کننده بود و فقط محیط home زیبا بود.

  • ahura
    ahura | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    به شخصه به هیچ وجه از زبان طرای مایکروسافت(مترو) خوشم نمیاد همه چی مربع و مستطیل و بدون سایه و بدون قابلیت شخصی سازی. یکی از معدود دلایلی که باعث شده من آندروید رو انتخاب کنم و باهاش بموننم زبان طراحی بسیار زیبای متریاله. اگر مایکروسافت از زبان متریال استفاده می کرد به شخصه بدون هیچ معطلی کوچ می کردم ویندوز منتها.........

    • BuBo
      BuBo | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

      حالا هنوز کامل کامل متریال اجرایی نشده
      به بارم گفتم مثل iOS که تو ۶ تغییر کرد و تا الان یعنی ۸ تکمیل شد
      خیلی از motion ـها هنوز همه جا اعمال نشده + این که گوگل باز تو کنفرانس خردادش میخواد در مورد متریال حرف بزنه.
      هنوز چیزی که معرفی کرده کامل اعمال و فراگیر نشده میخواد بیشتر تکمیل کنه

  • A.R.T
    A.R.T | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    یه لحظه فرض کنید به جای همه ی اخباری که در مورد مایکی تو این دو روز بوده اخبار از اپل بود. چی میشد؟ دو سه نفر خودکشی مبکردن احتمالا. یکی هم سکته میکرد
    سایت رو هم مورد هجوم قرار میدادن

    • Divan Greedy (thankyouaj)
      Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

      اخبار داریم تا اخبار / الان نزدیک به ده تا خبر فقط راجب به تست سقوط و کار های مختلف و .... روی اپل واچ نوشته شده / یا این یکی تیم کوک به یکی از کارمندان اپل استور گفته که با ساعتش حموم کرده / تیزر تبلیغاتی محصولات اپل / ویدیو های مربوط به کارکرد اپل واچ / شایعات مربوط به ایفون بعدی 4 ماه قبل از عرضه اش /

      • Divan Greedy (thankyouaj)
        Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

        و در ضمن گستردگی محصولات مایکروسافت خیلی بیشتر از اپله / azure , bing, Xbox , Microsoft studios , hololens , skype , surface hub ,

    • میطی
      میطی | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

      این خیلی طبیعیه. کنفرانس بیلد به این طول و درازی اونقدر خبر توش هست که اگه بخواد یه سایتی همه چیزش رو پوشش بده باید یه عالمه پست دیگه هم منتشر کنه.
      اما وقتی یه مکبوک جدید معرفی میشه، سر و تهش با دو تا پست جمع خواهد شد و نیاز گوش عالم رو کر کردن نیست. اگه کسی اعتراضی کرده، منظور این بوده.
      ***
      البته دست دست‌اندرکاران سایت درد نکنه. خسته هم نباشن.

    • عـــامـروفـسـکی
      عـــامـروفـسـکی | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

      داداش بیخیال و بگذر ، یه بار به خاطراهمیت یه بار بخاطر بزرگی و صد بار دیگه با صدتا حرف دیگه کار خودشون رو درست جلوه میدن و تو رو محکوم به چاپلوسی به سایت و از اینجور حرفا میکنن بیخیال باش و گرنه محکوم به خیلی چیزا میشی

  • mohammadmj
    mohammadmj | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    وای دیزاین مینی مالیسم عالیه فعلا از نظر بصری فوق العاده است تا آخر تابستون ببینیم چی میشه .................

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی