ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت به سرعت در حال توسعه اپلیکیشن اکس باکس وان برای ویندوز ۱۰ است

مایکروسافت در ژانویه و در رویداد اختصاصی خود، از برنامه هایش در خصوص استریم بازی های اکس باکس وان در کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز ۱۰ نیز سخن گفت. درحالی که هم اکنون داشبورد این کنسول ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

مایکروسافت در ژانویه و در رویداد اختصاصی خود، از برنامه هایش در خصوص استریم بازی های اکس باکس وان در کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز ۱۰ نیز سخن گفت. درحالی که هم اکنون داشبورد این کنسول بازی نیز برای پشتیبانی از این قابلیت آماده گشته، گویا هنوز اپلیکیشن ویندوز اکس باکس به شکل کامل حاضر نشده است.

این شرکت نرم افزاری در کنفرانس توسعه دهندگان خود ملقب به بیلد، به حاضرین اجازه داد تا برای اولین بار، این ویژگی را امتحان کنند؛ آنگونه که خبر می رسد، این قابلیت به شکلی کاملا بی نقص و روان به اجرا در می آید. با دیجیاتو همراه باشید.

برای استفاده از این ویژگی، نیاز به یک کنترل کننده برای اکس باکس وان و اپلیکیشن مخصوص ویندوز دارید. سپس، کنترل کننده را به کامپیوتری که از ویندوز ۱۰ و اپلیکیشن مذکور بهره مند است متصل نموده و اجازه دهید تا اپلیکیشن، به شکل خودکار درایورها را یافته و نصب نماید. سپس کامپیوتر و اکس باکس شما برای انجام استریم بازی ها آماده گشته اند.

در حال حاضر سیستم کارکرد اینچنین است که صرفا از طریق یک شبکه اینترنت می توانید به بازی های خود دسترسی داشته باشید؛ چنین حالتی به این معنیست که برای مثال اگر در یک هتل هستید، نمی توانید به اکس باکس خود در خانه دسترسی یافته و با آن از طریق اینترنت به بازی مشغول گردید. البته راهکارهایی نظیر شبکه های خصوصی مجازی نیز برای این مشکل وجود دارد اما در هر صورت فعلا این قابلیت به شکلی فراهم گشته که کاربران بتوانند از طریق شبکه اینترنت خانگی خود به بازی مشغول گردند.

اجرای بازی های اکس باکس در اپلیکیشن توسعه یافته برای ویندوز ۱۰ بسیار ساده است؛ صرفا بر روی هر عنوان بازی که تمایل دارید کلیک کرده و در قسمت بالا، گزینه ای برای استریم کردن نمایان می گردد. لازم به ذکر است که قابلیت یاد شده صرفا مختص استریم بازی ها نیست؛ با این اپلیکیشن می توانید به همه بخش های داشبورد اکس باکس خود دسترسی داشته باشید.

یکی از بخش های نا امید کننده پروژه مایکروسافت برای استریم بازی ها در ویندوز ۱۰، محدودیت های آن است. برای مثال زمانی که از طریق ویندوز ۱۰ به استریم اکس باکس خود مشغول می شوید، دیگر نمی توان از کنسول یاد شده در تلویزیون استفاده کرد و به تماشای نتفلیکس یا اجرای اپلیکیشن های دیگر پرداخت. اکس باکس به وسیله اپلیکیشنی که در ویندوز ۱۰ نصب می شود، صرفا یک ویدیو را استریم کرده و به کامپیوتر شخصی شما خواهد فرستاد. مایکروسافت می گوید فعلا در حال یافتن راهی است تا بتوان همزمان با کارکرد ریموت اکس باکس، آن را بر روی تلویزیونی که به آن نصب گشته نیز قابل استفاده کند.

غول نرم افزاری به زودی و پس از آماده شدن اپلیکیشن اکس باکس برای ویندوز ۱۰، آن را در اختیار کاربران قرار خواهد داد؛ در نتیجه می توان انتظار داشت که در طول ارائه بروز رسانی و پیش نمایش های فنی جدید از ویندوز ۱۰، شاهد قرار گیری این اپلیکیشن در بیلدهای جدید باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • parsa_masoudi
    parsa_masoudi | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    عالیه

  • مرتضی توسلی
    مرتضی توسلی | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    لامصب مولتی تسکینگ قوی میخواد!
    ...
    واینکه بازی تمام قدرت سخت افزار رو میگیره و بیشتر از اون موجب گلو گاه میشه!

  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    ایولا به مایکروسافت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی